بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد خبر : ۱۳۶۱۴۱
ایسنا:محسن غفوری آشتیانی رییس پژوهشگاه زلزله در نشستی که به مناسبت هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت در بهبود و کیفیت ایمنی ساختمان‌ها نیاز به همکاری و تلاش مشترک دارد.

رییس پژوهشگاه زلزله افزود: ساخت و ساز در کشور ما نیازمند یک نگرش جامع و یکپارچه است.

وی افزود: ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری باید در راستای یکدیگر قرار گیرد، در حالی که امروز متاسفانه این دو مساله در یک راستا نیستند.

غفوری آشتیانی با بیان این‌که میزان آسیب پذیری در کشور در برابر زلزله بسیار بالا است، تصریح کرد: حاکمیت ساخت و ساز در کشور ما بسیار ضعیف عمل کرده است.

رییس پژوهشگاه زلزله تاکید کرد: ما نیاز به یک مدیریت کلیدی و اساسی داریم چرا که میزان ریسک پذیری کشور در برابر کلیه سوانح بالا است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مدیریت ریسک در برابر سوانح باعث بهبود ایمنی، رفاه و آرامش مردم می‌شود و افزایش کیفیت ساخت و ساز پایدار را در پی دارد و از سرمایه‌های اقتصادی محافظت می‌کند.

مسکن مهر قتلگاه محرومان محسوب می‌شود

غفوری‌ آشتیانی در ادامه درباره وضعیت کیفیت واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: این واحدها قتلگاه محرومان کشور محسوب می‌شود به این دلیل که علم شهرسازی در این بخش رعایت نشده است.

رییس پژوهشگاه زلزله با اشاره به این‌که رشد سریع و توسعه ناسازگار در کشور به سرعت افزایش یافته است، افزود:‌ توسعه ناسازگار شهرها با سطح خطرپذیری بالا و ناسازگاری در طراحی و ساخت از دیگر موارد کمبود علم شهرسازی به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که کشور ظرفیت جبران خسارت‌های بزرگ را ندارد، تصریح کرد: در صورت بروز زلزله سه میلیون و 515 هزار واحد مسکونی تخریب خواهند شد.

غفوری آشتیانی در ادامه گفت: زلزله بم نشان داد آن گونه که باید از زلزله‌های گذشته درس بگیریم، چیزی نیاموخته‌ایم و همچنان در صورت بروز زلزله خرابی‌ها و خسارت‌های ناشی از زلزله همچنان وجود دارد.

رییس پژوهشگاه زلزله در پایان با بیان این‌که مسائل ابتدایی مهندسی هنوز به صورت کامل آشنا نیستیم، تصریح کرد:‌ عدم به کارگیری صحیح و استفاده از دانش فن‌آوری‌ها در کشور وجود ندارد.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و انجمن مهندسی زلزله ایران امضا شد که این تفاهم نامه به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای علمی توسط انجمن مهندسی زلزله ایران در مراکز آموزشی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور و همچنین همکاری های مشترک در جهت تحقق سیاست‌های کلی نظام در زمینه پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از زلزله فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و انجمن مهندسی زلزله ایران در تاریخ 23 مهر ماه 1393 امضا و مبادله شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
جناب معلومه هنوز مستاجر نبودی نمیدونی صاحب خونه بد که همش روی اعصابت باشه از زلزله هم بدتره . خداروشکر میکنم الان توی مسکن مهر هستم و از دست این صاحب خونه های بد راحت شدم . * من نه اجاره ام عقب میفتاد نه اذیت آزاری داشتم *
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
ای کاش دولت شما هم از این مسکن های مهر و قتلگاه ها بسازه برای مردم
313
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
این آقایون جاشون گرم و نرمه اینجوری حرف میزنن کجای کشورمون امن هست آخه این همه بافت فرسوده داریم که با یه تکون سرمون اوار میشه گیریم که حرف ایشون درست باشه برای بعد از زلزله چیکار کردین روزانه چند نفر در تصادفات کشته میشن چیکار کردین روزانه چند کودک کار ایدز میگیرن چیکار کردین و ... دیگه اون وقت برای این که عریضه خالی نمونه گیر میدین به کار دولت قبل شما خودت چه گلی زدی به سرمون اخه آقا!