بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر : ۱۵۱۸۴۱
خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان صداوسیما می‌گوید: در موضوع مذاکرات هسته‌ای تمام امکانات خبری و رسانه‌ای صداوسیما در خدمت اتحاد ملی و همسو با سیاست‌های نظام و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفت.

دکتر محمد سرافراز در سرمقاله هفته نامه صداوسیما با عنوان «رسانه ملی وابتکار عمل جریان سازی خبری» نوشت: این سازمان امروز به عنوان رسانه‌ای معتبر و پر مخاطب در جهان، یک هدف عالی را دنبال می کند. این هدف که افق بلند مدت رسانه را تبیین می‌کند در یک عبارت تحقق کامل، «رسانه اسلامی با رسالت جهانی» است.

وی افزوده است: بیش از هشت ماه از آغاز دوره جدید فعالیت رسانه ملی می‌گذرد دوره‌ای که به علت همزمانی با رویدادها و تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی اهمیت ویژه دارد و ظرایف و دقایق خاصی می‌طلبد این همزمانی موجب شده تا صدا و سیما کار دشواری پیش رو داشته باشد اما با وجود گستردگی و تنوع حوزه های کاری درون و برون سازمانی و لزوم باز مهندسی ساختار و تشکیلات، مدیران و کارکنان رسانه ملی با عزم و همدلی و تلاش شبانه روزی توانستند در کنار تحولات درون سازمانی و ارتقاء‌ حوزه محتوا و پیام علیرغم تنگناها و مضایق در پوشش خبری و رسانه‌ای رویدادهای مهم منطقه و جهان، با ابتکار عمل و اطلاع رسانی دقیق و سریع، جریان‌سازی های خبری یکسویه و هدفمند رسانه‌های استکباری را تا حدودی خنثی کنند و همچنان صدا و چهره واقعی حق و حقیقت را به چشم و گوش مردم جهان برسانند.

‌افزایش مخاطبان خبر صداوسیما در مقایسه با 6 سال گذشته

رییس رسانه ملی با اشاره به ‌افزایش مخاطبان بخش‌های خبری شبکه های صدا و سیما در مقایسه با 6 سال گذشته، افزوده است: در موضوع مذاکرات هسته‌ای که روند و نتیجه آن با سرنوشت کشور پیوند دارد، تمام امکانات خبری و رسانه‌ای صداوسیما در خدمت اتحاد ملی و وصول به یک نگرش و نتیجه مطلوب و همسو با سیاست‌های نظام و تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) قرار گرفت و پوشش لحظه به لحظه نشست‌های خبری و ارتباط‌های زنده و مستقیم به طور کامل به انجام رسید.

دکتر سرافراز در مورد سایر برنامه‌ها نیز نوشته است: حوزه پیام رسانه ملی نیز از ارتقاء‌ محتوایی برنامه‌ها غافل نبود و در ماه‌های گذشته، تولید برنامه‌های متنوع موضوعی و مناسبتی را در قالب‌های گوناگون رادیویی و تلویزیونی در دستور کار شبکه‌های خود قرار داد؛ به طوری که در سریال‌های تلویزیونی و برنامه‌های ترکیبی و گفت‌وگو محور ماه مبارک رمضان امسال، طراز خوبی ایجاد شده و بر اساس آمارها و نظر سنجی‌های انجام شده و بررسی نظرات مردمی، استقبال مخاطبان را به دنبال داشته است.

انتقادات تامل برانگیز از عملکرد رسانه ملی - استقبال رسانه ملی از نقدهای منطقی، عالمانه و منصافه

وی انتقاد برخی افراد و رسانه‌ها از عملکرد رسانه ملی را علیرغم توفیقات، نکته قابل تامل دانسته و افزوده است: البته سازمان صداوسیما با گسترده و سعی از شبکه‌هایی رادیویی و تلویزیونی ملی و بین‌المللی همواره در معرض نقدها و موضع‌گیری‌های مختلف قرار داشته و دارد و سیاست مدیریتی و اجرایی آن بر بهره‌گیری از دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادهای مخاطبان و صاحب‌نظران حوزه ارتباطات و رسانه استوار است و ما از نقدهایی که نسبت به برنامه‌ها و عملکرد سازمان می‌شود استقبال می‌کنیم و آن را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ می‌کنیم، اما این موضوع،‌ محدود به نقدهای منطقی، عالمانه و منصفانه است.

سرافراز در پایان از تلاش متعهدانه کارکنان و مدیریت جهادی مسئولان رسانه ملی صمیمانه قدردانی و اظهار امیدواری کرده است: به لطف الهی و با همدلی و جدیت بیش از پیش خانواده صداوسیما، در دوره جدید به اهداف متعالی و بلند مدت مورد نظر رسانه دست یابیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
خجالت بکش باباجون واقعا آدم چی بگه به شما
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
خداوند به حضرت مریم دستورداد که وقتی عیسی ابن مریم را به شهر برد روزه سکوت اختیار کند . و حال ماهم دربرابر این فرفکنی ها باید روزه سکوت اختیارکنیم تا خداوند خودش فکری برای ما کند
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
اگه آرم شبکه ها رو برداری و اخبار مذاکرات و تفسیرها و برنامه های تولیدی در زمینه هسته ای رو به کسی نشون بدی فکر میکنه رادیو اسراییلی صدای آمریکایی شبکه سعودی چیزی باشه اما محاله بفهمه صدا و سیمای جمهوری اسلامیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
آدمی که خودشو بخواب زده را و نمیشه بیدار کرد !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
چطور زمان دکتر احمدی نژاد که همه چی سه برابر شد و کشور بشدت تحریم شد صدا سیما هیچ انتقادی نمیکرد و همه چی اروم بود ولی از روزی که این دولت سر کار اومده تمام دقایقتون انتقاد و تخریب شد؟؟؟؟؟
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
بابا صد رحمت به ضرغامی
مجید
GERMANY
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
در حالیکه همه جا صحبت از توافق بود صدا وسیما با القا ناامیدی نسبت به مذاکرات بیشتر مخاطبان خود را از دست می داد و از همه آنچیز که در وین می گذشت تنها حول و حوش بزرگ کردن اخبار منفی و مصاحبه با افراد معلوم بود . واقعا سوهان روح که می گویند همینه.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
صدا و سیما اونقدر که به دکتر بودن احمدی نژاد تاکید میکرد. هیچ احترامی به دولت اقای روحانی قائل نیستند در گفتگوهای خبری سعی دارند دولت اقای روحانی را تضعیف کنند . این و در نظر بگیرید که اگر اقای روحانی با همسر چاوز اظهار همدردی میکرد چه میشد . چرا صدا و سیما دنباله رو پرونده مفسدان اقتصادی نیست. چرا تا حالا نامی از کلاهبردار تامین اجتماعی .... در صداو سیما بیان نشده است و..... صدا و سیما باید از انحصار خارج شود و زیر نظر قانون باشد . رسانه های ایران جناحی فعالیت میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
سلام .... هر کس تا به حال متوجه نشده باشد که صدا سیما و کیهان دو طرف یک سکه دو ریالی هستند که مدتها در آب بوده و زنگ زده شده است .خودش را به خ...... زده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
آره خوووووب

از آمار دیشهای ماهاره ملت مشخصه ...........

شما الان تو دور افتاده ترین نقاط کشور هم که بروید میتوانید دیشهای تشنه امواج را ببینید.

دیگر نیازی به توضیح نیست .
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
((رسانه ای معتبر وپر مخاطب در جهان ))!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما مخاطب داخلی رو هم از دست دادی حالا جهانی شدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
كريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
رسانه ميلي نه ملي.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
ای کاش یک مرجع بی طرف راجع به عملکرد صدا و سیما نظر سنجی میکرد بهترین پاسخ برای ایشان بود
صدر
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
رسانه ای معتبر وپر مخاطب در جهان...اینو خوب اومدی...خخخخخخخخخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
همه دنیا گفتن توافق
تو رسانه میلی چند بار "توافق" گفته شد؟
حتی حاضر نبودن از کلمه توافق استفاده کنن.
انحصار و خودکامگی یعنی همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
رسانه‌ای معتبر و پر مخاطب در جهان

این تیکه باید بعنوان چک سال انتخاب بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
تو گفتی ما هم باور کردیم