بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
در مجمع عمومی شرکت سبحان دارو عنوان شد:

برنامه "سبحان" در راستای افزایش سرمایه طی نیمه اول سال 94

اکبر برندگی، خبر از فراهم شدن شرایط دریافت تسهیلات به منظور اجرای پروژه های "سبحان" داد و افزود: اکنون در، شرکت سبحان دارو در مراحل پایانی دریافت وام 10 میلیارد تومانی با سود 16 درصد از صندوق توسعه ملی می باشیم.
کد خبر : ۱۴۷۸۲۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سبحان دارو( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 روز سه شنبه مورخ 1394.02.15درمحل دانشکده داروسازی با حضور بیش از 92 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای بهارستانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شیرازی و آرین نژاد و به دبیری آقای الهام بخش تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای برندگی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 230 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس اصلی

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


  • حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مدیر عامل شرکت سبحان دارو در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فوق که روز گذشته در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر، میزان دارایی های جاری شرکت 120 میلیارد تومان و همچنین بدهی جاری "سبحان" نیز 70 میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، شرکت سبحان دارو در نظر دارد تا پایان نیمه اول سال جاری اقدام به افزایش سرمایه 50 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران نماید که تحقق این امر، منجر به افزایش 10 میلیارد تومانی سرمایه شرکت مذکور خواهد شد.

اکبر برندگی، خبر از فراهم شدن شرایط دریافت تسهیلات به منظور اجرای پروژه های "سبحان" داد و افزود: اکنون در، شرکت سبحان دارو در مراحل پایانی دریافت وام 10 میلیارد تومانی با سود 16 درصد از صندوق توسعه ملی می باشیم.

وی در خصوص برنامه های شرکت سبحان دارو به منظور صادرات محصولات مازاد نیاز داخل کشور گفت: اکنون در حال مذاکره و عقد قرارداد در راستای صادرات برخی از محصولات تولیدی شرکت به کشورهایی از جمله قزاقستان، عراق، یمن، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و همچنین اوگاندا می باشیم که بزودی برخی از قراردادها نهایی و اعلام خواهد شد.

برندگی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر، عقد قراداد تولید قرص تحت لیسانس دو شرکت آلمانی و لهستانی در شرکت سبحان دارو نهایی شده است که این امر می تواند مقدمه ای در تحقق سایر اهداف "سبحان" را در پی داشته باشد.


  • اعضای هیأت مدیره:
برنامه
  •  پیام هیأت مدیره:

صنعت دارویی کشور همراه با نوسانات نرخ مواد اولیه از یک سو و ثابت بودن فروش از سوی دیگر، تصمیم گیری و سیاست گذاری را برای مدیران دست اندر کار پیچیده کرده است در این راستا مدیران می توانند با تدوین برنامه ریزی همه جانبه و جامع، با انتخاب استراتژی های کارآمد و ارائه فروش محصولات به بازار سهم بنگاه را حفظ و ارتقاء بخشند و انتظارات سهامداران را برآورده نمایند.

شرکت سبحان دارو با شناخت و تحلیل موقعیت خود با بکار گیری ابزارهای مناسب همچون برنامه ریزی استراتژیک نگاهی دقیق به آینده دارد و بمنظور حفظ و ارتقاء موقعیت خود در عرصه رقابت با تبیین استراتژیهای به شرح زیر، سازمانی چابک و انعطاف پذیر ایجاد خواهد نمود تحقق این هدف باتغییر ساختاری و سازماندهی میسر نبوده بلکه تغییر در فرهنگ و شیوه اعمال مدیریت مد نظر بوده که در این راستا باید گام برداشت.

  •  کلیاتی درباره شرکت:
  •  تاریخچه فعالیت شرکت:

شرکت سبحان دارو (سهامی عام) با نام شرکت آرایشی بهداشتی سویران (سهامی خاص) در تاریخ 6 بهمن ماه 1381 تحت شماره 198433 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. تغییر نام شرکت از آرایشی بهداشتی سویران به سبحان دارو (سهامی خاص) به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق اعاده مورخ 1383.06.07 صورت پذیرفته است. در تاریخ 1384.08.14 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و با نماد (سبحان) در تاریخ 1389.09.08 در گروه(مواد و محصولات داروئی) و زیر گروه (تولید داروهای شیمیایی و گیاهی ) با کد 43-23 در بازار اول فرابورس پذیرفته شد و نام شرکت با شماره 10815 در تاریخ 1389.09.30 در فهرست شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار درج گردید. در حال حاضر شرکت سبحان دارو ( سهامی عام ) جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه دارویی سبحان ( سهامی عام ) جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت گروه دارویی سبحان (سهامی عام ) است و واحد تجاری نهایی گروه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می باشد. (مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در شهر صنعتی رشت واقع شده است)

  •  فعالیت اصلی شرکت:

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از: انجام امور مربوط به تحقیق، توسعه، پیشبرد، ساخت محصولات داروئی، آرایشی، بهداشتی یا مواد شیمیایی بطور مستقیم یا از طریق اشخاص ثالث، تولید، خرید، واردات، فروش، پخش صادرات، بازاریابی و تجارت به هر طریقی نسبت به محصولات، از جمله فرآورده های داروئی، مکملهای رژیمی و ورزشی، غذایی و پروبیوتیک، آرایشی و بهداشتی و شیمیایی از هر قبیل ، به صورت مواد اولیه که موجب قانون ممنوع نگردیده باشد و خرید کارخانجات به منظور تولید فرآورده های داروئی، آرایشی و بهداشتی، محصول تکمیل شده، نیمه تولید شده، بالک، موضوع شرکت مضافاً عبارت است از انجام سایر اموری که شرکت ممکن است مناسب یا مکمل در موضوعات مشروح فوق به طور میتقیم یا غیر مستقیم تشخیص داده باشد و انجام هر گونه عملیات مجاز بازرگانی است و به موجب پروانه بهره برداری شماره 17897.24 مورخ 1387.9.3 که توسط وزارت صنایع صادر گردیده است بهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت های ذیل آغاز گردیده است و قابل ذکر است با توجه به ظرفیت های ایجاد شده پروانه مذکور در حال اصلاح می باشد.

برنامه

  •  سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 10 میلیون ريال (شامل 10،000 سهم با نام به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ريال) بود که طی چهر مرحله به شرح زیر به مبلغ 200 میلیارد ریال (شامل 200 میلیون سهم با نام به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ريال) در پایاین سال مالی منتهی به 1393.12.29 افزایش یافته که در تاریخ 1394.01.25 در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

برنامه

با توجه به پذیرفته شدن شرکت در بازار اول فرا بورس در تاریخ 89.09.08 و عرضه سهام آن در تاریخ 89.10.13 در بازار مذکور، لیست سهامداران در پایان سال نالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش (1393.02.05) به شرح جدول زیر می باشد.

برنامه  
شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:
  •  وضعیت و قیمت سهام:

شرکت با نماد (سبحان) در تاریخ 89.09.08 در بازار اول فرا بورس در گروه (مواد و محصولات داروئی) و زیر گروه (تولید داروهای شیمیایی و گیاهی) با کد 23-43 پذیرفته شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1389.10.13 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی سه ماهه آخر سال 89، سالهای 90 ،91 و 92 و 93 به شرح زیر بوده است:

برنامه

  •  نقد شوندگی سهام:

وضعیت شرکا از لحاظ نقد شوندگی سهام در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس اطلاعات سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

برنامه

  •  برنامه های آینده شرکت:

بازار اصلی فروش محصولات شرکت بازار داخلی است و محصولات شرکت طبق ظوابط موضوعه، از طریق شرکتهای پخش کننده دارو،توزیع می گردد. در سال 1394 با توجه به صادرات دارو به کشورهای قزاقستان و افغانستان که در مراحل نهایی ثبت دارو می باشند رشد چشمگیری در فروش صادراتی خواهیم داشت.

در سال 1394 وجوه حاصب از فروش و درآمد خدمات، اخذ تسهیلات مالی کوتاه مدت، سود انباشته و اخذ اعتبار از فروشندگان، منابع تأمین مالی شرکت خواهد بود.

اطلاعات عملکرد مالی پیش بینی شده برای سال 1394 با سرمایه 200 میلیارد ریال به شرح زیر خواهد بود:


برنامه

  • تراز نامه:
برنامه

  • صورت سود و زیان:
برنامه


وبسایت شرکت سبحان دارو: 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر