بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
کد خبر : ۱۴۱۹۲۱
خبرگزاری مهر:پس از 5 سال از فعالیت پدیده شاندیز دادستانی دستور توقف تبلیغات این شرکت را صادر کرد در حالی که در سال 88 مسئولان قضایی و شهرسازی رسما تخلفات را تائید کرده و درخواست توقف تبلیغات را خواستار شدند.

پدیده شاندیز؛ نامی که در چند سال اخیر به دلیل تبلیغات ویژه سر زبان ها افتاده است از تبلیغات در صدا و سیما تا ....؛ البته تبلیغات شاندیز تنها در رسانه ملی گل نکرد بلکه بیلبوردهای تبلیغاتی خیابان‌ها و حتی در تمامی ترمینال‌های هواپیمایی خودنمایی می‌کند. از خانمهای شیک پوش جلوی درب خروجی مسافران پرواز مشهد که با گل سرخ طبیعی و تراکت شاندیز خوش آمد گویی می‌کنند تا توزیع تبلیغات در ورودی رستوران‌های شیک و گران‌قیمت شاندیز در مشهد و تهران. از پاساژهای شیک و مدرن تا ساختمان‌های مسکونی رویایی و باورنکردنی که در تبلیغات رسانه ملی آن را شهری رویایی عنوان کرده‌اند.

در نگاه بیننده تیز بین این سوال تداعی می‌شود که ساخت چنین شهر رویایی قطعا هزینه باور نکردنی خواهد داشت و شهروندان و رسانه‌ها به دنبال این هستند که واقعا پشت یک پروژه هزار میلیاردی چه افرادی هستند. این سوالات در حالی مطرح شد که برخی رسانه‌ها اعلام کردند: برخی آقازاده ها از پروژه «پدیده» بازدید و طی صحبتی با محسن پهلوان مالک پدیده شاندیز حمایت خود را از پروژه اعلام کردند. بر اساس اعلام این رسانه‌ها‌ در این دیدارها گفته شده است: شما کارتان را انجام دهید و ماهم شما را حمایت می‌کنیم! البته نام افراد دیگری مانند ا.م هم در این طرح به میان آمده است که نه تایید و نه تکذیب شده است.

پدیده شاندیز شهر نیست!

اما آیا واقعا شاندیز یک شهر است؟ در تبلیغات این طرح شرکت به نام «شهر پدیده شاندیز» معرفی می‌شود در حالی که طبق ماده چهارم «قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری» شهر محلی است با حدود قانونی که در محدوده جغرافیایی مشخص. از طرف دیگر در همین تبلیغ تلویزیونی فردی نشان داده می‌شود که به عنوان شهردار شهر درباره ویژگی‌ها و اقدامات انجام شده برای تاسیس شهر پدیده سخن می گوید در حالی‌که شهرهای جدید باید زیر نظر مدیرعامل اداره شوند.

شاندیز: مجوز داریم!

اما تنها مسائل این شرکت بزرگ استفاده از عنوان شهر نبود بله موارد ریز و درشتی بود که از لابلای تبلیغات و مصاحبه ها ناگهان نمودار شد. روزنامه خراسان در تاریخ دوشنبه 30 شهریور 88 در مصاحبه اختصاصی از شهردار شاندیز و مدیرعامل پدیده شاندیز، از «آغاز عملیات اجرایی شاپینگ سنتر پدیده در منطقه شاندیز» خبر داد. جواد رجب زاده شهردار شاندیز در آن مصاحبه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه مجموعه گردشگری بزرگ پدیده شاندیز گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار اجرایی خواهد شد و مراحل قانونی و برنامه ریزی های لازم برای توسعه آن انجام شده و ایجاد مجموعه تجاری و مرکز خریدshoping center نیز در آن مکان ارائه انواع خدمات به گردشگران را فراهم خواهد کرد. این دو طرح بزرگ مراحل قانونی خود را انجام داده و مجوز های لازم را اخذ کرده است و زمینه جذب سرمایه گذاری نیز فراهم شده است.

و در ادامه «محسن پهلوان مقدم» مدیرعامل شرکت بین المللی توسعه صنعت گردشگری پدیده شاندیز با اشاره به طی شدن مسیرهای قانونی واداری پدیده شاندیز گفت: اخذ مجوزهای طرح بزرگ گردشگری بین المللی پدیده شاندیز در سال 87 صورت گرفته و بررسی این طرح در کارگروه های شهرسازی، محیط زیست و گردشگری انجام شده است و مراحل قانونی و اداری خود را طی می کند.

سال 88/ مدیر شهرسازی و معماری سازمان شهرسازی مشهد: پدیده شاندیز مجوز ندارد

پس از این مصاحبه «حسنعلی رجب زاده خیبری»، مدیر شهرسازی و معماری سازمان مسکن وشهرسازی خراسان رضوی در تاریخ 15 مهرماه 1388 طی نامه ای اعلام کرد که: «طرح مجموعه گردشگری بزرگ پدیده شاندیز تاکنون در کارگروه مسکن و شهرسازی مطرح نشده و مورد تصویب نیز قرار نگرفته و مادامیکه طرح فوق الذکر کلیه مراحل قانونی خود را از کارگروه مسکن و شهرسازی استان طی نکند واگذاری زمین، صدور مجوز و هرگونه اقدام اجرایی میسر نبوده و خلاف ضوابط و مقررات خواهد بود.»

همچنین در تاریخ 23 آبان ماه مجید توتونچی رییس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی در نامه ای به معاون هماهنگی امورعمرانی و با رونوشت به «شهردار شاندیز» به نبود مجوز های لازم در کارگروه مسکن و شهرسازی و کمیسیون ماده 5 و غیرقانونی بودن اقدامات صورت گرفته و همچنین فروش سهام آن شرکت توسط بانک کشاورزی و موسسات مالی اعتباری انصار و مهر تاکید کرد.

سال 88/ نامه رئیس سازمان مسکن به دادستانی مشهد: لطفا تبلیغات شاندیز را ممنوع کنید

پدیده شاندیز حرف مسئولان را گوش نداد و باز هم به ساخت و سازش ادامه داد تا اینکه در تاریخ 8 دی ماه سال 88 محمد رضا قاسمی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی خراسان رضوی خطاب به مرتضوی، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای انقلاب، تبلیغات غیرقانونی و گسترده این شرکت را اعلام و نسبت به فروش سهام توسط بانک کشاورزی، و موسسات مالی اعتباری انصار و مهر بدلیل بروز خسارت به شهروندان هشدار داد. یعنی این دو بانک در حالی به پدیده شاندیز سهام واگذار کردند که شرکت پدیده مجوزی نداشته است!

مرداد 92/ نامه وزارت راه به رئیس قوه قضائیه

پس از نامه نگاریها در تاریخ ۲۱ مردادماه سال 92 وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام می‌کند: نظر به شکایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی از اقدامات شرکت پدیده شاندیز موضوع در دادسرای مشهد مطرح شده است و دادسرا معاونت پیشگیری از وقوع جرم و تحقق جرم را اعلام کرده و دستور توقف تبلیغات رسانه‌ای در این مورد را به صدا و سیما و وزارت فرهنگ و سازمان ورزش و جوانان ارسال کرده است.

در این نامه آمده است: شرکت توسعه بین‌الملل شاندیز در مغایرت با ماده ۹ قانون منع فروش واگذاری اراضی مسکونی مصوب ۱۳۸۱ و ماده ۲۱ قانون پیش فروش ساختمان اقدام به پیش‌فروش ساختمان کرده است و این اقدام در حالی است که بر اساس قانون درج تبلیغات بدون مجوزهای لازم جرم محسوب می‌شود.

نامه دادیار مشهد به 2 وزیر و رئیس صدا و سیما در سال 92

همچنین در همان سال (92) دادیار حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم مشهد طی نامه‌ای به رئیس صدا و سیما، وزیر ارشاد، وزیر ورزش و جوانان، شهردار مشهد و مدیرکل میراث فرهنگی مشهد و وزیر راه و شهرسازی می‌نویسد: پیرو نامه قبلی در مورد ممانعت از پخش تبلیغات شرکت پدیده شاندیز متاسفانه شاهد تبلیغات گسترده‌تر این شرکت بعد از صدور دستور قضایی در صدا و سیما و مطبوعات و میادین ورزشی بودیم. لذا علت پخش تبلیغات این شرکت را در اسرع وقت به این حوزه اعلام نمائید.

اما علی رقم تمام نامه نگاری ها و ممنوعیت های تبلیغات شرکت "پدیده" ساخت و ساز را متوقف نکرد بلکه بمباران شدید تبلیغاتی خود را آغاز کرد. تا اینکه بالاخره دادستانی کل کشور پاسخ نامه را داد.

سال 1393/ معاون دادستان کل کشور: پدیده شاندیز ممنوع التبلیغ شد!

10 دیماه 1393 بود که سید مرتضی بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 14 روز قبل دادستان مشهد نامه ای به دادستان کل کشور نوشت، اعلام کرد: در این نامه آمده است به دلیل تخلفات زیاد شرکت های پدیده شاندیز، تبرک و پردیسبان تا اطلاع ثانوی و تعیین تکلیف قضایی، تبلیغات این شرکت ها در رسانه ها ممنوع شود.

نوشدارو بعد از تخلف! / وقتی چوب را بر می داری!

بعد از اظهارات معاون دادستان کل کشور قباد افشار رییس سازمان امور اراضی پس از 2 سال و بعد از اینکه تخلفات پدیده از زبان معاون دادستان کل کشور در خبرگزاری مهر منتشر شد لب به سخن گشود و گفت: صدا و سیما در تخلفات پدیده شاندیز مقصر است، چرا که مجموعه‌ای که کتبا اعلام شده و مجوزی برای ساخت و ساز نداشته اند چگونه به آن‌ها اجازه تبلیغات داده می شود؟ همچنین مجموعه پدیده شاندیز تغییر کاربری غیر مجاز اراضی خود را در حدود 50 هکتار انجام داده که در این میان تغییر کاربری در سطح 41.5 هکتار از این اراضی خارج از محدوده و در حریم شهر شاندیز قرار داشته و غیر قانونی است.

همچنین شهرداری شاندیز دراین پرونده دچار تخلف شده که تخلف آن نیز در حال پیگیری و اقدام است. چرا که از سویی در مصوبه شاندیز آمده است "تا پنج سال مجوز ساخت و ساز در این 50 هکتار به آن ها داده شود" که شهرداری شاندیز در همان سال اول این مجوز را به آن ها داده است و تخلف دوم شهرداری شاندیز این بوده که در این اراضی به آن‌ها پروانه ساخت داده است.

دادستان کل کشور: پدیده شاندیز تخلف زیاد دارد

سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور هم گفته است: در پرونده پدیده که در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در حال رسیدگی است، سوالات جدی وجود دارد. اول اینکه شرکت سهامی خاص نمی‌تواند به مانند شرکت سهامی عام عمل کند و طبق قانون تجارت هر کدام از شرکت‌های سهامی عام و خاص، باید طبق مقررات خود عمل کنند. همچنین فروش سهام باید با پشتوانه صورت گیرد و نمی‌توان در بازار دلالی سهام را افزایش داد، مثلا مبلغ سهام 5 تومانی را تبدیل کنند به سهام 10 تومانی. نکته بعدی در مورد این پرونده موضوع ساختمان سازی‌های این شرکت است که در رابطه با آن 3 تا 4 وزارتخانه شاکی هستند.

رئیسی با اشاره به ادعای وزارت جهاد در مورد کاربری زمین‌هایی که پدیده در حال ساخت و ساز در آنها است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی مدعی است که اراضی در حال ساخت نباید مورد استفاده قرار بگیرند و در این موضوع تغییر کاربری داده شده است. نظر ما این است که وزارت جهاد جلوی ساخت و ساز در زمین‌هایی که غیرقانونی در حال ساخت هستند را بگیرد.

سهام این شرکت از آبان سال ۸۸ که با قیمت 200 تومان عرضه شد تا آبان سال 1390 به بازدهی ۲۶۰‌ درصدی دست یافت. در انتهای سال ۱۳۹۰ با وجود رکود در بخش ساختمان، قیمت سهام پدیده ۲۷۵ درصد رشد داشت که در سال 1391 رونق بی‌سابقه‌ای در بخش ساختمان رخ داد. براساس آمارهای رسمی متوسط قیمت‌ زمین در سال ۹۱ بیش از ۵/ ۲ برابر شد و پدیده در این سال با افزایش ۱۳۴‌ درصدی قیمت سهام، سود مناسبی را نصیب سهامداران کرد و تحت تاثیر افزایش هیجانی قرار نگرفت.

با اینکه سهام بزرگ‌ترین کارگاه ساختمانی کشور با بیش از هزاران کارگر در بورس معامله نمی‌شود؛ اما این شرکت به‌منظور پشتیبانی از سرمایه خریداران، موسسه «پشتیبانی سهام پدیده» را تاسیس کرده است که وظیفه خرید و فروش و نقل‌ و انتقال سهام را دارد. سرمایه‌گذار هر زمان که به پول نیاز داشته باشد می‌تواند ظرف مدت ۳۰ روز سهام را به پول تبدیل کند. البته اگر سهامداران قصد فروش زودتر از موعد سهام خود به شرکت را داشته باشند آنان سهام را به ‌صورت نقد نیز خریداری می‌کنند. این سهام دارای نام و قابل انتقال به غیر است.

حالا باید منتظر ماند که این پرونده که صدایش بعد از 2 سال بلند شده به سرانجام می رسد یا نه؟!

اسناد جدید از جنجال تخلف پدیده شاندیز

اسناد جدید از جنجال تخلف پدیده شاندیز

اسناد جدید از جنجال تخلف پدیده شاندیز

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
چرا ضر غامی به خاطر عدم اجرای دستور مقام قشایی بازداشت نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!جرم کرده ؟؟؟!!!
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
بازمممممم که سال 88...کم آوردی میبینم..
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
باسلام بورس نیوز چند سوال برام پیش اومده دوست دارم جواب مطلبمو علنی زیر پاسخم بنویسیداولا اینکه من سهامدار بورس هستم نه سهامدار پدیده ولی سوالم 1. همین بورس نیوز نمی گفت ببینید سهام 200تومانی پدیده شده 11700تومان وسهامدار عمده پشتش ایستاده مثال برای بورس مانبودید حالا شاندیز شده اخی و کلاهبردار 2. پشت پرده چی خوابیده سال 88کلنگ میزدن چیزی نگفتن پروژشاندیز این همه مدت کار کرد جلویشو نگرفتن حالا کلاهبردارشده3.روزی 2ساعت تبلیغات تو صدا سیما ومطبوعات وووووغیره کسی صدایش درنیومد چطور حالا شده کلاهبردار 4. چطورمیشه ی بدبختی با هزار مشقت ی الونک میخواد برای خودش بدون جواز ساخت میسازه اولین اجرو رو هم میزاره چطور همانروز تخریب میکنند چطور میشه با این همه تبلیغات گسترده ای که شاندیز کرد نگفتن غیر قانونی است حالا غیرقانونی شده یا جواب قانعه کنده بده یا کاسه کوزه تانو جمع کنید اینقدر مردم ایران بی فکر نیستن ندونند پشت پرده ها چی بازی هست پس زود قضاوت نکنید بذاریت تا دادگستری یا قوه قضایه کارشو بکنه بعد باعث منفی بافی باشید متشکرم
قرباني
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
حرف حساب جواب نداره ،‌اين همه مدت كسي چيزي نگفته الان شده كلاهبردار درجه يك ايران ،‌يكدفعه از دل زمين در اومده و دولتمردان هميشه در صحنه مچشو گرفتن و سينه سپر كردن ....
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
آياشهرپديده شانديزشهراست؟اين مسخره ترين بخش اين مقاله است مثل اينه كه بگي چرا ميگين شهربازي درحاليكه طبق تقسيمات كشوري،شهربازي شهرنيست!!!!!!!!!!!! ولي جهت اطلاع مخالفين پديده بگم كه اگرچه شانديزشهره ولي پديده شهرنيست ولي رونق فعلي شانديز به علت پديده است.
سید عماد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
با سلام خدمت دست اندرکاران بورس نیوز
یه سوال برای من پیش اومده اون هم اینکه چندوقت بدجوری روی این پدیده زوم کردین.
سعی می کنید با تیتر زدن های جنجالی مردم رو نگران کنید. ولی من دیروز شاندیز بودم، اونجا دارن کار میکنن و کار میکنن.
اصلا کدوم عقل سلیمی باور میکنه یه شرکت بیاد 5 سال ساخت و ساز کنه بعد بیان بگن غیرقانونی کار انجام داده. توی این مملکت بخوای خونه خودت رو تعمیر کنی میآن سراغت که مجوز داری یا نه؟
این نیز برای پدیده و سهامداراش بگذرد ولی روسیاهیش برای .............. میمونه.
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
من کاری با خلاف. کردن پیده ندارم اما توی ایان خیلی با این موضوع مولجه شدیم که یکی یه کار غیر قانونی کرده و گندش بعد چند سال به صدا درامده ،در ضمن تپی ایران قانون برای من و توی عوام برای کله گندها چیزی به اسم قانون وجود نداره قانون تو جیب ادمه داداش
قرباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
خوشحال باشيد كه پديده هست وگرنه شما بيكار ميشديد و ديگه خبري نداشتيد بنويسيد ، يخورده در مورد شاخص بورس خودتون توي اين چند ماه حرف يزنيد كه مردمو بيچاره كرده ، اگه فكر كرديد مردم از پديده پولشونو در ميارن توي بورس ميارن خواب ديديد ،‌ من خودم شده پولمو زير بالشتم بگذارم هيچ وقت ديگه وارد بورس نمي شم
hojjat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
سلام و درود خدمت همه دوستان و ایرانیان با فهم
دبی در عرض 40 سال از یه روستا تبدیل به ابر شهر و زیباترین شهر و مقصد تمام ایرانیها شده اما دواتمردای ما هنوز تو قرن اول میلادی زندگی میکنن ، یه نفر یدا شده از پول خود مردم واسه مردم کار میکنه در عین حال سوده میبره که قاعده اقتصاد هم همینه و 5 ساله روز وشب داد میزنه که دارم کار میکنم و همه با چشماشون میبینن که داره کار میکنه اما حالا این دست مریزاد گفتن دولمت مردای نامرده و امثالی عین بورس نیوز هم که مشخصن کیان و چیکارن ...
همه با هم همراه و همگام با پدیده هستیم ، مردم به این رانت خوارها و ربا خوارها که فقط و فقط سود را برای خودشان میخوان گوش ندین اینا میدونین چی میگن ، میگن دیگی که واسه ما نجوشه سر سگ توش بجوشه ...
لعنت بر دروغگو و کذاب ...
خدا با ماست خدا با عدالته خدا باکسی هستش که مه سر سفرشن نه یه نفر بخوره و بقیه را فقیر در خونش کنه مثل بانکها بیمه ها موسسات و همین شرکتای رانتی بورس
همه با هم برمیخزیم برای آبادانی کشورمان
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کسيکه کار ميکنه نمياد سهام خود ساخته ارايه کنه که هر از گاهي با دستکاري اموالشو چند برابر کنه و الا چه لزومي داره که يک سهم در عرض دو سه سال صدبرابر بشه
نا شناس
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
برو تو بورس نگاه کن نماد ثنوسا رو تو 45 روز 4.5 برابر شده دلیل نمیشه این حرفت oskol
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
دام حقوقی، می دانید دام حقوقی چیست ، خدا رحمت کند گذشتگان را که چقدر حلال و حرام می دانستند و به آن پایبند بودند ، فضایی بوجود آمده که گویا به یغما بردن مال مردم هنر است و برای آن مسابقه گذاشته اند، متاسفانه امروزه بازار کار و سرمایه در ایران مشکل اساسی دارد، از همین رو شرکتها و گروهایی زیادی به مال مردم چشم طمع دوخته اند تا آن را به یغما ببرند. آنان با دامهای حقوقی خود را در امان نگه می دارند چرا که از اول مشارین حقوقی دارند و جریان کار را طوری برنامه ریزی می کنند که پایشان گیر نباشد، تا زمانیکه امکان دارد با بورس بازی و سوء استفاده از قوانین تجارت، و با روشهایی مبتنی بر غفلت و اعتماد مردم، سرمایه مردم را گیر می اندازند، اگر اصرار می کنند که صبر کنید درست می شود، واقعا راست می گویند بمانید درست می شود ، اما چی درست میشود؟ کافیست که از این فضا عبور کنند فکر میکنید پاسخگویتان خواهند بود ، روی دیگر سکه را هر گز نمی توانید حتی فکرش را بکنید ، البته اگر بخواهید بدانید مصداق زیاد است مالباختگان نگین خودرو یک نمونه اخیرش است ، آنها هم میگفتند بمانید درست می شود، چون می دانستند از لحاظ حقوقی کلاهبرداری نکرده اند و دعاوی حقوقی به نفعشان تمام می شود ،گروهی دیگر در بردن ملک مهارت دارند ، البته آنها کار را در زمان و مکان و موقعیت جغرافیایی توزیع می کنند ، از رویه های قضایی نیز حداکثر استفاده می کنند ، آنها به خوبی در یافته اند که احتمال ارجاع چند پرونده به یک شعبه در طول زمان و مکان و وسعت جغرافیایی صفر است ، و لذا طعمه هایشان را یک به یک قربانی می کنند تا فریاد قربانی را فقط خودش بشنود ، آنها می دانند با دام حقوقی که طراحی کرده اند ، قانون در خدمتشان است و مالباخته در راهروهای دادگاه به هیچ نخواهد رسید و پیگیری حقوقی مالباخته نیز به نفع آنها تمام خواهد شد و لذا خود او را به طرح دعوا برای احقاق حق ، تشویق می کنند ، تا آخرین شعله های امید را در او بمیرانند. آنها می دانند که شخصیت حقوقی و قرارداد در کنار اعتماد و بی اطلاعی و کم اطلاعی حقوقی مردم ،چه منافع سرشاری برایشان دارد ، و قانون را در خدمت آنها قرار می دهد . این نمونه را در وبلاگ ببینید که بنده خدا که نه وامی از بانک گرفته است و نه به بانک بدهکار است اما ملکش را بموجب قانون باخته است ، هزاران مثل او که دیگر صدایشان خاموش شده است و در پیچ و تاب راه رو های دادگاه گم شده است و ره بجایی نبرده ا ند ، از سال 92 صدایش خاموش شده است و معلوم نیست مرده است یا در کنجی ،فلج و با آه حسرت روز گار می گذاراند، http://solookesalek.blogfa.com/post/3
آری در این وانفسا ، با دام حقوقی یکی پول مردم می برد ، یکی خودروی مردم می برد ، یکی ملک مردم می برد ، راستی معوقات بانکی (که از 80 هزار میلیارد تومان تا 200 هزار میلیارد تومان مطرح میشود)،چگونه باید به بانکها باز گردد، اگر قرار بود آنکس که وام را گرفته آنرا برگرداند، هر گز حاضر نمی شد متحمل جرائم وحشناک دیرکرد شود،و یا ریسک مزایده اموال را بپذیرد، مطمئنا با دامهای حقوقی از پیش تعریف شده، این معوقات باید از سرمایه مردم عادی که از اطلاعات حقوقی بی بهره و کم بهره اند و اعتماد می کنند باید تامین شود. یقینا ذینفع وثائق بانکی تسهیلات معوق ، تسهیلات گیرنده نیست، و با حیل مختلف سرمایه مردم گرفتار شده است، براستی چرا بانکها تسهیلات معوق و وثیقه آنها را آگهی عمومی نمی کنند تا مردم به دام افتاده مانند آنچه در وبلاگ می بینید و هزاران مثل این بنده خدا، زودتر مطلع شوند و سرپناهشان ،به تاراج نرود http://solookesalek.blogfa.com/post/3
اسرائیل نزد ما منفور است چون حقوق فلسطینان را غصب کرده است( دقیقا با روشهایی مبتنی بر غفلت مردم ، زمینهای آنان را از دستشان خارج کرده است) و اکنون جان ومال مردم فلسطین امنیت ندارد ، به نظر شما آنان که با ترفند جان و مال مردم را به مخاطره می اندازند ، از اسرائیل غاصب چیزی کم دارند . اگر مرد رزمیم اسرائیل در جلوی چشممان است و در دسترسمان ، اما با فخر تمام در پناه قانون خودمان سینه سپر کرده و هل من مبارز میطلبد ، و می گوید من قاونونی کار کرده ام ، صبر کنید تا نتیجه توسط قاونون مشخص شود و دو دستی مالتان را رها کنید و بروید ، آری تنها راه احقاق حقتان امروز است و آنهم با هم و اگر نه آنچه بعدا در مراجعه تک به تک به قاونون ، نصیبتان خواهد شد را نمی توانید حتی تصورش را بکنید، قدر بدانید اکنون را که دادستان در جریان است و پیگیر حقوق شما ، تمام آنان که مالباخته و ملک باخته اند آرزوی شان اینست که دادستان به موضوعشان ورود کند ، ولی افسوس از یک رای مثبت !!!.
قلندر
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۳
سلام ؛
این بزرگترین موضوع روز ایران است و ایران را شبیه شهر زامبی ها کرده و عامل بسیاری از ناهنجاری ها و خشونت ها است و در مدت بسیار کمی این شهر را نابود خواهد کرد . ولی نکته خیلی جالب تعداد تایید کنندگان متن است که خود حاکی از این است که یا افراد ، در عین قربانی بودن ، خود عامل نیز هستند و از این ارگانیسم ارتزاق می کنند و یا کلا نسبت به اوضاع و احوال اطراف خود بی خبرند .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۴
من سهام پدیده رو ارزون خریدم وبسیار گرون فروختم وسود خیلی زیادی بردم راستش پول مفتی گیرم اومده نمیدونم حلال یا حرام امیدوارم طرفداران پدیده اگر ضرر کردند نظرشون عوض نشه ومارو نفرین نکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۸
با سلام
من سهامدار پديده نيستم ولي براتون متاسفم كه هميشه با اخبار منفيتون مردمو نگران ميكنيد
چند روز پيش شهر پديده بودم خيلي جالب بود ولي نشاني از غير قانوني بودنش اونجا نديدم
خدا لعنتتون كنه هميشه دارين اخبار منفي ميدم
فرشته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
واقعا متاسفم که یک نفر هم که میخواد مردم تو یک مشارکت سود کنن شما نمی زارین. تابلوی پدیده اگه تو پایین خیابون یک شهر هم نصب بشه یک دفعه قیمت زمینهاش 50 برابر میشه. پدیده یک برند شده دوستان
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
ميگن دو رفيق ميرن به يک روستايي، يکي از اونها شروع ميکنه به خريدن الاغ روستاييان به قيمت صد تومان، بيست درصد مردم الاغشون را مي فروشند، هفته بعد خريدار دوباره به روستا ميره و اينبار قيمت الاغ را صد و سي تومان اعلام ميکنه، اين دفعه هم سي درصد مردم الاغهاشون را مي فروشند. هفته بعدش خريدار قيمت الاغ را به قيمت باور نکردني 200 تومان اعلام ميکنه، و چهل درصد مردم ميفروشند. خريدار موقع رفتن به روستاييان ميگه قيمت الاغ همينطور داره ميره بالا، هفته ديگه هم ميام، مردم براي فروش هفته بعد به تکاپو مي افتند و در صدد خريد الاغ به اميد فروش به قيمت بيشتر تلاش ميکنند. اما با کمبود الاغ مواجه ميشند چراکه بيش از نود درصد الاغها فروخته شده بود. در اين حال رفيق دومي وارد ماجرا ميشود و يک سوم الاغهاي خريداري شده توسط رفيق اولي را به قيمت 250 تومان به خود روستاييان ميفروشد و آنها نيز با کمال ميل ميخرند و فرداي آنروز يک سوم ديگر را به قيمت 300 تومان و روز ديگر يک سوم بقيه را به قيمت 350 تومان، مردم روستا حتي براي خريد الاغهايشان از کدخدا وامهاي کلان هم گرفتند. و نتيجه اينکه مردم نگون بخت روستا الاغهاي خودشان را به چندين برابر قيمت خريده بودند و غافل از اينکه در هفته بعد نه خريداري خواهد بود و نه سودي، آري اقتصاد ما اين روزها به اين ماجرا شبيه شده است.
ناشناس
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
مثال خیلی مزخرفی بود چون هیچ ربطی به بحث ما نداشت... میدونتی چرا؟
انوشيروان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
فكر كنم دلت خيلي خوشه بورس نيوز كه يه سره واسه پديده ميزني
اين همه خبر واسه پديده ميزني اگر در مورد بورس ميزدي و تحليلاشو ميذاشتي تا الان شاخص 90 هزار رو رد كرده بود

حاج محسن پشتتيم
شما هم ميتوانيد همراه ما باشيد
حاج محسن پهلوان : اون كسايي كه ميخوان منو به زور از كشور خارج كنند كور خوندن من بچه همين خاك و وطنم همينجا هم دفن ميشم
علی
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
کسی نمیخواهد شمار ا از کشور بیرون کند شما اگر قانونی نباشد میخواهید مردم را از کشور بیرون کنید من از داستان محترم کمال تشکر رادارم باید در مقابل قانون زانو بزنی و از همه مردم عرض خاهی کنی پهلوان
peyman
SOUTH AFRICA
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
محل خرید و فروش سهام و یا به عبارتی اوراق سهام بورس کشوره اونایی که در این دلالی بزرگ پدیده(هزاره احتمالن چهارم) بازنده خواهند بود که هوز مفاهیم اولیه سرمایه گذاری را نمی دانند امیدورام قانون برای تمام افراد و شرکتها در این کشور اجرا واعمال گردد
اکبرسهامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
ورود آقای دادستان درقضیه پدیده شاندیزقابل تقدیراست ایکاش مسئولین محترم مملکتی که قوه قضاییه رادرگیر پدیده نموده اند یک ذره هم نسبت به خودروسازی که باجان ومال مردم بازی میکنندحساسیت به خرج می دادند تامردم بیشترحرفهایشان راباورکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
دوستان وعزیزان دارنده سهام پدیده :آیا با خود فکر کرده اید سهامیکه شما ارزان خریدید وبه قول خودتان گران فروختید واستفاده آنچنانی بردید چه کسی از شما آن سهام را خرید وببا چه امیدی خرید ؟؟ ودر نهایت چه کسانی باید تاوان این سیر صعودی آسمانی را بدهند ؟؟ آیا کسانی که با این قیمتهای نجومی مالک قسمتهایی از پدیده میشوند چگونه باید جبران آن سرمایه گذاری ها را بکنند ؟ آیا غیر از این است که بنده وجنابعالی وفرزندان بنده وجنابعالی باید این تاوان را بدهیم ؟ البته شما به اندازه کافی پولدار شده اید وگور پدر بقیه مردم که پول نداشته اند سهامدار پدیده شوند .
حال خودتان ووجدانتان جوابگو باشد .
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
آقای ناشناس تا به حال با خودت فکر کردی سهمی که من خریدم 600 تومن و الان 230 تومانه اون 370 تومانش از جیب من تو جیب کدوم فرزند ملت رفته؟؟؟؟؟
hojat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
با سلام خدمت دوستداران آبادانی ایران
کشورهای حوزه خلیج فارس در دمای 50 درجه سانتیگراد و رطوبت 90% همه کار اقتصادی میکنند اما اینجا برای خراب کردن کشور همه کار میکنند
برین دست از این سیاه بازیهاتون بردارین برین دست از سر تلاشگران و غیرتمندان جامعه بردارید بگذارین خود مردم واسه خودشون تصمیم بگیرن خیری از شما که به مردم عادی نرسیده آیا رسیده؟؟؟!!!
انسانید چشم دارید که ببینید س بلند شو بیا ببین که تلاش شبانه روزی یعنی چه ، بیا ببین که آنچه را ساخته شده ببینی تا دروغ نگی ...
بورس کشور؟؟؟ بانک کشور؟؟؟ بیمه کشور؟؟؟ موسسه مالی کشور؟؟؟ ...
جز سرکیسه کردن مردم و سود بردن عده ای خاص و محدود کاری نمیکنند ...
ملت شریف و دوستان فهیم برای آبادانی این کشور تلاش کنید و نگذارید کسانی که فقط و فقط به فکر منفعت شخصی خودشان هستند ولاغیر اجازه فعالیت نداشته باشند همه با هم برخیزیم
همراهیم و همگامیم با پدیده و هر کسی که عرضه و جسارت کار کردن دارد
همه با هم برخیزیم همه با هم ...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
توی ایران هرکی خواست کار کنه آقایون جلوشو با صدتا قانون و ماده و تبصره میگیرن
واقعا برای یه همچین مسولایی متاسفم
آیا اگه خوده این مسولان از این پروژه ها نفعی مالی میبردن بازم اینجوری میکوبیدنش!!؟؟؟
کد 674791
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
چرا کسی از فروش حبابی خودروهای بی کیفیت به ملت احساس خطر نکرد؟
چرا کسی از بهره های بانکی بالا در قبال وام های ناچیز احساس خطر نکرد و به طور قانونی به این بحث ورود پیدا نکرد؟ آیا رقم این غیر شرعی قابل شمارش است؟؟
چرا کسی نگران به باد رفتن سرمایه های مردم در بازار بورس نیست؟ فقط سرمایه کسانی که با میل و اراده شخصی در پدیده سرمایه گذاری کردند جای نگرانی داره؟؟ آیا ما وکیل خواستیم مگر ؟
دوستی مثالی زده بود که قیاس مع الفارغ بود چون اساسا همه جای دنیا جمع آوری سرمایه های خرد و مدیریت آن را هنر میدانند و از طرح های اینچنینی در حوزه گردشگری حمایت میکنند...
متاسفانه عده ای دایه های مهربان تر از مادر شده اند و خودشان را از طرف ما وکیل می بینند!!
از رسانه ها که نماینده افکار عمومی بودند انتظار حمایت از بخش خصوصی و مردم داشتیم، اما خود غلط بود آنچه می پنداشتیم!
در سنگ اندازی همین بس که عده ای از سر بی عقلی به کار بردن عبارت "شهر" در نام این پروژه که "شهر رویایی" باشد را تخلف دانسته اند!!‌ چون تعریف شهر در قانون چیزی دیگری است!! و ظریفی چقدر زیبا پاسخ داد که بابا جان، مگر شما وقتی میگویید "شهر بازی" منظورتان "شهر" به معنای رایج در قانون است؟؟؟
و هزاران حرف دیگر هم هست که بگذار نگویم..
بگذارید سرمایه گذار ما برود جایی هزینه کند که بجای سنگ اندازی، حمایت شود..
بعد اگر دبی که بیابان بود،‌ با پول ما آباد شد و فرزندانتان برای پول خرج کردن رفتند دبی... نگویید چرا فلان و چرا بهمان؟؟
راستی یادم رفت بگویم که بعضی با هزینه در بخش گردشگری و سیاحتی مشهد مخالف هستند... متعصب های بی خرد... خدا هدایتشان کند.. یکی از مشکلات هم این بود..
با همه اینها هر کس بر خلاف منافع مردم حرف بزند و عمل کند،‌ مغضوب و مورد لعن و نفرین آنهاست..
پس هموطن، حمایت کن از سرمایه و کار هموطن ایرانی
محمد
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
دوست گرامی، مشکل اینجاست که سهامی که مردم به قیمت 11 هزار تومان می خریدند تاثیری به حال گردشگری نداره و جذب پروژه نمیشه. در بازار ثانویه سهام پول خریدار میره دست فروشنده سهام(پهلوان و سایرین). فقط در صورتی منابع مالی برای یک شرکت جذب می شود که افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات صورت گیرد و یا از محل سود انباشته باشد که پدیده هنوز سودی ندارد.
بچه ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
برای ما پیشرفت حیفه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
حالا فرض اینکه پدیده مشکل داره تو رو سننه برو به فکر بورس داغون باش که به نابودی رسیده دستشو تو جیب پدیده ای ها گذاشته
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
15 ملیارد هزینه برای تیم فوتبال پدیده از کجا از جیب این مردم فریب خورده نهار 100 هزارتومانی مجانی برای مهمانهای که میخواهند فریب بدهند از کجا هزینه های ملیاردی دوغهای ملیاردی میگویند ارزش هرسهم اگر ارز یابی بشود کمتراز 200 تومان میشود تعداد سهاهم فروخته شده ملیاردی نامحدود و مقدار پولهای موجود ریالی وبسیار کم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
اونایی که هی شعار میدن حاج محسن پشتتیم حرفشون خنده داره آخه باید یک عده ساده بیان سهام بخرن تا شما سود کنی وگرنه پروژه خودش سودی تا الان نداشته پس عملا ما داریم تو پاچه هم میکنیم با پشتیبانی از یک شرکت و سهام دروغین.مثال داستان الاغ دوستمون خیلی جالب بود و واقعا به جا
ناشناس
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
نه توبورس تو پاچه هم نمیکنیم و سهاممونو خود شرکت میخره ه!!!
hadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
با سلام
در این مدت هر کسی و هر ارگنی هر طوری خواست پدیده رو خراب کرد فکر کردن با این کارا مردم هجوم میبرن به سمت دادگاه ها و از پدیده شکایت میکنند اما کور خوندین مردم همه چی رو میدونن اگه پدیده کلاهبرداری کرده چرا همون سال 88 جلوشو نگرفتن کسی که مجوز نداره همون سال اول با اون همه تبلیغات لابد این ارگان های ذیربط خواب بودن که برن اسناد واگذاری مجموعه رو مطالعه کنند ...
بلوچستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
این که تازه ای نیست توی این مملکت عادت کردیم این قضیه تا یک ماه دیگه تموم میشه ونوبت یه میلیاردی دیگه میرسه تمام مملکت ما فاسد شده چوب شو من وتو میخوریم جانم
بالادستی ها که دارن کی شون رو میکنن
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
با سلام
من و دوستم دیروز عصر به پدیده شاندیز رفتیم و یکسری به هایپرمارکتش زدیم و کلی خرید کردیم و بن کارت 100 هزار تومانی هم برنده شدیم لعنت به کسانی که فکر و افکار دیگران را مغشوش میکنند تا حالا فکر میکردم که اخبار سایت ها حقیقت داره الان متوجه شدم که فقط دروغ میگین و افتضاح به بار میارین این بار کسانی شما رسانه ها رو جلو انداختند تا فضا رو متشنج کنند تا مردم هجوم بیارن و شلوغ بشه اونوقت قوه قضایی وارد بشه اما دیدند که مردم هیچ شکایتی ندارند گفتند ما اخبار رو از رسانه ها شنیدیم پس به خاطر حمایت از مردم وارد خواهیم شد ....
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
اینا همشون با هم هستند
طاهره
ROMANIA
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
خجالت بکشید از این قضاوت های نا به جا . این بدبخت داره حاضر و ناظر تو این مملکت ساخت و ساز میکنه شما بهش میگین کلاه بردار. بعد طرف میلیارد ها میزنه تو جیب اثری هم ازش نیست . وچون اثری ازش نیست حرفی هم برای گفتن نیست. چرا مردم ما اینقدر حسودن. چرا به اون 30 هزار استخدامی پدیده رحم نمیکنید. بترسید از روزی که مجبورید به خانواده این 30 هزار نفر اون دنیا جواب پس بدید. فقط به خاطر رونق دادن به صفحات خبر تون. به چه قیمتی؟
توریست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
ایران رو چه به پیشرفت و آبادانی
فقط دبی و انتالیا عشقه.....
درود بر عرب و ترک که استحقاق بهترین ها هستند...
محدثه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
پدیده باید برای همه سرمایه گذاران الگو باشد- واقعا دست دستندرکاران شرکت پدیده درد نکنه- من روز سه شنبه از شهر رویایی پدیده مشهد دیدن کردم واقعا این بناهایی توی ایران موجود نیست و تمام ساخت و سازها بر اساس پیشرفته ترین کشورهای جهان ساخته شده می شه ممنونم که اینطوری کار می کنید و آبروی کشور را پیش خارجی ها می خرین- از قوه قضائیه و دولت هم انتظار حمایت هست
بهزاد نازکتبار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
ما که پول حلالو تواین راه آوردیم حال وروزمون اینه ای خدا خودت درگذر ازگناه کسانی که آگاهانه یاناآگاهانه مردمو عذاب میدن بالاخره اونام ایرونین خیرسرشون ماکه بدشونو نو نمیخوایم ولله خوبه یه دوجومعرفت
حمید بابایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
اونایی که میخان جلوی پدیده رو بگیرن دشمن ایران و ایرانی هستند نفت داره تموم میشه تاکی میخوای گاز صادر کنی چرا اینقدر سطحی نگرید صنعت گردشگری تو دنیا حرف اول مثالش ترکیه 30سال پیش روستا بود الان مقایسه کنید سالانه55میلیون گردشگر داره در حالی که با ایران از نظر قدمت جاذبه توریستی وخیلی چیزای دیگه قابل مقایسه نیست از کار افرینی حمایت کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
سلام
از متن پیامها مشخص هست که چه تعداد سرنوشتشون در گرو پدیده است٬ وگرنه اینجور متعصبانه نظر نمیدادن
خدا کنه که درست نباشه وگرنه خیلی از مردم متضرر میشن
و این چیز جدیدی نیست و موارد زیادی هست که زمان شروع کارشون از نیمه دوم دهه ۸۰ آغاز شده و الان مشخص شده که کارشون ایراد داره
در مورد تبلیغ در صدا سیما هم دلیل بر درستی کارشون نیست چون فراموش کردید که یک نمونه کرم حلزون چقدر تبلیغ میکردن بعد مشخص شد که درست نبوده و فقط اون افراد از صدا و سیما استفاده کردن برای فروش محصولشون و بعد مشخص شدن ٬ نه صدا و سیما پاسخگو بود و نه اون افراد و فقط خریداران متضرر شدن
باز دعا میکنم که این مطالب درست نباشه٬ چون خیلی از مردم متضرر میشن
فریدون عباسی اسفجیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
با 30 ملیون سهام 1000 تومانی خریدم 2000 سهم انرا به قیمت هرسهم 11000 تومان فروختم 1000 سهم دیگر دارم هر سهم را 10 ریال هم بفروشم باز سود کرد ه ام حقوق یک کارمند بازنشسته با 30 سال خدمت اگر بیمه وغیره کم نشود 1200000 میشود . !!!!!!! طوفان هم پدیده را نتواند کاری کند .
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
مسئولان توجه به شگردهای تجاری ندارندانهارادرعمل انجام شده میگذارندتامجبورشوندمجوز بدهنداین روزهاهمه این کارهارایادگرفتندوقتی شفاف سازی اطلاعات نباشدوقتی نطارت نهادهای مردمی نباشدفسادهرروزبیشترمی شودفقط رقابت درتجارت نیست رقابت درنطارت هم بایدتوجه شود
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
من نه سهام ندارم ولی می خوام برم برای کمک به پدیده سهام بخرم .توبورس نیوز .برات تو و بورس داغون و ورشکسته شما هم متاسفام.فقط داری تهمت میزنی ودروغ میگی و به قولی از حسادت میترکی.پدیده هر چی هست بازم هم پدیده هست توی کار وتلاش ونیروهای متعهدومتخصص وپروژهای که باعث ایران زمین هست.اما تو چی موی سیاه ناخن بلند وکثیف....,برات متاسفام.تلاش نکن بازنده هستی بازنده.تو و بورس داغونت .من لنگ کفشمم تو بورس نمیارم.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
من واقعا متاسفم وتعجب میکنم چرا بعضی از سهامداران متوجه کلاه بزرگی که حاج محسن سرشان گذاشته نیستند اخه سادگی تاچه حد؟
حسین
GERMANY
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
جالبه که حرف از تخلف زده میشه
مثل اینکه یادمون رفته چطور همین بورس و عوامل پشت پرده چطور جیب مردم را خالی میکنن
یادمون رفته با بازیهای پشت پرده با دلار و طلا چطور مردم را به خاک سیاه نشوندن
جالبه که توی این مملکت که آجر رو اجر بزاری باید پول بدی و از هزار جا مجوز بگیری بعد 5 سال ساخت و ساز آشکار توسط پدیده حالا یهو شد غیر قانونی؟؟؟
من یه قانونی را تو این مملکت بهش اعتقاد دارم
اونم اینه که همه عوامل پشت صحنه ی دلار و طلا و ... که همه یک سرچشمه دارند را باید سیبیلشون را چرب کرد
وگرنه به سرنوشت پدیده دچارت میکنن
به حول و قوه ی الهی بعد از اینکه پدیده هم شیتیل این آقایون را بده میشه کاملا قانونی
و من اله التوفیق
مهدی
ROMANIA
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
واقعا جالبه چطور شاخص بورس در سال 92 از 20 هزار واحد به 90 هزار واحد رسید هیچکی هیچی نگفت، مثلا سهمی مثل کویر تایر برج 91/6 قیمتش 150 تومان یدفه بعداز یک سال برج92/6 به 1500 تومان یعنی ده برابر میرسه اونوقت سهم پدیده طی یک سال فقط 4برابر میشه صدای همه درمياد
حمید
UNITED KINGDOM
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
با.سلام اونایی که قیمت هر متر از پدیده را5000000م اعلام میکنند بنده بغل پدیده به یک دهم این قیمت میفروشم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
والا خجالت داره این همه اشتغال زایی و آبادی جوابش این نیست، ب امید خدا همه چی حل میشه یه رو سیاهی میمونه برای ذغال. متاسفم واقعا
زنده باد پدیده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۳
دیگه تو این مملکت نباید سرمایه گذاری کرد باید رفت دبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
قرض الحسنه آل طاهاومحمد رسول الله هم در اصفهان خیلی هارا خانه دار ماشین داروکمکهای زیادی کرد فقط کار بانکهارا کساد کرده بود بخاطرر همین بعد از 10سال کلاهبر در آمد ولی وقتی که بستندسرمایه آنها چند برابر شده بود که البته مردم فقط...........
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۲
محسن پهلوان خدمات شایانی انجام داده که حالا سودش به جیب خودشم رفته باشه نوش جونش چون مردم رو هم بی نصیب نزاشته از اینها گذشته تو مملکت ما هرکی میاد خوب کار کنه ی عده از خدا بی خبر که منافع خودشون در خطر میبینن مانع پیشرفتش مشن و اصلا به فکر مردم بدبختی که وام گرفتن یا خونشون فروختن که هم سود کنن هم در عمران و آبادانی کشورشون سهیم بشن نیستند و این جای تاسف داره دو ستمون درست میگه که ما رو چه به پیشرفت همون بهتر که به خاطر تنگ نظری بعضیها پوالامون تو جیب عربها و ترکها بره والاااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
دیگه تو این مملکت نباید سرمایه گذاری کرد باید رفت دبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
دیگه تو این مملکت نباید سرمایه گذاری کرد باید رفت دبی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
ببخشید
اما در تخلف شما در اعلام اخبار همین بس که در موضوع یکی از خبرها گفته اید:
"دفاتر فروش سهام پدیده در مشهد پلمپ شد" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس دفاتر خیام و ... که همچنان به همان شلوغی قبل دارن سهام خرید و فروش میکنند چین؟؟؟؟؟

شما حاضر نیستید موضوع خبرتون رو درست اعلام کنید تا مردم عوام رو فریب بدید ...

خدا لعنت کنه کسانی که به خاطر یک سری منافع شخصی سعی در سنگ اندازی جلوی توسعه ملی کشور ایران هستند ...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
زنده باد محسن پهلوان زنده باد پدیده
بی نام
UNITED KINGDOM
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
جرم پهلوان فقط اینه که زیادی پول دار شده
تو ایران ثروتمند بودن جرمه!!
هومن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
حقیقت اینه چون نمیتونن قانونی جلوی پدیده رو بگیرن اول اومدن جلوی تبلیغات پدیده و اجازه دفاع از خودش رو ازش گرفتن و بعد یه حجمه عظیم تبیلغات منفی روش پیاده کردن. مطمئن باشید تو دادگاه پدیده یا پیروز میشه یا نهایتا چند تا تخلف کوچیک مرتکب شده که با یه جریمه کم سرو تهش هم میاد. اما اونهایی که خواستن این جریان تبلیغاتی رو راه بندازن خودشون این رو میدونستن. هدف دشمنهای پدیده این بود که از جو روانی و اضطراب سهامدارن پدیده استفاده کنن، یعنی وقتی یه بخش عمده ای از سهامدارها بترسن و در زمان محدودی پولشون رو بخوان،خوب شرکت نقدینگی کم میاره بنابر این اون سهامدارها به دادگاه شکایت و دادگاه هم قانوناً حکم به توقیف اموال میده. پس اون عده کله گندهایی که بخاطر حرکت عظیم پدیده منافعشون در خطر افتاده در ظاهر پیروز میدون میشن؛ نه بخاطر تخلف پدیده بخاطر فریب و اضطراب سهامداران عادی پدیده. میگم به ظاهر چون وقتی اون سهامدار بترسه دیگه تو طرح های اونها و بورس هم شرکت نمیکنه، میره سمت بانک و خرید زمین و ارز یعنی سودش مستقیم میره تو جیب بانک ها. همه میدونیم تو ایران و مخصوصا تو طرح های بزرگ یه بخشی از تخلفات و مشکلات قانونی عادیه، البته بخش کمیش که به منافع ملی آسیب نزنه اما باید از خودمون بپرسیم: حالا کی از این حجم عظیم تبلیغات علیه پدیده سود میبره!؟!
ارش پیراسته
UNITED KINGDOM
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
الان دقیقاا" شصت روزه من و خانواده ام رو سرگردان کردند که پول سهاممون رو پس بدهند هی امروز و فردا میکنند خدا به حق همان کعبه که اینا رفتند و حاجی شدن پول صنار دهشاهی مارو که با خون دل جمع کردیم بهمون برگردونن
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
اینجاست که نویسنده این گزارش به آن اشاره میکند، " این سناریو از پیش طراحی شده است...! "
موسسه ای که به پدیده تسهیلاتی داده و در قبال آن نیز وثیقه های لازم را گرفته با شایعه ای آن را ورشکسته می نامند و مردم را به دریافت سپرده ها خود تشویق میکنند آن موسسه منحل میشود اموال آن تحت اختیار بانکی قرار میگیرد و موسسات دیگر نیز از بیم آنکه سرنوشتی همچون موسسه میزان برایشان ساخته نشود علاقه ای به پرداخت وام به شرکت پدیده ندارند؟
مسئولین استانی با مصاحبه هایی شفاف اعلام کردید در صورت عدم پرداخت تعهدها توسط پدیده با مدیران آن همچون میزان برخورد میشود!!!

یعنی فردی یا گروهی را به عنوان مالکان جدید این پروژه به مردم معرفی میکنید و سرمایه مردم را به شکلی کاملا فرسایشی به آنها می دهند و سود پروژه به جیب افرادی میرود که بدون کار و تلاش صاحب آن میشوند