بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر : ۱۴۰۶۲۰
اندیشه ها:

پروژه بزرگ پدیده شاندیز در شهر مشهد که از سال 88 ساخت و اجرا را آغاز کرده، این روزها با ابهاماتی قانونی همراه شده است.

بر این اساس سایت خبری معماری نیوز در گزارش خودآورده است که آنچه اکثر کار‌شناسان اقتصادی منتقد بر فعالیت اقتصادی این شرکت تاکید دارند اینکه از یک سو شرکت پدیده شاندیز از طریق بمباران تبلیغاتی اقدام به جذب سرمایه‌های خرد و کلان مردم کرده و از دیگر سو این شرکت مورد حمایت برخی مسئولان قرار دارد که اعتقاد دارند فعالیت پدیده در جهت آبادانی و تولید سرمایه و کارآفرینی بوده است.

درادامه این گزارش، چگونگی رشد این شرکت و سهامدارانش ذکر شده است.

از دو سال پیش که «منصور» تصمیم گرفت با فروش ماشینش مقداری از سهام «شرکت پدیده شاندیز» را بخرد تا به امروز زندگی او کلی دگرگون شده. او در طول دو سال توانسته یک آپارتمان و یک اتومبیل مدل بالا بخرد که اگر به گفته خودش می‌خواست با حقوق کارمندیش این کار را بکند شاید ۴۰ سال هم طول می‌کشید.

او دو سال پیش با فروش ماشینش و مقداری پس انداز که از قبل داشت تعدادی از سهام این شرکت را به ارزش هر سهم ۸۰۰ تومان خرید و امسال ارزش هر سهمش به ۱۱ هزار تومان رسیده است؛ اما این روز‌ها که حرف و حدیث‌های زیادی بر سر زبان‌ها افتاده مبنی بر اینکه شاید شرکت پدیده هم به زودی به عنوان یک اختلاس بزرگ اقتصادی مطرح شود و از ترس اینکه سود هنگفتی که طی دو سال نصیبش شده بر باد برود؛ کل سهامش را به همین قیمت فروخت و توانست با این پول یک آپارتمان و و یک ماشین بخرد.

این روز‌ها در این آشفته بازار اقتصادی و رکود حاکم بر بازار هیچ فعالیت اقتصادی به اندازه خرید و فروش سهام شرکت پدیده شاندیز در ایران سودآور نیست. شرکتی که به گفته مدیرعاملش «اولین و آخرین شرکت در دنیا که سهامش فقط رشد صعودی دارد و هیچگاه نزولی نمی‌شود.» شرکتی که طی پنج سال فعالیت ارزش هم سهمش از ۱۰۰تومان در سال ۸۸ به ۱۱۳۰۰ تومان در سال ۹۳ (تاکنون) رسیده است.

اما این روز‌ها بحث‌های زیادی پیرامون مشکلات قانونی شرکت، نحوه فروش سهام خارج از بازار بورس رسمی کشور، اختلاس مالی در آن و حتی حمایت برخی افراد مطرح است که توانسته تا این حد جای پای خود را محکم کند.

شرکتی که به مدد پیشتوانه قوی مالیش هزینه زیادی را صرف تبلیغات می‌کند. گفته می‌شود 1.5 درصد از حجم درآمد صدا و سیما از محل تبلیغات مربوط به شرکت پدیده شاندیزاست، علاوه بر این روزانه در روزنامه‌های سراسری هم تبلیغات دارد که به طور متوسط هزینه هر روز تبلیغ تنها در یک روزنامه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. البته هر زمان که بحث‌ها مبنی بر اشکالات قانونی این شرکت بالا می‌گیرد حجم تبلیغات بیشتر می‌شود و تا آگهی‌های ۱۲۰ میلیون تومانی هم می‌رسد.

علاوه بر این یک سوم تبلیغات کل فرودگاه‌های ایران مربوط به این شرکت است، این‌ها به همراه صد‌ها بیلبورد و دیگر انواع تبلیغاتی است که در سراسر کشور به ویژه مشهد برای ساخت «شهر افسانه‌ای پدیده شاندیز» در منطقه توریستی شاندیز مشهد در فاز اول و ده‌ها پروژه مشابه در سراسر ایران انجام می‌شود.

پدیده شاندیز در سال ۸۷ با ۱۵۰ میلیارد تومان (5.1 میلیارد سهم ۱۰۰۰ ریالی) و با نام شرکت «توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز» به صورت سهامی عام به مدیر عاملی شخصی به نام «محسن پهلوان» در مشهد ثبت شد. این شرکت یکسال بعد شرکتی دیگر در زیرمجموعه خود به نام «ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» سهامی خاص به ثبت رساند و از این طریق اقدام به فروش گسترده سهام در بین مردم کرد.

حالا پس از گذشت حدود پنج سال ارزش هر سهم این شرکت از ۱۰۰۰ ریال به بیش از ۱۱۰ هزار ریال افزایش یافته و روز به روز هم بیشتر می‌شود. در حالیکه مطابق آنچه از ابتدا اعلام شده بود ۱۵ درصد از سهام این شرکت برای ساخت «شهر افسانه‌ای پدیده شاندیز» با هشت کاربری تجاری، تفریحی، مسکونی و گردشگری تا سال ۹۳ (یعنی زمان بهره برداری از پروژه) بین مردم عرضه می‌شود. این در حالیست که از حدود دو ماه پیش تنها هایپر مارکت و بخش‌هایی از واحدهای تجاری آن به بهره برداری رسیده علاوه بر این قسمت‌های از پروژه هنوز در حال احداث است.

بر اساس آنچه که در صورت‌های مالی «شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز» مشخص است سرمایه ثبت شده شرکت ۱۵۰۰ میلیارد ریال منقسم بر ۱. ۵ میلیارد سهم هزار ریالی می‌باشد که بر اساس آنچه از اخبار پس از مجمع سالیانه نیز منتشر شده است سرمایه شرکت با ۲۵ درصد افزایش به ۱۸۷۵ میلیارد ریال (معادل ۱. ۸۷۵ میلیارد سهم) افزایش یافته است. با سرمایه جدید و قیمت ۱۱۹۸۸ تومانی از سوی سایت وابسته به شرکت است که مجموعا ارزش این روز این شرکت را به عدد ۲۲۴۷۷ میلیارد تومان می‌رسد. عددی که فعالان بازار سرمایه رقمی بسیار کمتر از آن را برای غول‌های صنعت کشور این روز‌ها در بازار بورس می‌بینند برای مثال ارزش بازار کل شرکتهای ساختمانی موجود در بورس که مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین فعالان پیمانکار ساختمانی کشور را نشان می‌دهد ارزش بازاری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان با تعدیلات تلفیق دارند.

معماری نیوز در گزارشش اشاره کرده که نکته تاسف بار قضیه جایی است که طبق یادداشت ۴-۸ صورتهای مالی حسابرسی شده شرکت، کل ارزش پروژه ۱۷۱۱ میلیارد تومان از سوی کار‌شناس دادگستری ارزش گذاری شده است که این رقم نزدیکی بسیاری با ارزش گذاری فعالان بازار سرمایه برای این پروژه دارد این در حالیست بدهی بانکی سنگین ۵۰۰ میلیارد تومانی این شرکت طبق یادداشت ۱-۱۷ صورتهای مالی حسابرسی شده تماما با نرخ ۳۰ درصد تامین مالی شده و قاعدتا با جرایم تاخیر شش درصد مجموعا ۳۶ درصد هزینه مالی بر شرکت تحمیل کند نیز باید توجه ویژه‌ای شود.

برخی کار‌شناسان اقتصادی اشکالات قانونی بر این شرکت و نحوه عرضه سهامش مطرح کرده و آن را به حبابی تشبیه می‌کنند که دیر یا زود می‌ترکد .

به گفته آن‌ها مطابق ماده ۲۱ قانون تجارت «شرکتهای سهامی خاص نمی‌توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس عرضه کنند، مگر اینکه از مقررات شرکتهای سهامی عام تبعیت کنند.»

براساس این ماده قانون تجارت «شرکتهای سهامی عام نیز با سرمایه بالای ۵۰ میلیارد ریال حق معاملات سهام خود را در بازاری غیر از بازارهای دارای مجوز (بورس و فرابورس) ندارند.»

حال آنکه سهام شرکت پدیده شاندیز توسط کار‌شناسان این شرکت و به گفته خودشان متناسب با پیشرفت پروژه قیمت گذاری می‌گردد وخارج از بورس و از طریق نمایندگی‌هایی که خود دایر کرده است خرید و فروش می‌شود.

این پروژه مدافعان و مخالفانی دارد. مدافعانی که به سودآور بودن و ایجاد اشتغال در منطقه و موارد مشابه تاکید دارند و مخالفانی که به تخلفات عدیده در صدور مجوز و زمیخواری و نبود شفافیت در نحوه عرضه سهام و.... تاکید دارند.

شورای عالی شهرسازی ۲۸ دی و ۱۲ بهمن ماه امسال در ۲جلسه مفصل، پروژه ساخت شهرک چندمنظوره پدیده شاندیز را که مدتی است در مشهد در جریان است، مورد بررسی قرار داد و سرانجام ضمن تعیین هیات کار‌شناسی از طرف شورا برای اعزام به منطقه جهت بررسی عینی و فنی این پروژه، دستور ممنوعیت پیشرفت کار در بخش‌های اجرا نشده پدیده شاندیز را صادر کرد. [لینک خبر]

«غلامعلی صادقی» دادستان مشهد نیز چندی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بدون ذکر نام شرکت پدیده شاندیز به مردم هشدار داد: «شهروندان فریب تبلیغات واهی را نخورند چراکه پروژه‌های مورد ادعای این شرکت همه مجوزهای قانونی لازم را ندارند و مردم در امری سرمایه گذاری می‌کنند که عاقبتی جز خسارت و زیان و از بین رفتن سرمایه آنان نخواهد.

ناصر سراج «رئیس سازمان بازرسی کل کشور» نیز در چند روز گذشته بطور تلویحی در همایش ملی مبارزه با فساد در مورد برخی پرونده‌های بزرگ در سازمان بازرسی کل کشور گفت: با توجه به عدم محدودیت در عرضه سهام و عدم نظارت سازمان بورس یک شرکت سهامی خاص توانسته سهام ۱۰۰ تومانی خود را به دو میلیارد سهام بفروش برساند و امروز قیمت سهام این شرکت به برکت تبلیغات هزار میلیاردتومانی در صدا و سیما به هر سهم ۱۱ هزار تومان افزایش دهد.

وی افزود: چون شرکت سهامی خاص بوده قیمت گذاری سهام با سهامداران است و هزینه تبلیغات را هم جزو سرمایه خود می‌داند و حالا که ۹ شرکت سهامی عام را بعنوان شرکت فرعی زیر نظر خود قرارداده برند خود را به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان به فروش گذاشته است.

» قباد افشار «رییس سازمان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این رابطه از زمین خواری ۴۵ هکتاری در اجرای این پروژه گفته و اعلام کرده به همین علت بخش‌هایی از آن متوقف شده است.

اما به محض مطرح شدن این موضوعات و هجوم شمار زیادی از مردم برای فروش سهام، شرکت دست به تبلیغات وسیع تری در صدا و سیما و بیلبورد‌های شهر زد و در ادامه نیز» محمد علی پورمختار «، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و» غلامرضا اسداللهی «نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از پروژه، بر قانونی بودن فعالیت شرکت پدیده و لزوم حمایت از کارآفرینان آن؛ توانست بخشی از اعتماد از دست رفته را جلب نماید و همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

محمدعلی پورمختار در حاشیه بازدید از پروژه شهر رویایی پدیده اظهار داشت: پروژه شهر رویایی پدیده با به کارگیری حدود ۳۰ هزار نفر، ایجاد اشتغال برای آن‌ها و نیز جذب سرمایه‌های کوچک مردمی در این مسیر، یک کار ارزشمند و ماندگار است و باید از کسانی که در مرحله اول فکر این حرکت را داشتند و سپس آن را به مرحله اجرا در آورده‌اند، تشکر کرد. وی افزود: فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه‌ای که در حال ساخت است، به اعتقاد بنده بیانگر یک عزم ملی است. این حرکت می‌تواند هم جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه و هم پاسخ‌گوی مطالبات به حق مردم کشورمان باشد.

آنچه اکثر کار‌شناسان اقتصادی منتقد بر فعالیت اقتصادی این شرکت تاکید دارند اینکه از یک سو شرکت پدیده شاندیز از طریق بمباران تبلیغاتی اقدام به جذب سرمایه‌های خرد و کلان مردم کرده و از دیگر سو این شرکت مورد حمایت برخی مسئولین قرار دارد که اعتقاد دارند فعالیت پدیده در جهت آبادانی و تولید سرمایه و کارآفرینی بوده است.


در حال حاضر «منصور» و سایر سهامداران این شرکت روزهای خوشی را می‌گذرانند و هر روز شاهد رشد چشمگیر سهامشان هستند اما معلوم نیست فعالیت این شرکت تا کجا می‌تواند تداوم یابد و تا چه زمان فعالیت خارج از ضابطه‌اش ادامه دارد؟ و از آنجاییکه ارزش سهام این شرکت توسط کار‌شناسان داخلی شرکت تعیین می‌شود اگر روزی آن‌ها ارزش هر سهم را مثلا ۱۰۰۰ تومان اعلام کنند چه کسی می‌تواند اعتراض کند؟ و چه کسی پاسخگوست؟

ارزش روز ۲۲۴۷۷ میلیارد تومانی در کنار سود ناچیز (وبحث دار) ۴۶ میلیارد تومانی و رشد سه هزار درصدی قیمت سهم در سه سال اخیر و دعوت غیرقانونی عموم به مشارکت در شرکت سهامی خاص، حکایت از شکل گیری جریانی مخرب دارد که در صورتی که چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود علاوه بر اینکه سرمایه بسیاری از هموطنان را به ورطه نابودی می‌کشاند چهره معاملات سهام در بازار بورس را نیز خدشه دار می‌کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
من خودم از متضررین بورس هستم و همین الان هم تمام داراییم نصف شده ولی تو این مقاله حس حسادت رو کاملا میشه فهمید . تمام کارشناسان به شدت دنبال کوبیدن پدیده شاندیز هستند تا جلوی افزایش قیمتش رو بگیرند و بکشنش پایین ...ولی دوستان کارشناس به جرات میگم که شما هیچ .... نمیتونید بکنید چون پشت این شرکت مدیر عامل و صاحبش خوابیده که میگه هر کی راضی نیست بیاد من سهمش میخرم به قیمت روز....
به این میگن حمایت نه که دولت تدبیر و امید روزی که میخواد از بورس حمایت کنه لطف میکنه و تو کف قیمت سهم هارو از صف فروش جمع میکنه خرید تو کف قیمت حمایت نیست ....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
با یه حساب سر انگشتی سرمایه این شرکت در صورت واقعی بودن قیمت سهام باید چیزی در حدود ۵ میلیارد دلار باشه که در این صورت معادل یک چهارم شرکتهای بزرگ خودروسازی مثل فورد و یا هیوندای و یا یک ششم شرکت بی ام و خواهد بود. قضاوت با شما.
نورا
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
انچه که مسلم است عده ای از مسولان سهامدار و وابسته هستند از پدیده حمایت و انهای هم که سهمی ندارن به شدت انتقاد میکنن ولی با این تفاسیر روزی حباب قیمتی سهم میترکد و عده زیادی متضرر میشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
بورس نیوز ممنون که با این روش برای پدیده تبلیغ میکنی
آخه توی این سایت تخصصی شما هرکسی کمی از سهام و ثبت شرکتها آگاهی داشته باشه متوجه میشه که این روش تبلیغاتی شما با نام خودزنی تبلیغاتی شناخته میشه واسه پذیرش سهامداران بیشتر در پدیده
خواننده و شنونده باید عاقل باشه
مقایسه بین سود در بورس و سود پدیده حداقل از سال 1388 تا کنون
حسن حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
چه ساده ای پدیده متعلق به یک شخص خاص نیست پشت پرده افراد درجه یک قراردارند هرگاه انها جا خالی کنند بعدا به حساب وکتاب پدیده میرسند
سعید
ROMANIA
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
بورس نیوز کلاتو بذار بالاتر با این سقوط همه روزه شاخص دیگه حرف دیگه ای هم داری بگو خجالت نکش
دروغ نیوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
بورس نیوز حیا کن با این مطالب دروغت
علی حاصلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
سلام
بورس نیوز قیمت ماشین منصور مگه چند بوده روزی که فروخته ؟
کاشکی من هم روزی که منصور پدیده خریده بود من هم خریده بودم و از این قمارخونه پولم رو بیرون کشیده بودم ..
راستی حدس میزنم ماشین منصور بنز بوده (اونموقع که میخواسته بفروشه )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
هروقت بورس می خورد زمین خبرنگار شما بجای کارمندی واسیب شناسی به هرز نویسی روی می آورد
بدبخت تر از شما خودتان هستید وبس
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
جالبی این مطالب اینه که تا بورس منفی میشه رو میشه.آخه چرا نمیزارید یک مدیر با طرحی هدفمند کارشو پیش ببره؟آخه چرا ایران نباید مناطق گردشگری بکری مثل شهر رویایی یا شهر افسانه ای داشته باشه؟بابا تورو خدا انصاف داشته باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
هه هه هه هه هه هه هه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
بورس نیوز جان دیگه قابل پیش بینی شدی :)

با این اوضاع داغون بورس منتظر یه همچین خبری از پدیده از جانب شما بودم . . .
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
دقیقا پیشنهاد شما چیه؟ قصدتون متوقف کردن کار شرکته؟ مگه کشور بی قانونه که شرکتی بتونه تو این وسعت خلاف قانون کار کنه؟ اگر راهکاری دارید غیر تخریب بگید؟چه کار باید کرد؟
باید از این جور حرکت ها حمایت بشه وگردشگری زیر ساخت هاش فراهم بشه نه این که به فساد متهم بشن
شایدم مشکل شما دبیر محترم وتحلیل گر سایت کور کورانه و از رویه دشمنیه؟
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
بورس نیوز خودتو کشتی
بابا پدیده بیدی نیست با این بادها لبلرزه
وقتی حمایت بشه
همینه
اگه ده درصد حمایتی که از پدیده شد از بورس می شد
وضعمون این نبود که همه مون مثل مرغ پر کنده شدیم
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
بورس ما هم حمایت ومدیریتی مثل پدیده می خواست
حالا بورس نیوز هر چه بگی مثل اب تو هاون کوبیدنه
از روزی که گفتی تا حالا ارزش سهم بیشترذ هم شده
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
من ندارم واز گفته شما که چند ماه قبل از اون منفی وبد گفتید نخریدم 100 میلیون اوردم تو بورس بجاش
حالا 100 تومانم شده 70 میلیون
اما اگه همون زمون پدیده می خردم وبه حرفهاشما گوش نمی کردم 100 میلیونم تو این چند ماه شده بود 140 میلیون
بورس نیوز مردم رو به ضرر ننداز بیچاره شدمن رفت
همون منصور که میگی
ماشینش رو فروخت شد خونه دار
من خونه ام رو فروختم اوردم تو بورس شدم بی خانمان ومستاجر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
شورای عالی شهرسازی ۲۸ دی و ۱۲ بهمن ماه امسال
داریوس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
بازم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
خدا جاي حق نشسته و شما هم كه وجدان نداريد، بدون دليل به يكي مي گيد مفسد؟! لعنت بر شما و روشنگري جهت دارشما
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
با یه حساب سر انگشتی سرمایه این شرکت در صورت واقعی بودن قیمت سهام باید چیزی در حدود ۵ میلیارد دلار باشه که در این صورت معادل یک چهارم شرکتهای بزرگ خودروسازی مثل فورد و یا هیوندای و یا یک ششم شرکت بی ام و خواهد بود. قضاوت با شما.
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
به نقل از متن : شرکتی که به گفته مدیرعاملش «اولین و آخرین شرکت در دنیا که سهامش فقط رشد صعودی دارد و هیچگاه نزولی نمی‌شود.» ......
وقتی به ترفند شرکت پی ببرید متوجه خواهید شد که چرا قیمت سهم طبق گفته بالا همواره صعودی هست. براتون این ترفند رو توضیح میدم: 1)قیمت روزانه این سهم نه بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای روزانه، بلکه بر اساس تصمیم تیم مالی شرکت به صورت روزانه همراه با افزایش ارائه میشه. 2) وقتی به سایت شرکت مراجعه می کنید، میتونید به صورت لحظه ای خرید کنید، اما برای فروش به قیمت روز باید 40 روز صبر کنید تا پولتون نقد بشه. اولین سوالی که پیش میاد این هست که چرا شرکت برای سفارش خرید شما سریع فروشنده پیدا میکنه، اما برای سفارش فروش شما 40 روز بعد خریدار پیدا میکنه؟؟
پاسخ خیلی ساده است: از اونجائیکه مسوولین مالی هر روز به صورت دستوری قیمت رو بالا میبرند، بعد از 40 روز، قیمت سهم کلی بالا رفته. بنابراین سهم شما رو بعد از 40 روز به قیمت بسیار بالاتر از قیمت سفارش شما میفروشن!!!! بعدش پول شما رو از جیب خریدار 40 روز بعد به شما میدن و سود این 40 روز رو هم از جیب خریدار نگون بخت برای خودشون بر میدارن!!! بنابراین سود فروشنده میانی و سود شرکت از جیب خریدار بعدی تامین میشه. حالا متوجه واقعیت شدید؟؟!! بعنوان مثال فرض کنید امروز سهم رو به قیمت فروش 1000 تومان واسه 40 روز بعد به شما چک بدن. بعد از 40 روز مثلاً سهم شما رو بفروشن 1400 تومان. 1000 تومنش رو از جیب خریدار 40 روز بعد به شما میدن و 400 تومان سود باد آورده هم میره تو جیب شرکت!!
بنابراین شرکت با در نظر گرفتن دو نکته: 1) صعودی نگه داشتن قیمت سهم برای اطمینان از سود، 2) انجام سفارش فروش بعد از 40 روز، به راحتی داره از جیب یک سری آدم طمع کار نا آگاه سود باد آورده و حرام بدست میاره.
در حالیکه اگر قیمت سهم بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضای روزانه و بر اساس ارزش ذاتی و سود تولیدی شرکت نوسان داشته باشه و شرکت فقط واسطه خریدار و فروشنده در هر لحظه باشه (نه اینکه خودش بخره، خودش قیمت رو بالا ببره، سهم رو 40 روز نگه داره و بعد به قیمت بالا بفروشه) اونوقت فقط غیر از سود ناشی از کارمزد خرید و فروش چیز دیگه ای نصیبش نمیشه.
البته اینکه کسی با این قضیه برخورد نمیکنه، خودش جای سواله و به نظر من به قضیه اقتصاد مقاومتی ارتباط داره!! و طبق گفته های متن یه سری چراغ خاموش از این پدیده قرن حمایت میکنن: خالی کردن جیب مردم.
فرشاد
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
خیلی دوست داشتم یکی از سینه چاک های پدیده پاسخ صحبتهای منطقی این دوستمون رو میداد
رضا
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
دوست عزیز هیچ شرکتی ملزم به بازخرید سهام خودش نیست. اما پدیده با این عمل ثابت میکنه که برای کاغذی که داده دست مردم ارزش قائله. در ضمن شرکتی که خرید و فروش سهام میکنه شرکت پشتیبانی سهام پدیدست، نه شرکت ابنیه و نه شرکت توسعه گردشگری.
بازخرید 40 روزه شرکت به این خاطره که شرکت نمیتونه نقدینگیشو صرفا صرف بازخرید سهام بکنه. اگه تا الان پروژه با این عظمت با این سرعت پیش رفته به خاطر برنامه ریزی دقیق و تزریق به موقع نقدینگیه، یه مزیت دیگه بازخرید توسط شرکت، امکان انصراف از فروشه. در ضمن یکی از مزیتهای وجود شرکت پشتیبانی سهام، کنترل قیمت سهامه، مثلا چند روز قبل از مجمع مرداد ماه فروش شرکت فروش رو متوقف کرد. سهام بین مردم 1000 تومن بیشتر از آخرین قیمت اعلام شده معامله میشد،
بازم میگم هیچ شرکتی متعهد به باز خرید سهام خودش نیست.
در ضمن آقا فرشاد همین سینه چاک های پدیده هستن که قیمت رو نمیزارن بیاد پایین. اگه همین افراد و آقای پهلوان وقتی مردم برای فروش سهام هجوم آوردن صفهای فروشو جمع نمیکردن الان وضعیت پدیده مثل بورس شده بود. بورسی که حقوقی هاش خون سهام دارای خرد رو تو شیشه کردن
علیرضا
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
با سلام و احترام خدمت دوست عزیزم " ناشناس "
اگر شرکت تولید و ساخت و ساز نداشت من حرف شما رو قبول داشتم ولی میبینید که درحال رشد است. درضمن با توجه به مصوبه هیات وزیران در مورد شهر شاندیز ( یا بهتر بگم روستای شاندیز ) مبنی بر توسعه جهت جذب گردشگر و ساخت این شهر ، پدیده شرکت مناسبی برای سرمایه گزاری می باشد.
توصیه بنده با توجه به شرایط ایران عزیز از لحاظ نفت، دلار و طلا ، سرمایه گزاری در این صنعت هست.
به نظرتون این مهم نیست که این شرکت امکان مشارکت برای افراد ضعیف جامعه رو فراهم کرده، چون مثال آوردی میگم شرکت اطلس مال و خیلی شرکت های دیگه چرا این فرصت رو فراهم نکرده اند (هم راحت تر پول در میارند و هم کسی هی بهش گیر نمیده).
بازم به نظرم دیر نشده بهتره برین سهام پدیده بخرین.
قوام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
تو برای چی میسوطی بورس نیوز؟!خوب تو هم برو پدیده بخر که سود کنی که اینقدر حسودی نکنی.از زمانی که سهام پدیده 5 هزار تومان بود تو داشنی حسادت میکردی از اون موقع 2/5 برابر شده ولی توی بورس تهران چی؟!سرمایه مون نصف شد یازم برو حسودی کن!هر چند مطلبم رو که نمیزاریش ولی خودت هم بخونی کافیه.
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
يعني پديده باعث خدشه دار شدن معاملات بورس شده ؟ يا حمايت نكردن حقوقي ها
سرمايه ما از دستمون رفت بعد شما شركت ديگري رو مقصر ميدونيد
كاشكي سهام پديده خريده بودم لا اقل حقوقيش شرف داره از سهمش دفاع كنه نه ابن بورس نامرد كه همش نيرنگ و فريبه
کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
همچنان خبرهای بدی در راه است .............................!!!!!!!!!!!!!!!!!
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کاشکی بورس نیوز هدفشو ازین همه مطلب ضد پدیده تو یه مقاله بنویسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
بابا بورس نیوز تو عجب مارمولکی هستی دست از پدیده بر نمی داری واقعآ" رو تو برم بچه پررو
علیزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
مردم غافل و کسانی که قورباغه را جای سیمرغ میفروشند.....
رقمی بیش از 22,000 میلیارد تومان ارزش بازار پدیده............!
بیش از مجموع ارزش بازار 2 نماد تاپیکو و پارسان!(ارزش بازار این 2 از پدیده که هنوز تکمیل نشده کمتر است- این 2 نماد در مجموع چند میلیارد دلار فقط صادرات دارند!)
فارس 50% پتروشیمی ایران است با ده ها میلیارد دلار فروش و صاردات. چیزی به فتح این ارزش بازار توسط پدیده نمادنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( ارزش بازار فارس 29,000 میلیارد تومان)
پدیده سال 88 ایجاد شده و معادل 50% کل ارزش بازار پتروشیمی ایران ارزش دارد!!!!( چیزی نمانده) پتروها 30 سال است که در حال ایجاد و گسترش هستند....!!!
دیروز هم عرض کردم اراده ای برای جمع آوری صحیح این سرمایه های خرد وجود ندارد.
شخص یا گروهی این غفلت اقتصادی و فرهنگی را درک میکنند و اینگونه سرمایه های مردم را به بازی میگیرند...........!!!
در متن دیروز عرض کردم. بورس باید سمبل سرمایه گذاری باشد. و نه نمادهایی مهلک مانند پدیده!
ارزش بازار این نماد در عرض 5 سال 110 برابر شده یعنی سالی 22 برابر. به عبارتی 2200% بازدهی برای هر سال!!!!!!!!!!!!!!!
سالی 2200%.!!!..!!..!!!
واقعا" بسیار تاسف بار و تکان دهنده است.کاملا" روشن است که قضیه از چه قرار است. معدن طلا هم اینگونه نیست!

...........................

به قدری سرمایه خرد و کلان سرگردان و بدون استراتژی در این مملکت وجود دارد که نیازی به بودجه نفت و .... برای آبادانی نداریم.
اراده ای برای اینکار وجود ندارد و هرگز وجود نداشته......
نرخ سپرده ها هر سال در حال رشد است و هرسال عرصه بر تولید تنگ تر میشود!
تازمانی که اراده و فرهنگ ملی برای رشد و سرمایه گذاری وجود نداشته باشد دولت کاری از پیش نخواهد برد. دنیا به این نتیجه رسیده است.( مردم اعتماد میخواهند)
زندگی مردم و تعریفشان از اقتصاد شده بهینه کردن منزل و ماشین و اسباب زندگی !!! همیشه درگیر و همیشه نگران! نگران تورم و......
اگر اعتماد باشد سرمایه گذاری در هر سطحی شکل میگیرد و اگر نباشد همه چیر گذراست. بورس سمبل سرمایه گذاری در کشور است. چون از تمام صنایع در بازار وجود دارد!
چقدر سرمایه کلان و سرگردان وجود دارد!
رضا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
جای تعجبه که با این سواد کمتون چه اعتماد به سقف بالایی دارید

رزش بازار این نماد در عرض 5 سال 110 برابر شده یعنی سالی 22 برابر. به عبارتی 2200% بازدهی برای هر سال!!!!!!!!!!!!!!!
سالی 2200%.!!!..!!..!!!

عزیز من اگه سالی 22 برابر میشد که سال اول میشد 2200 تومن، سال دوم میشد 48400 تومن! وقتی یه چی مینویسی قبلش یکمی فکر کن، شما اصلا فرق تصاعد عددی و هندسی رو نمیدونی، اونوقت میای اینجا تحلیل بازار سرمایه میزاری؟ بعدشم اگه قرار باشه قیمت 22 براب باشه باید 2100% رشد کنه، این یعنی تو دو خط، کلی اشتباه!!!
اگه تو بورس چند تا نابغه مثل شما باشن ضرر دادنش هیچ تعجبی نداره!
رضا
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
عزیز من سهام پدیده از زمان عرضه عمومی به طور متوسط هر سالی 2.27 برابرشده
namo
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
باز بورس افت کرد شروع کردین به تخریب پدیده...!!!؟؟؟؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
باز هم سم پاشی
آخه دوست عزیز شرکتی با این عظمت و با این سرمایه داره تو این کشور تحریم شده و بحران زده که روز به روز به تعداد بیکارهاش افزوده میشه و همون کارگرانی که دارن تو کارخونه ها کار میکنن به دلیل تحریم کارخانه ها، دارن از کار اخراج میشن، اومده و داره اشتغالزایی میکنه، چرا حرف غیر منطق و عجولانه می زنید.شاید دست انداز هایی تو روال کار شرکت وجود داشته باشه که با حوصله و صبر و تلاش 24 ساعته این شرکت حل شدنیه.

دوست من وای به حال اون زمانی که فساد اخلاقی این سرزمین رو به ورطه نابودی بکشه
جوون ایرانی باسواد و با غیرت اما بیکار به همه جور راه ها کشیده میشه و منحرف میشه. جوونی که تازه ازدواج کرده و یا بیکاره و یا از کارش اخراج شده، باید با این قضاوت های ناعادلانه و عجولانه و بعضا مقرضانه شما و بعضی مسئولین چیکار کنه؟

دوست عزیز بیکاری، اصل جامعه و اساس خانواده رو به ورطه نابودی میکشه و چهره یک جامعه به ظاهر متمدن و آرام رو خدشه دار میکنه و امثال اسیدپاشی ها رو زیاد

حالا شرکت پدیده تو این وضعیت بحرانی و بیکاری اومده و از جوونای متخصص و با سواد گرفته تا کارگر بیسواد و بیکار رو داره با حقوق بالاتر از قانون کار استخدام میکنه و هم به اقتصاد خانواده ها کمک میکنه هم به اقتصاد کشور رنگ و رونق می بخشه شد مفسد؟!
ببخشید فکر کنم بودند و هستند کسایی که به اسم قانون و اسلام خیلی کارهای غیر قانونی کردند و میکنند و هزاران هزار آدم بیکار رو دودستی تقدیم جامعه کردند. اینها کی هستند؟
ببخشید شما که خیلی تحلیلتون دقیقه میشه برای یک بار و برای اولین بار، فیش حقوقی همون آقایونی که برای خودشون حقوق مادام العمر تصویب کردن و هزاران نفر نالایق رو با پارتی بردند سرکار و هزاران نفر رو از حقوق خودشون محروم کردند، رو تو همین سایت بذارید؟

حرف من هنوز تموم نشده اما نمیشه بیشتر بگم لطفا این نظر رو هم نمایش بدید و فیلتر نکنید تا شاید به گوش خیلیا برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
واقعا خسته نشدی؟توخیال میکنی این اوضاع اسفباری که بورس دچارش شده مقصرپدیده است؟ دقیقا زمانی که بورس ریزش میکنه توشروع به قلم فرسایی میکنی.زمانی که توبهبوهه مذاکرات که قیمتها هرروز بالا می رفت خبری از پدیده نبود .باورکن مشکل بورس جایی دیگه است من الان نصف سرمایه ام توبورسه ازاینکه هرروز میبینم که مثل یخ آب میشه مغزم سوت میکشه اگه دلسوز سرمایه مردم هستی درمورد اونها هم بنویس ببین حرفت خریدارداره من الان غبطه میخورم که چرا پولم را درپدیده سرمایه گذاری نکرده ام .همه سهامداراش راضی فقط بورس نیوز محزون وناراضی
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
سلام بورس نیوز عزیز
هر چند میدونم نظر بنده رو انتشار نمیدی ولی اشکال نداره. روی صحبتم با خودته عزیز. این روزا همه از سقوط شدید شاخص و ضرر همه بورس بازها خبر دارن. و البته از دشمنی شما با پدیده که دلیلش هم رو آوردن همه ملت به پدیده هست
سعی کن یه کم هم با دلیل بد بگی از سهام شرکتهای خصوصی.
اینجوری بیشتر خودت رو خراب میکنی و همراه با خودت ماهارو خراب میکنی که این همه مدت توی بورس بودیم. بسه ضرر عزیزم. بسه
حقیقت طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
بورس نیوز دیگه حنات برای هیچکس رنگ نداره . ما رو با تبلیغاتت برای خرید سهامهای بورس بدبخت کردی. ولی پدیده خوشبختانه گوش شیطون کر , چشم حسود کور ؛ همش صعودی است. میدانم این کامنت را منتشر نمی کنی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲
صبح که خبر ریزش بورس رو خوندم با خودم گفت باید منتظر گزارش تخریبی از سوی دروغ نیوز باشیم خوب سم پاشی تمام شد دیگه ای کاش نویسنده یکم تحقیق می کرد بعد گزارش رو نگارش می کرد 1711 قیمت پروژه نیست شرکت تا این مبلغ پروژه رو بیمه کرده حالا برید به یک نفر که سواد بیمه ای داره بگید برچه مبنائی دربیمه نامه قیمت برای یک پروژه صادر می شود بعد نتیجه سو رو برای اون تعداد محدو از مخاطب هایتان که به شما اعتماد دارند بزارید
salar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
فکر نمکنيد اين موضوع خيلي بي مزه شده يا عمدا براي جذب مخاطب به هر روشي متوسل مي شويد
چوپولی
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
واااااااااااااای
چقدر ابهام

پدیده شاندیز اعدام باید گردد
انالیزور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
بودن چنین مردم عادی رو از کسانی که قدرت ریسک بالایی دارند جدا میکند ! کسی که به یک حقوق کارمندی راضیه میتونه همونطوری زندگی کند و تا اخر عمر به زور یک خانه بخرد ! و کسانی هم هستند که ریسک پذیرند ! برای رسیدن به اهداف بزرگشان در یک هدف بزرگ شرکت میکنند ! این یک عمل برد برد است ! تا زمانی که شرکت برد کند ما هم برد میکنیم ! وجود چنین شرکت هایی نیاز جامه ایران بوده و هست ! ! هر چند در ششرایط فعلی سهام پدیده دارای ریسکی کمتر از بازار بورس است ! به امید روزی که هم بازار بورس به رشد برسد !
ریسک یعنی زندگی
علی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
تفارت اصلی سهامداران بدیده با سهامداران بورس در اینه که سهامداران بدیده مثل کوه بشت شرکت ایستاده اند. شما برید فکری به حال بورس بکنید. اگر قراره بدیده بعدا زمین بخوره، بورس شما همین الان زمین خورده.
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
لطفا برید دنبال بازگشایی شصفها که 3 ساله بسته است و سهم های پالایشی و ...
لطفا جلو سقوط و صعود هیجانی بورس رو بگیرید...
لطفا جلو رانت ها و اطلاعات غلط بورس رو بگیرید...
اگه مردید بورس رو درست کنید نه به دیگر سهم ها گیر بدید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
بورس قانونا باید جلوی خریدو فروش سهام خارج از بورس رو بگیره ولی .....!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
پاره کردی خودتو
شما هم همراه ما باش 0212930
پدیده
مهدی
UNITED STATES
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
باسلام
بورس نیوز کاری جزء این نداری .ما تا آخرین نفس همراه پدیده می مانیم چرا چون این جور معلوم تو این مملکت هر سرمایه گذاری میکنی آخرش ضرر اون از آریا که خود بنده با یک ذوقی رفتم با پولی که ازحقوق کارمندی پس اندازکرده بودم سهام آریا خریدم که تا این زمان که حدود 4 سال میگذره خبری از اصل پول نیست به خدا قسم حلال نخواهم کرد.بازم پول گذاشتم توی بورس عزیز شما که این همه ازش طرفداری میکنید در صورتی که پراز دروغ و..... است.حالا که یک شرکتی داره کارشو خوب انجام میده نمیزارید کار کنید البته بایدم نزارید چون مردم پولارو از بانک وبورس خارج کردن وسهام پدیده خریدن وهمه به لطف خدا درسود خوبی هستند.به هر حال به جای نوشتن مرد عمل باشید
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
شماها که سهام ندارین چرا نگران سهامدارن محترم هستی.از این تخریبات راه به جایی نمیبری الکی هم خودتو خراب نکن.دیگه از ۲۰:۳۰که کلفت تر نیستی .پس بیخیال دیگه شما هوای بورستو داشته باش پدیده و سهان داراش پیش کشت.
به این وضعیت نفت اگه نتونن بودجه رو کامل کنن باید مالیات بدی و تورم ببینی بیخیال بزار یه کم گردشگر جذب کنیم با پدیده...
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
باسلام.یا واقعا بیکاری یا ازخودپدیده پول میگیری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
بازهم بیکاری نویسنده وعقده ایشان وهرز نویسی
سیکن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
چرا نباید مطالب شما رو درباره پدیده مغرضانه دونست وقتی فقط نسبت به فساد در پدیده حساس هستید؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۰
اخیرا پدیده تصمیم به افزایش سرمایه سنگین گرفته تا هم قیمت سهم را رقیق کند و هم با بلوکه کردن در صد افزایش سرمایه بتواند چند ماهی نفسی تازه کند و ترکیدن حباب را به تاخیر بیاندازد.

شرکت وقتی فهمید دیگر توان خرید سهام مردم را ندارد این تصمیم را گرفته

اماده ترکیدن حباب پدیده باشید و بدنبال ان هجوم چند صد هزار نفری برای شکایات

موج انتقادات از دولت و قوه قضاییه و مجلس جهت اهمال کاری

اخرین احمقها همیشه نابودند و متاسفانه ضعیفترین قشر هستند
حسام
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
كوچولو بورس نيوز كه هيچي باباي بورس نيوزم نميتونه با اين سم پاشي ذهن ما پديده اي هارو عوض كنه شما مشخصه تو بورس خيلي ضرر كردي و پديده هم نداري داري ميسوزي بسوز تا صبحت بدمد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
خوبه ایندفعه هرچی تو چنته داشتی رو یکجا نوشتی ، ببینیم حرف های شما بورس دوستان به کجا خواهد رسید !!!
یعنی اگه پدیده زمین بخوره( که بکوری چشم شما این اتفاق نخواهد افتاد) خیالتون راحت میشه و مشکلات بازار بورس حل میشه؟؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
...." اگر روزی آن‌ها ارزش هر سهم را مثلا ۱۰۰۰ تومان اعلام کنند چه کسی می‌تواند اعتراض کند؟ و چه کسی پاسخگوست؟ " ....
در آنصورت خدای نکرده خیلیها بخاطر ضرر چند هزار درصدی سکته خواهند کرد.
رمضاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
هيچ باد و طوفاني نميتواندمانع كار پديده شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
خوشم میاد کی بورس نیوز هی میسوزی هاااا .
مطلب مینویسی رو هوا مینویسی.
اون پهلوان نیست و پهلوان مقدم هستش داداش
دوستان منتقد فقط یه سر بیایین پدیده و عزمتو ببینین بعدش تحلیل کنین.
ما دوس داریم پولامون دو دستی تقدیم حاج محسن کنیم فک نکنم به کسی مربوط باشه.
لعنت خدا به هرکی که سنگ میندازه و دوس داره پدیده تخریب شه.
**همچنان خبرهای خوب در راه است**
ehsan
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
راست میگن دروغگو حافظه نداره ها.تو که اول نوشته هات .تو داستان دروغ منصور گفتی.(کل سهامش را به همین قیمت فروخت و توانست با این پول یک آپارتمان و و یک ماشین بخرد.)ولی در اخر مثل اینکه یادت رفته بود گفتی منصور سهامش را فروخت و گفتی(در حال حاضر «منصور» و سایر سهامداران این شرکت روزهای خوشی را می‌گذرانند و هر روز شاهد رشد چشمگیر سهامشان هستند)هاهاها کمتر دروغ ببافید رسوا نشید...
پديده پديده پديده پديده پديده
علی مرادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
من با حرف های شما سهام رو فروختم و همیشه شما رو لعنت می کنم که با حرف های الکی باعش شدید من الکی سهامم رو بفروشم.
نترسید با حرف گربه سیاه بارون نمیاد.
محمدرضا
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
آخه بی شرف بی همه چیز به تو چه ربطی دارد؟
تو چه کاره ای که اینقد برا پدیده میزنی بورس نیوز بی شرف!! و بقیه اونهایی که این کار رو میکنن.
نکنه شما هم شیتیل میخواهید ؟؟!! و سهمتون رو از سود های سهامداران پدیده.

خجالت بکشید و اصلا ما سهامدارا نیازی به دلسوزی شما انسان های پست و حسود و فرومایه نداریم.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
اصلا دوسال پیش سهام 800 تومان نبوده آقای محترم ، دوسال پیش سهام 1700 تومان بود.
داستان هم میگی یه تحقیقی بکن بعد ......
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
واقعا اگر کار پدیده غیر قانونی مگر هر کی به هرکی است که هیچ نهادی جلویش را نمی گیرد اگر هم قانونی است که خدا بد خواهان را شفای عاجل عنایت فرمایید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
بیطرفانه میگویم بورس نیوز لطفا برای توجیه سقوط شاخص بورس دلایل منطقی تری بیاور شما با این تحلیلها روز به روز و غیر مستقیم مهر تاییدی بر بزرگی و عظمت پدیده میزنی چون شما در گذشته خیلی از پدیده نوشتی و با مرور زمان که اتفاق خاصی نیفتاد اعتماد به بیطرفی تحلیلهای شما کم میشود.
amir
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
جالبه تو این مملکت انواع اختلاس ها میشه و از اونها تنها بعضی هاش به صلاحدید رو میشه.
ولی در عوض به پروژه های ملی بزرگ که اشتغال زایی هم ایجاد میکنه انگ اختلاس میزنند و فساد!!

مشکل اینه که آقایون تحمل ندارند که افراد بزرگ را در جمع خودشون راه بدن!!
و سعی در کله پا کردن اونها دارند ... اینجا هر کی بزرگ بشه یعنی دردسر و یک نون خور اضافه!!

شما هم زیاد زور نزن سهامداران پدیده همه جوره پشتش وایستادن... اگه لازم باشه از تمام وجه سرمایه گذاریم میگذرم و اونو هدیه میکنم به جناب پهلوان.
امیر علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
دوست دارم فکر کنم که شما دلسوز مردم هستید و امیدوارم همینطور باشه ، اما دلیل اینکه انتقادات شما به پدیده شاندیز با افت در بورس همراه میشه ذهن خواننده مطالب رو به سمت خوبی هدایت نمیکنه. امیدوارم مقالات شما به دور از هر گونه مسائل پشت پرده باشه .
محمد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
اندکی صبر سحر نزدیک است
رایکا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
آقا یک کلام ختم کلام:مردم اگه سهام پدیده رو نخرن بدون شک توی بورس فاسد شما هم سرمایه گذاری نمیکنن.پس لطفا بسه دیگه..
مجید
-
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
بورس نیوز چی میخوای از جون ما ما دوست داریم پولمونو اتیش بزنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
نیوز واقعا برات متاسفم که میخوای اینجوری تلافی کنی برو یه کم از این مردم بیچاره ما دست بکش .....
بزار کمی نفس بکشند چقدر باید توی بورس ضرر کنند ....
حیا کن
حیا کن
حیا کن
سجاد پدیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کل اگر طبیب بودی
سر خود دوا نمودی
زنده باد پدیده...زنده باد حاج محسن
سجاد پدیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹
کل اگر طبیب بودی
سر خود دوا نمودی
زنده باد پدیده...زنده باد حاج محسن
علی سلطان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
سلام.

مهم مهم مهم

حتما بخونید......

کاری نداریم پدیده چیکار میکنه و چه کسی ازش حمایت میکنه چون هیچ وقت متوجه نمیشیم...

ولی ارزو میکنم سهام پدیده حبابی نباشه و همیشه برای سرمایگذاران خرد سود داشته باشه....سفره ای پهن شده همه استفاده کنند.

ولی اگر روزی قرار باشه سهامش ریزش شدید داشته باشه دید خیلی از مردم نسبت به سرمایگذاری تو کشور عزیزمان ایران تغیر میکنه و این صورت و سیرت خوشی ندارد..........
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۸
خدايا حاج محسن رو در تمام مراحل زندگي موفق بدار و تمام بدي ها و نفرين هارا از آن نويسنده ي اين متن قراربده.
شاندیزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
حسودها !!!
بذارین تومملکت یک کاری انجام بشه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
به قرآن دلم میسوزه برای کسایی ک خونشون و فروختن و سهام خرین...
خدایا بدبخ نشن
فقط دعا می کنم قبل از انفجار خارج بشن...
حسام
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
شما كلاه خودتو صفت بگير باد بورس نبره نميخواد دلسوز مردم بشي
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
به نظر شما يه آدم به نام حاج محسن 30 هزار نفرو اشتغال داده به كلي از مردم سود داده الان خونه و ماشين آنچناني دارن شهر و آباد كرده منطقه شانديزو توريستي تر كرده رفت و آمد بيشتر شده تو شانديز
كجاش بده؟؟؟؟؟
اين آدم بايد حتما بره تو اروپا سرمايه گذاري كنه تا بهش بگين خائن؟؟؟؟
30 هزار نفر بيكار باشن مملكت درست مشه؟؟؟؟
نخير داداش اين بورس نيوز دلش به حال من و شما نسوخته اينا ميخوان من و شما سرمايمونو هر جا كه خودشون ميگن بزاريم مثلا بورس فاسد يا بانك ربا خوار
رضا
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
اون بی سوادی که 110 رو تقسیم بر 5 کرده معلومه سیکل هم نداره,یکی نیست بگه احمق بیسواد اگه سالی 22 برابر بشه که تو دو سال میشه 484 برابر نه 110 برابر تو 6 سال !!! بیسواااااااااااااااد جماعت چقدر زیاده !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
بايد تاسف خورد به حال كساني كه چشم ديدن پيشرفت كشور خودشونو هم ندارن.پروژه پديده رو كه نيومدن وسط زمين كشاورزي يا رودخونه بسازن كه بخواهند اين حرف خا رو بزنن.واقعا خنده داره.تو شانديز كلي زمين غير كشاورزي وجود داره.اگه اين طور بود كه حتي شهر شانديز هم نبايد ساخته ميشد.حسادت كاملا مشخصه چون همه حرفاشون دروغ محضه.درود ب پديده
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
به نظر می رسه مسئولین پدیده شاندیز بسیار با هوش و زرنگ هستند!
وقتی ظرفیت جذب سرمایه در یک شهر یا منطقه به انتها میرسد بلافاصله در شهر های دیگری مشغول میشوند.و سهام را با آخرین قیمت عرضه میکنند.
به تازگی در شهر شاهرود در حال دایر کردن دفتری هستند ولی مردم شاهرود قبلا سرمایه گذاری در سهام شرکتهایی همچون "کنسانتره میوه" و " تولید کک" را تجربه کرده اند و دیده اند که پس از ده سال چگونه سرمایه شان به باد فنا رفته است.
بنا بر این بعید میدانم اینها در بریدن گوش مردم شاهرود موفق شوند.
امیر
ROMANIA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
من خودم باآقای پهلوان ازنزدیک صحبت کردم هدفش اینه که اروپاییها وآمریکاییها برا دیدن ایران توسفارتخونه ها برا ویزا صف ببندن با این کارش میخوادسهمی در شناساندن ایران فراموش شده داشته باشه یه مدیرسنتی وبی عرضه نیست واین مدیریتشه که به اینجا رسوندتش نه سرمایش
ناشناس
دوشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
باز اون اروپاییها چقدر باید بدبخت باشن که بخوان بیان بازار و فروشگاههای مارو ببینند. چه ویژگی خاصی میخواد اروپایی رو بکشونه اینجا . اظهار نظر خنده داری بود کلی خندیدم:)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کاملا مشخصه بورس نیوز دنبال سهم خواهیه بالاخره خرج دارید دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
یه عده بزودی خانه خراب خواهند شد... قطعا".
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
lمن هر چي توي بورس ضرر كردم توي پديده شانديز جبران كردم طلا ودلار هم همينطور؟؟؟؟؟
امیر از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
سلام.هم واسه بورس نیوز متاسفم ،هم واسه اخبار شبکه 2 سیما،با اون فیلم کوتاه ساختگیش.واسه این که بدونید،حتی با اون اخبار دیشب،،امروز تمام دفاتر پدیده در مشهد آروم بود و روال کاری روزهای دیگه رو داشت.دیگه دست شما و عوامل پشت پرده واسه مردم رو شده،مثل چوپان دروغگو.این رو بدونید که لااقل تمام مردم مشهد حامی اول پدیده شاندیز و حاج محسن پهلوان هستند.باور نمیکنید،تشریف بیارید مشهد یا شاندیز و از نزدیک با مردمش صحبت کنید.
سسیب
CANADA
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
یک جوری از پهلوان صحبت می کنند که اگر کسی از قبل نشناستش میگه الان این پیغمبره.
حاجی پهلوان!!!

برید در مورد سابقش در افغانستان قبل از پدیده تحقیق کنید.

کلا این فرد قمار باز است و فعلا قمارش گرفته است. مردم عادی و کم سواد از نظر مالی نباید با چاه تبلیغات و شگرد پانزی وارد چاه شوند.

جواب این کارگر و کارمندی که با پول وام سهام پدیده را می خرند و فریب این مضحکه بالا بردن قیمت سهام توسط خود شرکت را می خورند را چه کسی می خواهد بدهد؟

وظیفه سایتهای خبری و تحلیلی مثل بورس نیوز است که هرچه می توانند بر خلاف ملایماتها و فحش و ناسزاها اطلاع رسانی کنند تا جلوی ضرر و زیان خیل عظیم ملت گرفته شود.

بورس نیوز بابت این تلاش و شفاف سازیها متشکریم.
هومن
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
اینکه با شم اقتصادی بالاش اون موقع که تو افغانستان کسی نمیدونست تابلوی تبلیغاتی چیه با امضای قرارداد 25 ساله با حامد کرزای حق امتیاز ایجاد تابلوهای تبلیغاتی افغانستان رو انحصاری گرفت قمار بازه!؟ یا رستورانی مجللی که تو کابل زده و پاتق وزرای افغانستانه!؟ کدومش قماره
من تو 1 سال گذشته تو بورس نصف سرمایم رفت. قمار از این بالاتر؟!
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
بفروشید عزیزان... بفروشید... تا فرصت فروش هست بفروشید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
به نظر حقیر طراحان سیستم پدیده خیلی حساب شده و با برنامه ریزی درست کار می کنند. اینها برای شرایط مختلف و بحرانی هم برنامه دارند که به موقع برگ آن بازی می شود.
چند نکته که در نظرها هم به آن اشاره شد:
1-با روند همیشه صعودی دفاتر خریدوفروش همیشه سود می برند. همچنین با تاخیر 40 روزه در پرداخت مبلغ فروش از سود بانکی روز شمار برای مدت 40 روز هم استفاده می کنند
2-به تدریج با اشباع شدن و جذب پول های سرگردان هر شهر در شهرهای دیگر دفتر خرید و فروش دایر می کنند. از این کار دو هدف برآورده می شود: یکی جذب پول های سرگردان جدید در شهرهای جدید و دومی که به نظر حقیر مهم تر هم هست فروش سهام به تعداد بیشتری از مردم در جای جای کشور و در گیر کردن وسعت جغرافیایی و تعداد بیشتر مردم برای درست کردن یک سپر انسانی. این سپر انسانی زمانی که قرار است به تخلفات پدیده رسیدگی شود به درد می خورد. در واقع می شود ابزار چانه زنی که اگر جلوی پدیده رو بگیرید افراد زیادی متضرر می شوند و از کار مسئولین رسیدگی کننده(قوه قضائیه) ناراضی می شوند.
3- استفاده از ابزار افزایش سرمایه و بلوکه کردن مقدار زیادی از پول در قالب افزایش سرمایه در زمانی که پیش بینی می شود مردم هجوم بیاورند برای فروش.
و نکات دیگری که حوصله تایپ کردن آنها را ندارم.
خوش به حال موج سوارانی که سوار شدند و با سود خوب پیاده شدند و بیچاره آنهایی که که که که قرار است این سهام در دستشان باد کند!!!
ناشناس
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
شرکت هرمییییییییه؟
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
متاسفم بابت كساني كه نتونستن سرمايه گذاري كنند و هنوزم حسرت و آهشو ميكشن ولي هنوزم ديذ نيست باز هم خبر هاي خوش در راه هست
یک ایرانی بدبخت و متضرر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
تو برو از آن رانت خوارهای بورسی و کارشناسان دروغ گوتو را جمع کن و اون شعارهاتو که الان یکساله داری برای بورس میدی و سرمایه همه را به باد دادین
حمید رضا سلیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
من خودم سهامدار پدیده نیستم و یک ساله تو بورس تهران سرمایه گذاری کردم و الان بعد از 12 ماه به این نتیجه رسدم که نباید تو این مملکت سرمایه گذاری کرد نزدیک به پنجاه درصد سرمایم دود شد رفت هوا .... ایکاش سهام پدیده میخریدم
علی یار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
بورس نیوز عزیز:می بینم باز دست یدست فریدون داده ای و می خواهی پدیده را بتکانی وبه دولت بدهید...اینهم را کور خواندی...حاج محسن نتواند,سهامدارنش می توانند یه مملکت را بهم بزنند و چه تورا...........
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸
بورس نیوز تو اگه خیرخواه بودی قبل از اینکه شرکت های بورس اینهمه ضرر بگذارند رو دست سهامدارانشان هشدار می دادی.
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
منم مثل هر ایرانی آرزو پیشرفت و رشد کشورمون دارم امیدوارم که پدیده بتونه اهداف عموم جامعه در نظر بگیره ، آیا بنطر شما شرکتی داری چندین شرکت فرعی باشد و صورت های مالی تلفیقی تهیه نکند دلیل آن چیست؟ بنطر شما بازرس قانونی این شرکت کیه؟ عدم افشا معامله با اشخاص وابسته بصورت واضح که بصورت بند در گزارش حسابرسی اشاره شده ؟ تداوم فعالیت پدیده تا چه زمانی است ؟ آیا فعالیت های ساخت وساز ایجاد ارزش و تولید می کنند؟ زمانی که بدهی ها پدیده نسبت به داریی ها آن معقولانه نیست بنطرشما اگر پدیده تمام دارایهاشو بفروشه و بدهیاشو تسویه کنه تتمه آن پاسخگو سهامدارن آن به ارزش بازار یا ارزش اسمی (100تومنی)؟ از دیدگاه قانون تجارت هر سهامدار به میزان سهام خود پاسخگو می باشد واگر خدایی نکرده پدیده ورشکست بشه فقط پاسخگو ارزش اسمی می باشند اونم اگر چیزی تش بمونه.
امیداورم پدیده از اعتماد سهامدارش سواستفاده نکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵
بورس غير از دزدى كارى كرده...
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
تا چند ماه دیگه همه اون افرادی رو که مثل کوه پشت پدیده ایستادن خواهیم دید...
خدا به همتون رحم کند.