بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
هرچند مساله مسکن حرف امروز و دیروز نیست و سالیان سال است که بسیاری از مردم در آرزوی خانه دار شدن یا حداقل اجاره خانه ای در شان خانواده خود مانده اند اما از همان روزهایی که…..
کد خبر : ۱۳۶۳۹۱

با روی کار آمدن دولت یازدهم و با اجرایی شدن سیاست های اقتصادی که موجب کاهش تورم و ثبات در نرخ ارز شد، همچنین با اجرایی شدن توافق ژنو نرخ مسکن اندکی کاهش یافت و بازار مسکن به آرامش نسبی دست یافت اما هنوز هم نرخ ها آنقدر بالا هست که اجاره خانه ای بزرگتر و بهتر و یا خرید خانه برای بسیاری دور از دسترس باشد.

در این میان پروژه های ناتمام مسکن مهر نیز باعث شده بار مالی بیشتری به متقاضیان خرید مسکن وارد شود.هر چند ساخت و ساز و ثبت نام جدید مسکن مهر در دولت یازدهم متوقف شد اما در هر حال هنوز هم بسیاری هستند که در انتظار تحویل خانه های خود مانده اند و هر روز به بهانه ای پول اضافه می دهند.

این در حالی است که به تازگی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از در دست ساخت بودن ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید خبر داد ه و گفته: تا پایان سال ۲۰۰ هزار واحد با تمام امکانات زیربنایی و روبنایی افتتاح می‌شود.

محسن نریمان ادامه داده: به دنبال این هستیم که مسکن مهر را با طرح‌های روبنایی و زیربنایی در راستای بسترسازی رضایت مردم تحویل متقاضیان دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی ارزش‌افزوده را برای مسکن مهر به‌وجود می‌آورد تاکید کرده : در بسیاری ازشهرهای جدید کشور مسکن ساخته شده اما به‌دلیل مشکلاتی قابل افتتاح نیست.

این سخنان اما در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی نیز  از بهره‌برداری از تمام واحدهای مسکن مهر کشور تا پایان سال ۹۴ خبر داده است.

احمد مجیدی با اعلام این خبر، گفته: این هدف‌گذاری در مجموعه راه و شهرسازی انجام شده است و واحدهای مسکن مهر به سرعت تحویل می‌شود.

به این ترتیب به نظر می رسد پرونده های پروژه های مسکن مهر به زودی بسته خواهد شد.خبری خوش برای منتظران مسکن مهر.باید منتظر ماند و دید دولت این بار به وعده های مسکن مهری خود عمل خواهد کرد یا خیر؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر