بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
گروه سایر معادن در پی بازدهی مثبت 10.58 درصدی تک سهم فعال در آن یعنی "کماسه" عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع را از آن خود ساخت و بدین ترتیب در جایگاه نخست جدول پربازده ترین گروه جای گرفت.
کد خبر : ۱۴۵۴۱۷
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی منفی و اندک شاخص کل به پایان رسید به گونه ای که نماگر بازار سرمایه از 64 هزار و 14 واحد طی اولین روز معاملاتی هفته به 64 هزار و 70 واحدی در چهارشنبه همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، گروه سایر معادن در پی بازدهی مثبت 10.58 درصدی تک سهم فعال در آن یعنی "کماسه" عنوان پربازده ترین صنعت از میان سایر صنایع را از آن خود ساخت و بدین ترتیب در جایگاه نخست جدول پربازده ترین گروه جای گرفت.

بعد از آن صنایع تجارت عمده و خرده فروشی وسایط نقلیه موتور با تحقق بازدهی مثبت تک سهم فعال آن یعنی "بدکو" که معاملات نماد مذکور در بازار توافقی انجام می شود در کنار گروه هتل و رستوران با بازدهی مثبت "سمگا" در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

هفته ای برای بازار توافقی ها

این در حالی است که گروه پیمانکاری صنعتی بازدهی منفی 6.36 درصدی را به دست آورد و به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد.

پس از آن گروه های وسایل ارتباطی و نیز انتشار و چاپ رتبه های دوم و سوم کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

هفته ای برای بازار توافقی ها

براساس اطلاعات موجود، طی پنج روز معاملاتی هفته معاملات 419 مجموعه فعال در بورس گذشته انجام پذیرفت که از میان آنها بازدهی مثبت دستاورد 315 شرکت بود، 22 مجموعه بازدهی مثبت یا منفی به دست نیاوردند و معاملات مابقی نمادها یعنی 261 شرکت نیز با افت قیمت سهام پایان یافت.

به گونه ای که نمادهایی همچون "کازرو"، "ثنظام"، "وثنو"، "دشیری"، "شسم"، "خمحور"، "کایتا"، "ممسنی"، "شتولی" و "سباقر" جزو 10 شرکتی هستند که هفته گذشته بازدهی مثبت محقق کرده اند که از میان آنها به جز "خمحور" مابقی نمادها در بازار توافقی معامله می شوند.

هفته ای برای بازار توافقی ها

همچنین "ثفارس"، "لپیام"، "غشوکو"، "کایگچ"، "کقزوی"، "قچار"، "خصدرا"، "سلار"، "دحاوی" و "سمتاز" نیز از جمله نمادهایی هستند که در ردیف های نخست جدول کم بازده ترین سهام قرار می گیرند و به جزء "قچار" و "ثفارس" معاملات مابقی نمادها در بازار توافقی انجام می پذیرد.

هفته ای برای بازار توافقی ها

براساس این گزارش، بانک های صادرات ایران، تجارت و شرکت گروه بهمن رتبه های اول نقدشونده ترین سهام را به خود اختصاص می دهند و در مقابل شرکت های فولاد افزا سپاهان، سرمایه گذاری مس سرچشمه در کنار صندوق های سرمایه گذاری مختلط در انتهای این جدول قرار می گیرند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی خاتمه یافت که حجم معاملاتی بیش از سه میلیارد و 101 میلیون سهم طی 216 هزار و 58 دفعه معامله ارزشی به مبلغ بیش از هفت هزار و 586 میلیارد ریال را رقم زدند و از میان سهام شرکت های بورسی "میدکو" با حجم معاملاتی بیش از 474 میلیون و 705 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم و شرکت خوراک دام پارس به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵
بورس نيوز عزيز حجم معاملات بشدت افزايش پيدا كرده و اين يعني ورود پول با شدت تمام به اين بازار بكر