بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر : ۱۳۶۷۵۷

اسطوره نیمه راه!
ورزشی>فوتبال ایران-واکنش های متفاوت نسبت به حضور فرهاد مجیدی در برنامه دوشنبه شب نود. این طور که به نظر می رسد فرهاد بعد از مصاحبه با عادل فردوسی پور بخشی از محبوبیتش نزد هواداران استقلال را از دست داده و حالا دشمنان بیشتری دارد.

قضاوت درباره مجیدی دو «رو» دارد. اولی در گفتن و نوشتن درباره فوتبالیستی خلاصه می شود که در بازی های مهم دربی چند گل زده. همین و تمام. خب از یک مهاجم چه انتظاری دارید؟ غیر از این نیست که کارش گل زدن است؟ حالا بیایید به سراغ روی دوم برویم. مثلاً از پسرک لاغر اندامی که هنوز غوره نشده برای رفتن به تیم رقیب رخصت می خواست، حرف بزنیم. تازه بعد این همه سال متوجه شده ایم آن تیتر یک، سفارشی برای نقد کردن طلب از علی فتح الله زاده بوده است.

عجب! دستتان را روی دکمه فوروارد نگه دارید تا فیلم جلو برود و برسیم به سال 79 با پشتوانه دو گل زده در 12 بازی. از راپیدوین اتریش به استقلال برگشت. دلتان می آید کلمه اسطوره را خرج کسی کنید که تنها پس از 6 بازی ، لباس استقلال را با دلارهای شیخ احمد بن راشد آل مکتوم در الوصل امارات عوض کرد؟

نیم فصل 90 - 91 یادتان می آید؟ وقتی داستان نیمه راهی های مجیدی با استقلال تکرار شد، مقصد او قطر بود و اگر چه برای خودش از نظر مالی صرفه داشت اما خیلی از استقلالی ها و پرویز مظلومی هنوز عقیده دارند قهرمان نشدن شان در انتهای آن فصل، گردن مجیدی است. اسطوره دسته گل اصلی را همان فصل به آب داد. وقتی همراه الغرافه به تهران آمد و رفتاری بچگانه با تماشاگران پرسپولیس داشت. مقایسه کردن مهدی مهدوی کیا و فرهاد مجیدی قطعاً اشتباه بزرگی است اما اگر او را به عنوان متر و معیار و خط کش اسطوره بودن در نظر بگیریم، مجیدی کجا قرار می گیرد؟

مهدوی کیا با پیراهن پرسپولیس به تیم ملی رسید، دیده شد، به اروپا رفت و با همان پیراهن پرسپولیس خداحافظی کرد. یادتان می آید برای خداحافظی چطور تا آخر فصل صبر کرد؟ مجیدی اما وسط بازی های فصل در دیدار با مس کرمان تعویض شد، لباسش را در آورد و همان جا تک و تنها دور افتخار زد! اسطوره؟ اسطوره همیشه نیمه راه؟ اسطوره رفتارهای لوس و بچگانه؟ پس تکلیف امثال ناصر حجازی چه می شود؟ آدم هایی مثل جواد زرینچه یا علیرضا منصوریان را چه صدا بزنیم؟

کاش لااقل بعد از آن همه عزلت نشینی و پز رسانه گریزی این دوشنبه جلوی عادل فردوسی پور نمی نشست. کاش اینقدر شجاعت داشت که چندتایی اشتباه را گردن می گرفت و از مردم عذرخواهی می کرد. کار مجیدی تمام است و جز بد اینکه دیگر خبری از دربی نخواهد بود تا بتواند با یک گل زده، دل شکسته هواداران را به دست بیاورد.

اختلاف نظرها در مورد مجید تنها مربوط به صفحات هواداری استقلال در فیس بوک نیست و در اینستاگرام ها هم اکثر کاربران فرهاد را بازنده نود دوشنبه شب می دانند. شاید حالا مشخص شود که چرا مجیدی از مصاحبه کردن فراری است.


سید غفور هاشمی - روزنامه نگار و کارشناس فوتبال

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
نظرشخصي خودتو نوشتي فرهاد محبوب هواداران است
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
فرهاد مجیدی محبوب قلب هاست همانطور که ناصر خان حجازی بود و هست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
من استقلالیم و مجیدی رو بخاطر اینکه 2بار تیم رو ول کرد رفت نمی بخشم