بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر : ۱۳۶۱۳۰
سازمان غذا و دارو مجوز توليد ۱۷ محصول غذايي و شرکت توليد کننده آنها را باطل کرده است.

به گزارش ایرنا، «محمد هاشمي» سخنگوي سازمان غذا و دارو ضمن اعلام اين خبر گفت: توليد کنندگان اين محصولات غذايي، فاقد مجوزهاي مورد نياز وزارت بهداشت بودند و اجازه توليد و عرضه هيچ يک از محصولات را نداشتند.

با توجه به تاکيدات معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و رييس سازمان غذا و دارو بر ارتقاي نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهاي فاقد سلامت، واحدهاي توليدي ومحصولاتي که نام آنها اعلام شد، به دليل توليد محصولات غذايي براساس اسناد و مجوز هاي باطل شده بهداشتي مورد نظر اداره کل فراورده هاي غذايي، آرايشي و بهداشتي، غيرمجاز شناخته شده اند.

وي شرکت و محصولات غذايي فاقد پروانه ساخت و مجوز از وزارت بهداشت را «نان برنجي مجتبي صفايي»، «کاک، شکري، نان برنجي و کاک صفايي» با مشخصه «گلريز صفايي»، نبات با نام تجاري «بويرمهر»، توليد نان سنتي و بسته بندي با نام تجاري اوين عنوان کرد.

سخنگوي سازمان غذا و دارو، همچنين نان جو، نان شيرمال حاوي خرما و گردو، نان شيرمال شکلاتي، کيک، نان شيرمال، نان باگت با نام تجاري «کندو»، گز عباسيان با نام تجاري ۳۵۱، نان برنجي زعفراني علي شکرريز، نان حجيم و نيمه حجيم و نان مسطح شرکت توليد «سلوک اسفراين» را از ديگر محصولاتي عنوان کرد که غيرمجاز اعلام شده اند.

سخنگوي سازمان غذا و دارو از هموطنان خواست در صورت مشاهده محصولات اين شرکت ها با اطلاع رساني سريع، معاونت هاي غذا و داروي دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني سراسر کشور و نيروي انتظامي را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوري آنها در کوتاه ترين زمان ممکن اقدام شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر