بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
مستطيل شيشه اي تالار

بتا جدید منفی بازار

در گروه حمل و نقل لیدر گروه یعنی "حکشتی" همچنان در حال نزدیک شدن به مدار جدید خود می باشد، به نظر می رسد که از این گروه نیز بزودی اخبار مثبتی منتشر شود اولیه از برخی سهام آنها.
کد خبر : ۱۴۶۸۵۶
نویسنده :
آموخته
بازار سرمایه طی معاملات روز جاری در واکنش به مصوبه دیشب کنگره آمریکا در خصوص طرح قانون نظارت بر توافق هسته ای و مفاد آن روندی منفی به خود گرفت و مجدداً جو هیجان و ترس بر اهالی بازار سرمایه چیره گشت.

براساس گزارش بورس نیوز، در حالی عکس العمل اهالی تالار به اخبار رسیده از طرح کنگره آمریکا منجر به روند نزولی اغلب سهام شرکت های بورسی شد که به نظر می رسد این اتفاق در کنار تسویه اعتبار پایان ماه شرکت های کارگزاری روند نزولی به وجود آمده را تشدید کرد اما واقعاً انتظار چنین واکنش و رفتاری از اهالی تالار اندکی بعید به نظر می رسید چراکه اولاً اخبار مثبت قابل توجه هسته ای آنچنان تأثیری بر بازار سرمایه نگذاشت که حالا این خبر بخواهد سبب منفی شدن قابل توجه بورس شود و ثانیاً در مورد این طرح کنگره سوالاتی وجود دارد که مبهم بوده و باید آنها را در نظر گرفت به عنوان مثال بعید است که سران 5 کشور دیگر عضو گروه 1+5 اجازه دهند کنگره آمریکا برای آنها تصمیم بگیرد در ثانی مفاد این مصوبه نشان از آن دارد که این کنگره تنها یک هدف را دنبال می کند و آن موضوع موجودیت می باشد والا این کنگره تنها تأثیری که بر این توافق خواهد داشت تأخیر یک ماهه در برداشته شدن تحریم ها است که آن نیز تنها مربوط به تحریم های یکجانه خود آمریکا و کنگره می شود والا یک روز پس از توافق تمام تحریم های شورای امنیت برداشته خواهند شد. لذا خیلی عامیانه عرض می کنیم، این صداهای اضافه که از کنگره به گوش می رسد در ادامه چرت و پرت های نتانیاهو است که راه به جایی نخواهد برد جز آنکه یک رسوایی و آبروریزی دیگر برای آمریکایی ها به بار بیاورد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

حقوقی های بورس طی دو روز گذشته و امروز بسیار فعال بوده اند بطوریکه حقیقی ها در حال فروش و حقوقی ها در حال خرید می باشند که این موضوع در گروه های مورد اقبال بازار بیشتر دیده می شود.

در بانکی ها شاهد حضور پرقدرت حقیقی ها و حقوقی ها در سمت تقاضا هستیم و این اتفاق در حالی رخ می دهد که حجم بیشتر عرضه کننده ها را حقیقی ها تشکیل می دهند.

منتظر بازگشت این گروه به روند صعودی در روزهای آتی هستیم.

در گروه حمل و نقل لیدر گروه یعنی "حکشتی" همچنان در حال نزدیک شدن به مدار جدید خود می باشد، به نظر می رسد که از این گروه نیز بزودی اخبار مثبتی منتشر شود اولیه از برخی سهام آنها.

در گروه بیمه ای های بورس، شاهد روند صعودی با لیدری دانا هستیم، این گروه از نگاه جذابیت قیمتی توانایی رشد را دارند اما متأسفانه خیلی اخبار و اطلاعات غیررسمی منتشر شده از این شرکت ها اعتباری نیست ولی در صورتیکه روند طی اوایل هفته آینده همچنان صعودی باشد می توان به آغاز حرکتی جدید در این گروه امیدوار بود.

اما پالایشی های بورس در حالی یکی در میان شاهد روند تعادلی می باشند که رفتار سهامدار عمده "شپنا" جای سوالات فراوانی را در ذهن اهالی تالار به وجود آورده، اهالی تالار پیشنهادی را برای متولیان بازار سرمایه در خصوص این نماد دارند، ظاهراً قرار است سهام "شپنا" حالا حالا رشد قیمتی داشته باشد و هر روز صف خرید بیش از 70 میلیون سهمی را شاهد باشد لذا از متولیان بازار سرمایه درخواست می شود به جهت پاسخگویی به درخواست سهامداران حاضر در صف خرید و نیز برآورده کردن هدف سهامدار عمده دامنه نوسان "شپنا" را برای یک روز آزاد بگذارند تا سهام به تعادل برسد. چراکه اینگونه روندها به ماهیت بورس ضربه وارد می کند.

"هرمز": همچنان در حالی شگفتی سازی است، اگرچه سود قابل توجهی را از این شرکت نمی بینیم اما انصافاً سهامدار عمده درس خوبی به دیگر حقوقی هایی که چوب حراج به مال خود می زننند داد. فولاد مبارکه نشان داد که دیدگاه سهامدار عمده بسیار مهمتر از دیگر شرایط لازم برای خرید سهام است و اگر سهامداری به سهم خود اعتقاد داشته باشد از آن حمایت خواهد کرد. از طرفی دیگر "هرمز" تردید نخریدن سهام عرضه اولیه را به کمپین من عرضه اولیه نمی خرم برد.

در گروه ساختمانی اهالی تالار به دیدگاه جدیدی رسیدند، آنها معتقدند این گروه جایگزین قند و شکری ها شده اند و از این پس لقب بتا منفی بازار را باید به این گروه داد.

فعلاً که در بازار مثبت منفی و در بازار منفی مثبت هستند.

در گروه خودرویی ها فعلاً زیان ده ها در صدر جدول قرار گرفته اند، "خکاوه" با صف خرید 17 میلیون سهمی، رنا با معامله بیش از 26 میلیون سهمی و صف خرید، خاذین با زیان 19 تومانی و صف خرید در ردیف پرمتقاضی ترین سهام این گروه در روز جاری قرار گرفتند. اهالی تالار معتقدند شاید دوباره با ایجاد بهانه ای جدید این گروه نبض بازار را به دست بگیرند. فعلاً که بر سر تعیین افزایش قیمت خودرو حرف و حدیث هایی بین شورای رقابت و انجمن خودروسازان در گرفته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
بعداز بیانیه لوزان فقط و فقط 4 روز خوش دیدیم و باز لبخند روی لبامون خشک شد.
شرایط جوری شده که فقط خودمون به خودمون گل میزنیم. یه بار ناظر، یه بار حقوقی ها ، یه بار هم خود ما حقیقی ها.
در مورد اتفاق دیشب در کنگره امریکا هم دقیقن من به جناب مستطیل شیشه ای موافقم. فوق فوقش بتونن یک ماه به تعویق بندازن اونم تازه تحریمای خود کنگره رو.
خلاصه این سهامدار حقیقی انقدر مارگزیده شده و از ریسمون سیاه و سفید میترسه که از ترس مرگ داره خودکشی میکنه.
دوستان حقیقی ترس و لرز هم حدی داره. کمی منطقی باشین...
پارسی
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
عطا جان؛میدونی 1ماه یعنی چهارهفته برای حقوقیها که هر هفته حداقل 2بارموج درست کنند ونوسان بگیرن-متاسفم برای حقوقی بازارحالا که همه چیزتقریبا معلومه سعی نمیکنه روند ثبات رو بربازار حاکم کنه تاسرمایه به بازار برگرده واینجوری سودکنه همه شدن دستفروش بازار
omid
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
بله منطقی باشید و لقای این بازار رو به اعطایش ببخشید و خارج بشید این بازار جز ضرر چیزی نصیب سهمداران خررررررد نداره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
متاسفانه به نظر می رسد امسال هم بورس با شیب ملایم منفی باشه و تا آخر سال سودی نصیب ما سهامدارای بدبخت نکنه. من نمی دونم چرا یه عده راحت دارن سهماشونو مفت می دن و هم خودشون و هم بقیه رو نابود می کنن. همین حقوقیا که الان خریدارن دو ماه بعد به دو برابر قیمت همین سهما رو بهتون می دن ایها الناس چرا متوجه نمیشین!
ايمان
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
از يك طرف ميگيد تا آخر سال سودي به سهامدارا نمي رسه‏، از طرف ديگه ميگيد تا دو ماه ديگه قيمتها دو برابر ميشه؟ خواهشا نظرات با تحليل ارايه دهيد تا ديگران استفاده كنند.
ناشناس
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
آقا ایمان درست می فرمایید نظرم کمی متناقض بود. پیش بینی من اینه که توافق نمیشه و اگرم بشه دوباره مثل دو هفته قبل این حقوقی ها هستند که از ما استفاده می کنن و یه سود حسابی می برن و ما تا به خودمون بجنبیم دوباره وارد ضرر میشیم اونوقت یه سری با عنوان این که اتفاقی نیفتاده و یکی دو سال طول می کشه نتیجه توافق در بازار معلوم بشه بازار رو منفی می کنن. به هر حال من توی این یکی دو سال هیچ وقت سود نکردم و خدا شاهده که پولی رو که از دی 92 به بازار اوردم هنوز 30 درصد تو ضرره. و هر وقت از این ضرر دربیام کلاهم رو می اندازم هوا و می رم بیرون البته من به هیچ کس نمی گم از بازار خارج بشه چون ورود وخروج بی جا و بی موقع جز ضرر به همه اطرافیان (منظور سهامدارای خرده) چیز دیگه ای نداره البته بعضی ها دنبال نوسان گیری هستن اما وقتی آخر کار حساب می کنن می بینن اونا هم با این کارشون به جایی نمی رسن. تا وقتی با هم نباشیم سهامدارای حقوقی ما رو له می کنن. موفق باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
عید است که سران 5 کشور دیگر عضو گروه 1+5 اجازه دهند کنگره آمریکا برای آنها تصمیم بگیرد

دقیقا منم نظرم همینه.مخصوصا روسیه که خودش با غرب درگیره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
جوگیرا نفروشید مگه بهمون حمله کردن حواست کجاس مگه نمیبینی حقوقی داره درو میکنه میخره مفت نفروش بعدا باید از خودشون با التماس تو صف وایسی گرون بخری
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
بورس نیوز مثلا نظر منو پخش نمیکنی خیلی کار شاهکاری میکنی؟واقعیت چیزی نیست که عوض بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
باید صبر کرد تا سهامداران ترسو از بازار برن بیرون تا بازار متعادل بشه من خودم یک سهم ساختمونی داشتم که مدتی بود درجا میزد ولی با صبر کردن تونستم امروز نصفشا با قیمت مناسب بفروشم و خوشال هم هستم.آقایون سهامداری صبر میخواد و هیچی دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
سهام زیانده اقبال زیادی دارن. همشون دارن میرن بالای ۱۰۰تومان. ولی این بدبخت کمباین سازی که سود ده هست و سود سال بعدش ۵۰درصد افزایش پیدا کرده داره ۹۰ معامله میشه. سهامدار عمدش خوبه یکم از سهامدار فولاد هرمز یاد بگیره.
پویا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
بورس نیوز فعلا که هم تو روزای مثبت و هم تو روزای منفی مثبتند.لطفا اخبار کذب منتشر نکن.از بعداز توافق لوزان شما یک روزو بگو که شاخص مثبت بوده اونوقت گروه انبوه سازی منفی ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
سلام بورس نیوز جان
توی چند سطر پنبه کنگره را زدی واقعا زیبا و معقول فرمودین. همون اول اقای طریف خطاب به ملت گفت:

فقط رو دست من نگاه کنین الان هم که سفر دور دنیاش را اغاز کرده خدا حفظش کنه.بهانه اعتباری ها هم

تمام شد دوست دارم شنبه ببینم حقیقی های عزیز علیرقم تمام کارشکنی ها و نابخردی های مسیولان"

سهامداری میکنند یا نـــــــــــــــــــــــــــه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
بورس دولت تدبير و اميد براي حقيقي ها نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
دوستان ریسک داخلی بازار بورس بسیار بیشتر از ریسک خارجی است این تصمیم سنا نبود که بازار را نزولی ( متعادل) کند این تصمیم اقای فطانت وروسایش بود بزرگ ترین ریسک بورس چه با تحریم وچه بدون تحریم تفکر مسولین اقتصادی بخصوص وزیر اقتصاد در مورد بورس است اینکه دولت اقای روحانی درابتدا مردم را به بورس دعوت کرد والان بعد از دوسال انها را با ضرر تنها گذاشته وحتی تحمل 2 روز مثبت بودن بازار را ندارد ریسک اساسی بورس است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
من هنوز نفهمیدم بانک صادرات چرا صف 1.5 میلیلردی رو عرضه کرد. واقعا چرا؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
تاسفانه به نظر می رسد امسال هم بورس با شیب ملایم منفی باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
لام من سهام پالایشی داشتم 70 درصد سرمایه ام از دست رفته حالا 20 درصد قیمت باز شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
دیگه دنبال بورس برای بازدهی نگردید یا حداقل بازدهی کمتر از سود بانک ها باشید اینو برید بپرسید که هیچ اعتقادی به بازدهی بورس نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
يعني بعد از توافق جامع و برداشته شدن تحريمها ميخواهيم با همين قيمتهاي مفت سهام به خارجيها بفروشيم مثلا صادرات 100 تومان يعني 3 سنت آمريكا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
با توجه به افت شدید قیمتها خودروییها توان لیدری بازار رو ندارند،بازار گیج و در اشتباهه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
فکر کنم مسئولین محترم در زمینه کنترل تورم دارند توی بازار سرمایه هم دستکاری میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
واقعا با این مديریت بازار در این شرايط قمار خانه ای بیش نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
این بورس محل نابود کردن سرمایه های مردمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
خدا رو شکر به لطف آقای فطانت بورس متعادل شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
دولت فقط به فكر بازار مسكن هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کمیته روابط خارجی سنا روز سه‌شنبه به اتفاق آرا به طرحی رأی داد که در صورت تبدیل شدن به قانون، برداشته شدن تحریم‌ها را دستکم 30 روز به تعویق انداخته و به کنگره اجازه بررسی و رأی دادن به توافق را می‌دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
طانت دستت درد نکنه بازار متعادل شد این حجم پایین نقدینگی را مدیون شماییم تا وقتی شما ریس سازمانی فکر نکنم بورس به درد سرمایه گذاری بخوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
امسال فقط! بازار مسكن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
مدیران بورس، بیشتر از تازه واردها ،جوگير شدند . اینم نتیجه ش!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
من نميدونم از بازار بايد خارج شد بايد موند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
عجب بازاری !
عجب تفاهمی
عجب امیدی

بازم مردم فریب شما را خوردند و زمین زده شدند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
دلیلش فقطططط نوسانگیرها و جوگیر و هیجانی شدن سهامداران بی تجربه و ترسو هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
قیمتها برگشتن به قبل از توافق که
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
پس خيالمون راحت شد كه بازار ربطي به مذاكرات هسته اي نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
باز تا سه ماه ديگه بازار ميخواد گيج بزنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
عجب!!! توافق هم نتيجه اي نداشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
تا سه ماه به اين بازار اميدي نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
قیمتها برگشتن به قبل از توافق که
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
چرا دلواپسان افزایش الان دلواپس کاهش نیستند ؟ چون یک عده افرادی هستند که تنها اسم و حقوقشان مدیریتی است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
تبریک به مسولان بورس که تا چند روز شاخص صعودی شد دستپاچه شدن تا اونو بیارن تو سراشیبی سقوط و خوشبختانه موفق شدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
همه چيز اول سال گران شد حتي كرايه تاكسيها فقط قيمت سهام بايد كنترل شد مرسي آقاي فطانت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
ساختماني‌ها امسال راه قندي‌ها در سال 91 را خواهند رفت. قيمت سهام آنها قابليت چند برابر شدن را دارا مي‌باشد
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
با سلام و آرزوی سلامتی چه تفاوتی فاحشی بین اهالی تالار شیشه ای ایران و نیویورک؟در این لحظه مشغول تماشای بازار نیویورک هستم و تمام اهالی این تالار بخاطر IPO یک سهم (عرضه یک سهم جدید) خوشحال و لبخند بلب دارند و عده زیادی میلیونر دلاری شدند اینجا اهالی تالار از اینکه مردم ضررشان جبران شود بهیچوجه خوشحال که نمیشوند شاید ناراجت هم بشوند امیدوارم درآینده ای نه چندان دور این طرز فکر عوض شود با سپاس فراوان وتقدیم احترامات.
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
از ما گفتن سریع از این بازار خارج بشید این بازار سودش فقط و فقط به حقوقی هاست ..
علی
GERMANY
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
نوشته بودید :

(ظاهراً قرار است سهام "شپنا" حالا حالا رشد قیمتی داشته باشد)

واقعا براتون از صمیم قلب متاسفم که چنین درکی دارید.
سهام 1210 تومانی من 316 باز شده و تازه 450 شده ، اونوقت شما حسرت دارید که چرا تازه پول ما به یک سومش رسیده

بخل تا چه حد ؟
خجالت بکشید
متاسفم برای نویسنده ی این مطلب
بابک
GERMANY
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
آقایان نگران نباشید این آقا خیلی خوب بازارو متعادل میکنه ی بار متعادل کرده بازم میکنه :)))))))
بیچاره جوگیر شده بود فکر میکرد دیگه توافق شده و کار تمومه!!!
فکر نکنم دیگه تا آخر سال مبین عرضه بشه.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
متاسفانه بزگترین معضل بورس ایران همین محدودیت دامنه نوسان و گی کردن در صف های فروش و اصرار بر صفهای خرید است که متاسفانه سرمایه های زیادی را هم در خود بلوکه میکنند بدون اینکه به رونق بازار کمکی بکنند