بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر : ۱۳۶۲۴۶
پس از استفاده از تانک، توپ و موشک‌های پیشرفته این بار منابع محلی سوریه از پرواز هواپیماهای نظامی داعش بر فراز شهر حلب و مناطق اطراف آن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در شهر حلب مدعی شد که سه فروند هواپیمای نظامی در آسمان این شهر و مناطق اطراف آن به پرواز درآمده‌اند که نیروهای داعش آن‌ها را هدایت می‌کردند.

به گفته این منابع، نیروهایی از ارتش عراق که به داعش پیوسته‌اند در حال آموزش خلبان‌های داعشی هستند تا در آینده بتوانند حملات هوایی علیه مواضع دیگر گروه‌های مخالف و یا مواضع دولت سوریه ترتیب بدهند.

بنابراین گزارش، آموزش خلبان‌های داعش در یک فرودگاه نظامی در شهر حلب انجام می‌شود و داعشی‌ها تاکنون توانسته‌اند سه فروند هواپیمای نظامی را به پرواز درآورند و به گشت‌زنی بپردازند.

اشاره‌ای به نوع هواپیماهای به پرواز درآمده در این گزارش نشده است اما گفته می‌شود این هواپیماها جنگی بوده و بر فراز فرودگاه نظامی جراح در شمال سوریه پرواز کرده است.

داعش پیشتر اعلام کرده بود که چندین هواپیمای نظامی را در فرودگاه نظامی طبقه در استان رقه و دیگر فرودگاه‌های نظامی سوریه به کنترل درآورده است.

نیروهای داعش در درگیری‌های خود از انواع سلاح‌های پیشرفته مانند تانک، توپ و موشک‌های مختلف بهره می‌گیرد اما تا کنون جنگنده به پرواز در نیاورده بود.

داعش امروز برای اولین بار سه فروند جنگنده که گفته می‌شود از نوع سوخو بوده را در ارتفاع پایین به پرواز در آورده است اما از لحاظ فنی توانایی استفاده نظامی از این هواپیماها را ندارد چرا که در صورت پرواز این جنگنده‌ها در ارتفاع بالا فورا توسط هواپیماهای ائتلاف یا سیستم دفاع هوایی سوریه مورد هدف قرار می‌گیرد. علاوه بر آن مسئله مسلح کردن جنگنده‌های مذکور نیز برای نیروهای داعش دشوار است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
فقط اینو کم داشتیم.حالا بیا این بی پدر و مادرا رو جمع کن.
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
اینا چه موجوداتی هستند ، اگه حیوون صفت نبودن جای تحسینم داشتن.
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
مگر به پرواز در آوردن هواپیما شوخی است که بتوانند با چند روز تمرین بتوانند از آنها استفاده کنند، مطمئن باشید کاری نمی توانند انجام دهند جز اینکه خودشان با هواپیما سقوط کنند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
عجب دنیای کثیفی است .این همه ما تحت تحریم و محدودیت هستیم انوقت یک گروهک جنایتکار تروریستی اینطور حمایت میشود.مردم دنیا چقدر خواب رفته اند.