بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر : ۱۴۰۵۱۱

به گزارش سایپا نیوز: سعید مدنی-مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به سابقه همکاری بیش از یک قرن ایران باکشور آلمان در ضمینه ماشین آلات صنعتی گفت: با توجه به داشتن علایق ملی و میهنی به ملت آلمان و جایگاه فنی و اقتصادی مناسب در دنیا، روابط اقتصادی _ تجاری با کشور آلمان از اولویت گروه سایپا است.

مدنی خاطر نشان کرد: امیدواریم در شرایط تحریم های سیاسی، تا جایی که محدودیتی برای طرفین ایجاد نکند، همکاری دو جانبه خوبی داشته باشیم.

وی افزود: سرمایه گذاری در ایران با توجه به بازارهای مناسبی که در کشور ایران وکشورهای همسایه ایران وجود دارد توجیه اقتصادی دارد و به معنایی دیگر ایران پلی است برای توسعه تجارت در کشور های توسعه نیافته­ای که زیر ساخت های مناسبی در حوزه صنعت خودرو ندارند.

مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا اظهار کرد: صادرات محصولات گروه خودرو سازی سایپا برای کشورهای منطقه راهگشا است و با در نظر گرفتن این نکته که دستمزد نیروی کار در ایران کمتر از چین است و همچنین برخورداری از انرژی ارزان و داشتن زیر ساخت های کافی جهت سرمایه گذاری خارجی مناسب است.

مدنی تصریح کرد: کشور ایران می تواند تامین کننده بسیاری از قطعات صنعتی برای بازار های منطقه باشد و حتی با وجود تحریم ها و محدودیت های موجود با توجه به تجارب به دست آمده ادامه همکاری ها امکان پذیر است.

وی گفت: در حال حاضر شرکت هایی که با گروه خودرو سازی سایپا همکاری لازم را دارند، زمان بعد از تحریم ها در اولویت همکاری با ما قرار خواهند گرفت.

مدیر عامل گروه سایپا به راهگشا بودن صنعت آلمان اشار ه کرد و بیان کرد: صنایع آلمان می توانند به زنجیره تامین قطعات و صنعت خودروسازی ما کمک کنند و ما علاقمند هستیم که بین صنعت قطعه سازی و خودرو سازی سایپا و آلمان ارتباط خوبی و موثری ایجاد شود و در این راه گام های خوبی برداشته ایم.

وی یادآور شد: با در نظرگرفتن الزامات قانونی در سبد سوخت و کاهش آلایندگی در ایران، ما به دنبال سوخت پاک و موتورهای کم مصرف هستیم که امیدواریم با همکاری دو جانبه بین صنعت ایران و آلمان صورت پذیرد.

مدنی به حضور رقبای خودروساز چینی و آمریکایی در بازار ایران اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی باید شرایط را درک کنند و با توجه به حضور رقبای سرسخت، روند روابط با ایران را در حوزه صنعت و تجارت تسریع بخشند.

در ادامه نشست دامن -رئیس و نماینده هیات بلند پایه آلمانی گفت: در حال حاضر ما به عنوان نماینده شرکت های آلمانی سال هاست که با کشور ایران همکاری دیرینه ای داریم و به لحاظ شناخت فنی و فرهنگی بین دو طرف، خیلی خوب می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل تحریم ها یک سری مشکلات به وجودآمده است و وقتی که آمارهای موجود در خصوص حجم تجارت ایران و آلمان را بررسی می کنیم، می بینم که روند نزولی داشته و ما امیدواریم وضعیت سیاسی بهتر شود و به همین خاطر می خواهیم در ایران از شروع بهبود روند گفتگو های سیاسی، فعالیت و همکاری مناسبی را شروع کنیم.

نماینده هیات آلمانی به ادامه همکاری ها با ایران اشاره کرد و افزود: کشور آلمان در حوزه صنعت خودرو می تواند سرمایه گذاری مناسبی در صنعت خودرو سازی ایران داشته باشد و با توجه به اینکه صادرات از طریق کشور ایران به لحاظ دستیابی مناسب به بازار های منطقه راحت تر است، فعال کردن بخش صادرات از اولویت های کاری ما خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر