بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب شد:

500 ریال سود نقدی به ازای هر سهم "کهمدا"

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه همدان ( سهامی عام ) رأس ساعت 16:00 روز یکشنبه مورخ 1393.07.20 درمحل هتل سیمرغ با حضور بیش از 81 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۱۳۶۴۲۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت شیشه همدان ( سهامی عام ) رأس ساعت 16:00 روز یکشنبه مورخ 1393.07.20 درمحل هتل سیمرغ با حضور بیش از 81 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای ضرابیه به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان عراقی و گروسی و به دبیری خانم نیکزاد تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای خسرو فخیم هاشمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.03.31

2- تقسیم 500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی فاطر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی آرمان راهبرد به عنوان بازرس و حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار



مجمع شیشه همدان

مجمع شیشه همدان

پيام هيأت مديره

شركت شيشه همدان (سهامی عام) به عنوان يك بنگاه اقتصادي و در راستاي منافع ملي و با بهره گيري از دانش روز و نيروهاي متعهد ومتخصص بعنوان يك شركت پيشرو در توليد شيشه بسته بندي مواد غذايي و نوشابه سازي سعي دارد با حفظ كرامت انساني به عنوان بزرگترين سرمايه، توجه به كيفيت و به كارگيري روشهاي جديد و تكيه بر اصول مشتري مداري و كسب رضايت ذينفعان، ماموريت خود را در جهت حركت به سمت تعالي سازماني و رشد و شكوفائي اقتصاد كشور به نحو احسن به انجام رساند.

تاريخچه :

- شرکت شیشه همدان در تاریخ 1354.1.27 بصورت شرکت سهامی عام تاسیس و تحت شماره 587 مورخ1354.2.11 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی همدان به ثبت رسیده است. بهره برداری آزمایشی از کارخانه از اواخر سال 1360 آغاز و پروانه تاسیس آن به شماره 309952 در تاریخ1362.2.27 با ظرفیت اسمی سالانه 60000 تن صادر گردیده است.

-مركز اصلي شركت در شهرستان همدان كيلومتر 12 جاده همدان - تهران واقع شده است كه در تهران خيابان حافظ جنوبي - خيابان غزالي - نبش كوچه براتي پلاك 2 نيز داراي دفتر مي باشد.

موضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه به شرح زير مي باشد:

الف - موضوعات اصلي

ايجاد و بهره برداري از كارخانجات توليد انواع مصنوعات شيشه اي اعم از بطري، ظروف، عايق، پشم شيشه و خلاصه انواع توليدات وابسته به صنايع سيليكات و نيز توليد انواع پودر هاي معدني به صورت آرايش شده و دانه بندي شده و فروش و صدور اين مواد و توليدات و ايجاد صنايع وابسته به آنها و هر نوع فعاليت تجاري ديگر مربوط به موضوع شركت.

ب موضوعات فرعي

1- انجام امور بازرگاني واردات و صادرات كليه كالاهاي مجاز و مواد اوليه

2- سرمايه گذاري و مشاركت در ساير شركتها اعم از توليدي، بازرگاني و خدماتي

3- اخذ و اعطا نمايندگي و تأسيس شعب با اشخاص حقيقي و حقوقي

سرمايه و تركيب سهامداران

الف) سرمايه :

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ300 میلیون ریال (شامل 30000 سهم، به ارزش اسمی هر 10.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 288 میلیارد ریال (شامل تعداد 288 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در تاریخ تنظیم گزارش افزایش یافته است.

مجمع شیشه همدان

ب) تركيب سهامداران داراي مالكيت بيش از 1%سهام شركت در پايان سال مالي منتهي به 1393.3.31 و در تاریخ تأييد گزارش به شرح جدول زير است:

مجمع شیشه همدان

شركت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعيت معاملات و قيمت سهام

شرکت در تاریخ 1369.4.6در بورس اوراق بهادار تهران در گروخ سایر محصولات کانی غیر فلزی با نماد کهمدا درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ1370.5.13 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعيت سهام شركت طي 4 سال اخير به شرح زير بوده است:

مجمع شیشه همدان

مجمع شیشه همدان

وضعيت نقد شوندگي سهام و كيفيت افشاء اطلاعات شركت

الف- اطلاعات مربوط به پیشبینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.3.31 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

مجمع شیشه همدان

ب - اطلاعات در مورد رتبه كيفيت افشا و نقد شوندگي سهام:

مجمع شیشه همدان

اعداد مندرج در سطرهاي كيفيت افشاء و اطلاع رساني در بين شركتهاي بازار دوم و كل شركت هاي پذيرفته شده در بورس از گزارش هاي منتشره توسط سازمان بورس و اوراق بهاداراستخراج شده است .

جايگاه شركت در صنعت

شركت در صنعت توليد انواع ظروف شيشه اي بطري و جار براي بسته بندي محصولات صنايع مواد غذايي و نوشابه سازي فعاليت ميكند.

به دليل عدم حضور بسياري از شركت هاي فعال اين صنعت در بورس اوراق بهادار اطلاعات شركت هاي ياد شده دردسترس و قابل اتكا نمي باشد ليكن بر مبناي تحقيقات بازار، شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 797 ميليارد ريال، يكي از بزرگترين شركت هاي فعال در صنعت به شمار رفته و در حال حاضر بيش از 27 درصد توليدات داخلي را به خود اختصاص داده، همچنين مجهز به ماشين آلات پيشرفته جهت توليد ظروف شيشه بسته بندي صنايع مواد غذايي و نوشابه سازي مي باشد.

الف- گزيده اطلاعات مالي

مجمع شیشه همدان

ب - عملكرد شركت در چارچوب برنامه ها و استراتژي هاي اعلام شده

1. توليد - عليرغم پايان يافتن عمر كوره ها ، دور انديشي مديران در زمان راه اندازي ، برنامه ريزي در توليد و انجام تعميرات پيشگيرانه توسط واحدهاي ذيربط، موجب حفظ و طولاني نمودن عمر كوره هاي كارخانه و دست يابي به ميزان راندمان مناسب توليد گرديده است. توليد در سال مالي مورد گزارش به مقدار 73188 تن تحقق يافته است. بديهي است ادامه روند توليد با شرايط فعلي موجب ايجاد ارزش افزوده براي شركت و سهامداران خواهد گرديد.

مجمع شیشه همدان

2. فروش - با توجه به نوسانات و وضعيت اقتصادي كشور، ظرف سال مالي با به كارگيري استراتژي مناسب در قبال رقبا، مشتريان و فرصت هاي ايجاد شده ، علاوه بر فروش كليه محصولات توليدي طي سال مالي و عليرغم كاهش حجم فروش ، از لحاظ ريالي 25 درصد رشد نسبت سال مالي قبل داشته باشيم .

مجمع شیشه همدان

3. سودآوري - در ادامه اعمال سياست هاي ارزي، اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها و اتخاذ سياست هاي انقباضي و سخت گيرانه از سوي بانك ها، هزينه هاي توليد نسبت به سال هاي قبل افزايش يافته ليكن استراتژي هاي به كار گرفته در فروش، قيمت محصولات، كنترل هزينه ها و مديريت نقدينگي، نمايانگر افزايش سودآوري شركت نسبت به سال قبل و اهداف

پيش بيني شده مي باشد.

نمودار مقايسه اي سود ناويژه، سود عملياتي و سود خالص پس از كسر ماليات در پنج سال گذشته

مجمع شیشه همدان

4. اجراي افزايش سرمايه :

در تاریخ ترازنامه تا تاریخ تایید صورتهای مالی به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393.5.5 و مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه شرکت از مبلغ 192 میلیارد ریال به مبلغ 288 میلیارد به میزان 50 درصد از محل سود انباشته افزایش یافته و در تاریخ 1393.6.20 در اداره ثبت اسناد املاک همدان به ثبت رسیده است.

5. ايفاي تعهدات:

شركت ظرف سال مالي مورد گزارش كليه تعهدات ريالي خود را به موقع تسويه نموده، و در خصوص تعهدات ارزي دريافتي از محل حساب ذخيره ارزي نيز در راستاي دستور العمل بانك مركزي ج.ا.ا تقاضاي استمهال ، بخشودگي جرائم را به بانكهاي عامل (ملي و صنعت و معدن) ارائه نمود ليكن عليرغم طرح يك فوريتي نمايندگان محترم مجلس و مصوبات هيأت دولت و پيگيري هاي اتاق بازرگاني به دليل عدم تعيين تكليف نهائي و قطعي نرخ ارز باز پرداخت تسهيلات مذكور متوقف گرديده است.

6.اقدامات انجام شده :

1-9- شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي مرتبط با فعاليت شركت

2-9- حضور در نمايشگاه توانمندي هاي صادرات

3-9- حضور فعال در انجمن صنفي صنعت شيشه

4-9- تكميل پروژه مجموعه مسكوني سامان در همدان

5-9- مشاركت و سرمايه گذاري در پروژه تجاري مسكوني خيابان پيروزي

9-2- مشاركت و سرمايه گذاري در پروژه تجاري ملل واقع در خيابان فرشته

9-2- توسعه مستمر زير ساختهاي شركت افزايش ديماند برق مصرفي كارخانه از 4000 كيلو وات به 8000 كيلو وات و بازسازي و نو سازي ماشين آلات و تجهيزات

اهم برنامه ها وچشم انداز شركت براي سال مالي آتي :

1- احتمال اجراي تعميرات سرد كوره واحد (2)

2- برنامه ريزي و رفع موانع موجود و پيگيري از مراجع ذيربط ، شناسايي و عقد قرار داد با طراحان ، مشاوران ، مجريان و تأمين كنندگان ماشين آلات داخلي و خارجي جهت اجراي فاز 3 كارخانه

3- استفاده بهينه از ظرفيتهاي موجود شركت، در جهت افزايش توليد و سودآوري، براساس اهداف تعيين شده

4- مديريت نقدينگي، كنترل هزينه ها و حفظ سودآوري

5- تقويت سرمايه هاي انساني ،متناسب با قابليت هاي ضروري مورد نياز توسعه و حيات شركت، از طريق

آموزش وجذب نيروهاي متخصص داخلي و خارجي

6- تلاش مستمر در جهت افزايش كيفيت محصولات توليدي ، كاهش ضايعات و ارائه محصولات جديد

7- حفظ و توسعه بازارهاي داخلي و خارجي

استراتژي ها و چشم انداز شركت :

1- قرار گرفتن در صدر شركتهاي توليد كننده شيشه بسته بندي مواد غذايي در خاورميانه

2- بهره گيري از تجربيات و اطلاعات دانش بنيان به منظور ارتقاء فناوري توليد

3- گسترش فعاليتها در زمينه هاي مختلف سرمايه گذاري

4- ورود به تابلو اصلي بازار اول بورس اوراق بهادار و تثبيت موقعيت خود در آن جايگاه

مروري بر عملكرد مالي و عملياتي شركت در سال جاري

1) اقلام صورت سود و زيان شامل:

مجمع شیشه همدان

2) آمار توليد و فروش :

مجمع شیشه همدان

اطلاعات طرحهاي توسعه شركت

افشاء اطلاعات مربوط به طرحها و پروژ ههاي عمدة توسعة شركت شامل:

1- تعميرات سرد كوره واحد(2)

با توجه به سپري شدن عمر مفيد كوره واحد (2)، با حمايت ، تدبير و دور انديشي مديريت و سهامداران از محل منابع حاصل از افزايش سرمايه سال 1393 و منابع داخلي كليه آجرهاي كوره ، ماشين آلات و قطعات يدكي مورد نياز با يك سوم هزينه نسبت به شرايط فعلي خريداري گرديده كه در صورت توقف كوره اجراي تعميرات سرد آغاز خواهد گرديد.

2- ايجاد واحد جديد توليد بطر وشيشه داروئي :

با توجه به پتانسيل هاي بالقوه موجود، اجراي فاز 3 يكي از استراتژي هاي شركت طي سنوات گذشته و حال بوده است. ليكن در سالهاي گذشته عليرغم تصويب طرح در استان و كميسيون محترم اقتصادي به دليل محدوديت هاي ناشي از تحريم و عدم همكاري سيستم بانكي، اجراي طرح ميسر نگرديد. در سال مورد گزارش مجدداً طرح مذكور به روز آوري گرديده و ضمن دريافت مجوزاز وزارت صنعت ، معدن تجارت استان همدان ، عمليات كلنگ زني آن با حضور مقامات عاليرتبه استان همدان (توسط استاندار محترم) در محل فعلي كارخانه انجام و بانك سامان به عنوان بانك عامل جهت دريافت تسهيلات از محل منابع

صندوق توسعه ملي معرفي گرديده است كه در تاريخ تنظيم گزارش در طي مراحل تصويب و تخصيص مي باشيم .

برنامه هاي آينده شركت :

الف اقدامات در حال انجام :

1. اجراي همزمان جايگزيني و نوسازي ماشين آلات و افزايش ظرفيت توليدي

2. سرمايه گذاري در شركتهاي وابسته به منظور بهره برداري از ظرفيتها وپتانسيلهاي بالقوه آنها

3. تنوع سازي منابع مالي

ب- پیش بینی تولید و فروش و سود هر سهم برای سال مالی آتی به شرح زیر می باشد:

مجمع شیشه همدان

ترازنامه

مجمع شیشه همدان

صورت سود و زیان

مجمع شیشه همدان



آدرس وبسایت شرکت:

http://hamadanglass.com/


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناصریاوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
من سه سال است که تعدادی سهام خریده ام ولی سود ان باوجود ارسال چند با مشخصات وشماره حساب ارسال نموده ولی نتیجه ای نگرفته ام