بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۷:۲۷
{mosimage} مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از كنار كشيدن شركت آكركاورنر نروژ از پروژه توسعه فازهاي 15و 16 خبر داد و گفت: با اين تفاسير اين مناقصه باطل شده است.
کد خبر : ۱۳۲
اكبر تركان در مورد مناقصه فازهاري 15 و 16 پارس جنوبي اظهار داشت: با وجود اين كه اسناد اين مناقصه هفته گذشته به امضا رسيده بود ولي شركت كاورنر نروژ از اين پروژه كناره‌گيري كرده است.
وي ادامه داد: شركت نروژي با ارسال نامه‌اي اعلام كرده است كه در داخل كنسرسيوم به توافق نرسيده و به طور كلي انصراف داده است.
تركان تصريح كرد: با توجه به انصراف ليدر كنسرسيوم لذا مناقصه فازهاي 15 و 16 باطل شده است.
وي گفت: پس از اين بحث بايد پروژه جديدي انجام شود.
تركان پيش از اين گفته بود: اسناد نهايي مناقصه توسعه فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي بين كنسرسيوم شركتهاي صدرا، كاورنر نروژ و شركت تاسيسات دريايي و شركت نفت و گاز پارس به امضا رسيده است.
وي گفته بود: شنبه هفته جاري قرارداد توسعه اين مناقصه نهايي خواهد شد.
حدود دو ماه پيش كنسرسيوم موجود از سوي شركت نفت و گاز پارس به عنوان برنده مناقصه اعلام شد، ولي به دلايل فني انعقاد قرارداد نهايي طرح به تعويق افتاد.
شركت آكر كاورنر نروژ كه از شركتهاي حاضر در اين مناقصه است، چندي پيش يك قرارداد همكاري مديريت پروژه به ارزش 25 ميليون دلار در توسعه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي با شركت نفت و گاز پارس به امضاء رسانده بود.اين قرارداد همكاري چهار سال به طول خواهد انجاميد و شركت آكر در مديريت پروژه 8/1 ميليارد دلاري فازهاي 9 و ده پارس جنوبي با شركت نفت و گاز پارس همكاري خواهد كرد.
مديرعامل نفت و گاز پارس در مورد فازهاي 17 و 18 پارس جنوبي نيز افزود: اوپك و پتروپارس در اين زمينه توافق كرده‌اند و كار خود را ادامه مي‌دهند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر