بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
در حالي كه برخي افراد با حضور در رسانه‌ها مدعي حذف يارانه خود شده‌اند و يارانه برخي از افراد حذف شده است سخنگوي دولت برخلاف ساير مسئولان دولت و نمايندگان مجلس همچنان اصرار دارد كه يارانه 5 گروه هنوز حذف نشده است!
کد خبر : ۱۴۷۱۵۳
در حالي كه برخي افراد با حضور در رسانه‌ها مدعي حذف يارانه خود شده‌اند و يارانه برخي از افراد حذف شده است سخنگوي دولت برخلاف ساير مسئولان دولت و نمايندگان مجلس همچنان اصرار دارد كه يارانه 5 گروه هنوز حذف نشده است!
سخنگوي دولت با بيان اينكه حذف يارانه نقدي برخي از دهك‌هاي درآمدي منوط به تصويب هيئت دولت است و هنوز اين اتفاق نيفتاده گفت: تاكنون هنوز دولت موفق نشده آيين‌نامه اجرايي تبصره 20 را كه مربوط به چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها براي سال 94 است مشخص كند.
به گزارش «جوان»، محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت روزگذشته در حاشيه نشست خبري خود با خبرنگاران اظهارداشت: در هفته جاري 1850 ميليارد تومان اعتبارات عمراني به خزانه تخصيص داده شد تا براي تكميل طرح‌هاي ناتمام و پرداخت مطالبات پيمانكاري مورد استفاده قرار گيرد. نوبخت با بيان اينكه طبق قانون بودجه 94، 160 هزار ميليارد تومان از سوي دستگاه‌ها و شركت‌هاي دولتي براي طرح‌هاي عمراني سرمايه‌گذاري مي‌شود، افزود: پيش‌بيني اين است كه 5 ميليارد دلار از طريق صندوق توسعه ملي در سال 94 سرمايه‌گذاري صورت گيرد. وي با بيان اينكه در سال جاري 300 هزار ميليارد تومان تسهيلات پرداخت خواهد شد، گفت: اميدواريم با تقليل نرخ سود بانكي شرايطي ايجاد شود تا در سال 94 شاهد افزايش توليد و كاهش بيكاري و تورم باشيم. وي در پاسخ به سؤالي مبني بر حذف يارانه پنج گروه از يارانه‌بگيران و اينكه خبر حذف يارانه را مسئولان وزارت رفاه اعلام كرده‌اند، گفت: نبايد برخي رسانه‌ها به جاي منابع رسمي، بر اساس شنيده‌ها خبر منتشر كنند. وي در اين زمينه توضيح داد: سال گذشته در تبصره 21 چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها را داشتيم و مشخص شد تعدادي از افراد كه نيازمند متقاضي هستند يارانه بگيرند اما شناخت خانوارها نياز به دقت بيشتري داشت چراكه پايگاه‌هاي اطلاعاتي ما بسيار دقيق نيستند. سخنگوي دولت با تأكيد بر اينكه در سال 94 چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در تبصره 20 تبيين شد، افزود: اجراي اين تبصره بايد مطابق آيين‌نامه اجرايي باشد كه به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد و چون مجلس در رسيدگي به لايحه بودجه سال 94 با تأخير آن را به ما ابلاغ كرد تاكنون هنوز دولت موفق نشده آيين‌نامه اجرايي تبصره 20 را كه مربوط به چگونگي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها براي سال 94 است مشخص كند.
وي افزود: بنابراين هنوز اين آيين‌نامه را تصويب نكرده‌ايم كه اعلام پنج گروه درآمدي را بدهند؛ در خبرهايي هم كه گفته شده منبع رسمي ذكر نشده است، بنابراين پس از تصويب آيين‌نامه مشخص مي‌شود كه پنج گروه يا سه گروه يا چه گروه‌هايي حذف مي‌شوند و يارانه هيچ گروهي قطع نشده است. ‎نوبخت در پاسخ به سؤالي درباره حذف يارانه نان، اظهار داشت: دولت هيچ برنامه‌اي براي حذف يارانه نان ندارد و مانند روش قبل اقدام مي‌كند. البته در هر شهر حداكثر 20 درصد آزادپز نيز بايد حضور داشته باشند تا با كيفيت و آنچه مشتري طلب مي‌كند نسبت به خواسته مصرف‌كنندگان اقدام كنند. وي در ادامه از سفر رئيس‌جمهور چين به تهران در آينده نزديك خبر داد. نوبخت در پاسخ به سؤالي درباره پروژه‌هاي ناتمام دولت قبلي نيز خاطرنشان كرد: 2900 طرح ناتمام از گذشته براي ما به يادگار مانده، بخشي از اين طرح‌ها الان توجيه اقتصادي ندارند و حتي در رابطه با برخي طرح‌ها گفته مي‌شود كه در زمان راه‌اندازي نيز توجيه نداشته‌اند. ما در تلاشيم طرح‌هاي توجيه‌دار بالاي 80‌درصد را به اتمام برسانيم و به همين جهت سال گذشته 46 طرح به اتمام رسيد. نوبخت در ادامه با بيان اينكه از رهبري اجازه گرفته‌ايم از صندوق توسعه ملي 8 ميليارد دلار طي چهار سال براي آب‌هاي مرزي برداشت كنيم، اظهارداشت: منتها اين پول در حساب‌هاي خارجي ماست. از طريق واردات، فروش دلار و تبديل به ريال، از آن استفاده كرديم كه بر اساس مصوبه دولت، كاملاً قانوني است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر