بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر : ۱۳۲۰۵۴
وزیر کشور در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه قرار نیست دولت از کسی در انتخابات شورای شهر حمایت کند، گفت: تغییر و تحول سیاسی در هیأت رئیسه این شورا طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: مشکلاتی همچون عقب‌افتادگی و توسعه، مهاجرت، حاشیه‌نشینی و برخی از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها یکی از دلایل اصلی عدم توجه به مناطق توسعه نیافته است.

وی افزود: ‌ما گزارش مفصلی از همه دستگاه‌ها آماده‌ کرده‌ایم که شامل نظرات آنان است و امیدواریم بتوانیم در پای مؤثری در حوزه توسعه یافتگی مناطق محروم داشته باشیم.

وزیر کشور در پاسخ به سؤالی درباره عدم دخالت دولت در کمک به اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر گفت: دولت برنامه و نظری برای دخالت در انتخابات شورای شهر ندارد و در آینده نخواهد داشت. به طور حتم تمام جریانات حاضر در شورا برای اینکه تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد تلاش خواهند کرد تا ریاست شورای شهر را به دست آورند اما این به معنای آن نیست که دولت بخواهد دخالتی داشته باشد.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تحرکات داعش در مناطق مرزی کشور و انتشار اخباری درباره درگیری آنها گفت: ما بالاخره ثمره ناپایداری در مناطق شرقی و جدیدا در مناطق غربی همچون عراق به دلیل وجود عنصر همجواری تاثر پذیری از آنهاست. قاچاق مواد مخدر یکی از این مشکلات است البته گروه‌هایی وجود دارند که نسبت به جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند. البته برنامه‌هایی نیز دارند اما تنها حضور آنها در فضای مجازی است و آمادگی نیروهای امنیتی و نظامی در مرزها بسیار مطلوب است و اگر کوچکترین اقدامی صورت گیرد که خط قرمزهای ما را زیر سؤال ببرد ما بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون در عراق هم اوضاع به نفع دولت مرزی پیش می‌رود و همگرایی خوبی بین نیروهای مردمی به وجود آمده است. از سوی دیگر با درکی که در کشورهای منطقه از مفهوم داعش به وجود آمده است، هم اکنون اوضاع به سمت ایجاد ثبات حرکت می‌کند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سؤال دیگری درباره مسئله به وجود آمده در سنگ معدن بافق گفت: حل این مسئله به وزارت تعاون محول شده است و از آنجا که بحث تامین امنیت استان بر عهده ماست نماینده ما نیز در جلسه‌ای در شورای تامین حضور یافت و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری از آمادگی کامل برای کمک به بحث مبارزه با فساد از طریق استانداران خبر داد.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر درباره تبلیغات داعش در شهر زاهدان گفت:‌ما به هیچ عنوان چنین گزارشی را در خصوص این مسئله نداشتیم.

رحمانی فضلی درباره نقش بازارچه‌های مرزی برای خروج از رکود گفت: یکی از مهمترین مسائل ایجاد تولید با رویکرد حاصل از صادرات است و در غیر این صورت نمی‌توانیم جهش خوبی داشته باشیم. بازارچه‌های مرزی ما در نقاط مختلف مرزی نقش بسیار مهمی در صادرات کالا خواهند داشت.

وی در مورد مسائل خانه احزاب گفت: دولت از ابتدا مبنای اصلی این بوده است که ما با تکیه بر مردم و مشارکت واقعی آنان و اقدام می‌توانیم موفق شویم، تجلی این تفکر که بار اصلی را بر حوزه مردم می‌داند بار اصلی با حوزه صنفی شامل سمن‌ها و در حوزه سیاسی شامل احزاب است.

وی ادامه داد: در باره خانه احزاب مشکلاتی از منظر حقوقی و قانونی همچون عدم تشکیل مجمع وجود دارد. ما باید این مجمع را تشکیل دهیم. باید وزارت کشور مطرح شود و این موضوع را جمع‌بندی کنند. این جلسات در مرکز آموزش و پژوهش با حضور نمایندگان احزاب مختلف تشکیل می‌شود و حتما این جمع‌بندی را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: ‌ما امروز هم بحثی که در جلسه هیأت دولت مطرح بود این بود که کارگروهی بحث صادرات از بازارچه‌های مرزی را پیگیری نمایند و انشاءالله سیاست‌های کلی در دولت پیگیری خواهد شد.

وزیر کشور درباره بحث تقسیمات کشوری گفت: تقسیمات کشوری موضوعات محلی و اجتماعی خاص خود را دارد و وزارت کشور به هیچ عنوان به دنبال این نیست تقسیمات کشوری را تغییر دهد. یکی از دستاوردهای دولت این است که ما اعتدال را در حوزه جغرافیایی نیز ببریم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر