بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر : ۱۳۱۵۹۶
امیرحمزه مالمیر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماز حذف 5 شرکت از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و انتقال به بازار پایه فرابورس ایران خبر داد و گفت: شرکتهای ایران گچ، پشمبافی توس، تولی پرس، شیمیایی رنگین و گروه صنعتی سدید 5 شرکتی هستند که از روز دوشنبه، دهم شهریور از بورس به بازار پایه فرابورس انتقال خواهند شد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در خصوص علت انتقال این 5 شرکت به بازار پایه فرابورس تصریح کرد: مواردی چون عدم سودآوری، نداشتن سهام شناور آزاد و زیانده بودن از جمله مواردی هستند که باعث اخراج شرکتها از بورس می شوند.

وی افزود: بر اساس رای هیات پذیرش حضور این شرکتها در بورس لغو شده و مطابق قانون شرکتها می توانند نسبت به ارائه تجدید نظر خواهی اقدام کنند که این 5 شرکت یا اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و یا درخواست آنها مورد موافقت هیات پذیرش قرار نگرفته است.

مالمیر اضافه کرد: به عنوان مثال رای لغو پذیرش گروه صنعتی سدید سال گذشته صادر شد و بنابر درخواست ارائه شده، به این شرکت در 2 دوره 6 ماهه مهلت داده شد اما با این وجود شرایط حضور در بورس را احراز نکرد و به بازار پایه فرابورس منتقل می شود.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس تصریح کرد: در صورتی که این شرکتها شرایط حضور در بورس را کسب کنند، در آینده امکان بازگشت آنها از بازار پایه فرابورس به بورس وجود دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر