بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳
در شش ماه گذشته ثبت شد

بازدهي 5/21 درصدي شفن

روند EPSاين شركت طي 3 سال گذشته افزايشي بوده است شركت پتروشيمي فن آوران در 6 ماهه گذشته بيش از 20 درصد از ارزش روز اين صنعت را به خود اختصاص داده است كه پس از پتروشيمي خارك در مقام دوم از اين حيث قرار دارد.
کد خبر : ۱۴۹۴۴

قدمت صنعت پتروشيمي در ايران به سال 1345 بر مي گردد. پتروشيمي فارابي قديميترين شركت بورسي در اين صنعت است در سالهاي اخير به علت كاهش منابع نفتي دنيا و افزايش قيمت نفت، روند توسعه شركتهاي پتروشيمي سرعت گرفته است كه براي كشورهاي نفت خير امكان استفاده از ارزش افزوده اين منبع ارزشمند را فراهم مي نمايد.

به گزارش بورس نيوز ؛ اين شركتها بطور متوسط بازده اي بالاتر از رشد شاخص بورس حتي در زمان ركود و نابساماني بورس را نصيب سهامداران كرده است.

شركت پتروشيمي فن آوران نيز يكي از شركتهاي فعال در اين زمينه مي باشد كه در زمينه توليد متانول مشغول به فعاليت مي باشد از جمله هم گروههاي اين شركت در بورس نيز مي توان به پتروشيمي خارك، پتروشيمي اراك، پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي فارابي و پتروشيمي آبادان اشاره كرد.

بازار اصلي محصولات اين شركت بازار خارجي است و 79 درصد از درآمد ريالي اين شركت از محل فروش محصولات در بازار خارجي كسب مي شود.

به گزارش بورس نيوز؛ بازدهي اين شركت از ابتدايي سال جاري تاكنون (شش ماهه) بيش از 21 درصد بوده است. اين در حاليست كه ميانگين بازدهي اين صنعت( 07/4 -) درصد بوده است.

همچنين گفتني است اين شركت در گزارش 3 ماهه ميزان پوشش EPS اعلامي خود را 26 درصد اعلام كرده است كه اين رقم احتمال تعديل مثبت را در EPS سال جاري اين شركت را تقويت مي نمايند البته تغييرات قيمت متانول تاثير به سزايي بر EPS اين شركت خواهد داشت از سوي ديگر قراردادهاي فروش متانول به صورت بلند مدت بسته مي شود و نوسانات قطعي قيمت متانول تغيير خاصي در عملكرد مالي اين شركت بوجود نمي آورد.

به گزارش بورس نيوز يكي ديگر از مزايايي اين شركت رتبه نقد شوندگي آن است گفتني است ميانگين رتبه نقد شوندگي اين شركت در 6 ماهه گذشته 21 بوده است كه جايگاه مناسبي را از اين لحاظ كسب كرده است.

همچنين روند EPSاين شركت طي 3 سال گذشته افزايشي بوده است شركت پتروشيمي فن آوران در 6 ماهه گذشته بيش از 20 درصد از ارزش روز اين صنعت را به خود اختصاص داده است كه پس از پتروشيمي خارك در مقام دوم از اين حيث قرار دارد.

به گزارش بورس نيوز با توجه به قيمتي فعلي سهم ملاحظه مي گردد اين سهم در حال حاضر ارزنده بوده و از پتانسيل خوبي جهت رشد برخوردار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر