بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
در رتبه بندی شرکت های فرابورسی از نظر کیفیت اطلاع رسانی مشخص شد:

اعطای رتبه های اول و دوم به دو شرکت ساختمانی

صورت های مالی عملکرد میاندوره ای شرکت های فعال در بورس از جمله فاکتورهایی است که سهامداران جهت انتخاب سهام و سرمایه گذاری در بورس مورد توجه قرار می دهند.
کد خبر : ۱۴۲۱۴۸
نویسنده :
جمشیدی
صورت های مالی عملکرد میاندوره ای شرکت های فعال در بورس از جمله فاکتورهایی است که سهامداران جهت انتخاب سهام و سرمایه گذاری در بورس مورد توجه قرار می دهند.

براساس گزارش بورس نیوز، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فقدان شفافیت اطلاعاتی دلیل اصلی وقوع بحران های مالی در بازار سهام است و این امر موجب کاهش سطح اعتماد عمومی سرمایه گذاران می شود. برهمین اساس دلیل اصلی تأکید بر افشای اطلاعات و شفافیت آن حفظ منافع سهامداران و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت ایجاد شرایط امن سرمایه گذاری در بورس به شمار می رود. به عبارت بهتر، نبود شفافیت اطلاعاتی و ابهام در ارایه گزارش ها ممکن است به بدگمانی و رفتارهای غیر منطقی سهامداران منجر شود.

براساس این گزارش، رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در فرابورس از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب از سوی اداره نظارت بر ناشران فرابورسی منتشر شده که در آن کلیه شرکت های فرابورسی از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب برای دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال به همراه اطلاعات مقایسه ای دوره دوازده ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 93 ارایه شده است.

همچنین امتیاز اطلاع رسانی ناشران براساس وضعیت اطلاع رسانی آنها از نظر قابلیت اتکاء و به موقع بودن زمان ارسال اطلاعات میاندوره ای و پیش بینی سود هر سهم اعلام گردیده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، وضعیت افشای اطلاعات 55 شرکت فرابورسی مورد بررسی قرار گرفته که از میان آنها، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه طی دوره دوازده ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال همچون پایان شهریور ماه 93 رتبه نخست را از لحاظ امتیاز به موقع بودن و قابلیت اتکاء به اطلاعات را از آن خود ساخته است.

در ردیف دوم این جدول نیز نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب جای می گیرد، به گونه ای که "ثغرب" طی دوره دوازه ماهه آخر آذر ماه با صعود هشت مرتبه ای در جایگاه دوم قرار می گیرد. بعد از آن نیز شرکت افرانت در ردیف سوم جای می گیرد.

مجموعه هایی همچون "شپاس"، "میهن"، "توریل"، "حخزر"، "مفاخر"، "دتولید" و "اعتلا" نیز به ترتیب رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص می دهند.

اعطای رتبه های اول و دوم به دو شرکت ساختمانی

این در حالی است که شرکت های پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و نیز سیمان لار سبزوار رتبه های نخست از نظر کسب پایین ترین امتیاز افشای اطلاعات را از آن خود می کنند.

اعطای رتبه های اول و دوم به دو شرکت ساختمانی

همچنین نمادهایی همچون "ودی"، "پترول"، "وزمین"، "شتران"، "سمایه"، "ثعمرا"، "خفناور" در جایگاه های چهارم تا دهم می نشینند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
یاشاسین آذربایجان که شرکت هاش اینقدر شفاف عمل می کنند