{mosimage}پس از افزايش قيمت اندكي كه از سوي كارخانجات بر محصولات عرضه شده به بازار اعمال شده، افزايش قيمت تكميلي اين محصولات همچنان منوط به ارايه مجوز در تاريخ 1/5/87 مانده است.

"> قيمت پودر شوينده همچنان دستوري است!!!

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۹

{mosimage}پس از افزايش قيمت اندكي كه از سوي كارخانجات بر محصولات عرضه شده به بازار اعمال شده، افزايش قيمت تكميلي اين محصولات همچنان منوط به ارايه مجوز در تاريخ 1/5/87 مانده است.

کد خبر : ۱۴۱۸۶

قيمت پودر شوينده همچنان دستوري است!!!

علي رغم اعلام خبر آزاد شدن نرخ پودر شوينده از سوي دولت و صدور اجازه تعيين قيمت از سوي كارخانجات توليدي و پس از گذشت دو ماه از صدور اين مجوز همچنان توليد كنندگان نتوانسته اند محصولات خود را با قيمت غير دستوري به بازار عرضه كنند.

فردي- مدير فروش شركت هنكل پاك وش در گفتگو با خبرنگار بورس نيوز در خصوص ثابت ماندن قيمت فعلي پودر شوينده گفت: طبق مصوبه صادر شده از سوي دولت در تاريخ 1/3/87 كارخانجات توليد كننده پودر دستي و ماشيني مجاز به تعيين قيمت محصولات خود شدند.

وي ادامه داد: زمان تصويب اين مصوبه ، قيمت پودر شوينده نيازمند افزايش 300 درصدي بود ولي همچنان دولت با در نظر گرفتن سياستهاي كاري خود از افزايش قيمت پودر و رساندن آن به قيمت واقعي جلوگيري به عمل آورد.

فردي افزود: پس از افزايش قيمت اندكي كه از سوي كارخانجات بر محصولات عرضه شده به بازار اعمال شده، افزايش قيمت تكميلي اين محصولات همچنان منوط به ارايه مجوز در تاريخ 1/5/87 مانده است.

مدير فروش شركت هنكل پاك وش با اشاره به عدم دريافت مجوز از سوي دولت در تاريخ مذكور و ثابت ماندن قيمت هاي قبلي تا امروز گفت: طبق اظهارات دولت مي بايست تا تاريخ 1/5/87مجوز افزايش قيمت به كارخانجات ارايه مي شد و در صورت عدم صدور اين مجوز ، كارخانجات توليدي مي توانستند از طريق كارشناسي محصولات خود ، قيمت عرضه به بازار را خود تعيين نمايند كه تاكنون دولت از اين امر نيز جلوگيري نموده است.

وي در خصوص دلايل كاهش كيفيت پودر شوينده نيز گفت: طي سالهاي اخير پودر هاي شوينده ماشيني با كيفيتي پايين تر از استاندارد جهاني توليد مي شود كه دليل اين امر افزايش هزينه هاي مواد اوليه و عدم افزايش قيمت محصولات بوده است و مجوز كيفيت پايين محصولات از سوي دولت صادر شده است.

فردي افزود: پربورات كه ماده مهمي در تهيه پودر ماشيني محسوب مي شود در استاندارد هاي جهاني بايد 30 درصد كل پودر را تشكيل دهد كه هم اكنون در پودرهاي ايراني اين ماده به 5 درصد تقليل يافته است و شركتي همچون پاكسان اين ماده را به طور خالص و در غالب محصول جديد به بازار ارايه مي كند.

وي با اشاره به شايعات موجود براي تغيير قيمت پودر در بازار گفت: برخي مي گويند 50 گرم از وزن پودر كم شود و قيمت آن ثابت بماند و برخي از وزارتخانه ها پيشنهاد مي كند 100 و 150 تومان به قيمت فعلي پودر افزوده شود كه اين امر حاكي از عدم رفع قانون دستوري بودن قيمت پودرهاي شوينده است.

فردي در پايان از احتمال كمياب شدن پودر ماشيني خبر داد و گفت: دلايلي همچون نزديك شدن به فصل شستشو و عدم تمايل توليدكنندگان به توليد اين محصول به دليل مقرون به صرفه نبودن و احتمال كمياب شدن پودر ماشيني را طي ماههاي بيشتر مي كند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر