بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
پرسشهای مکرر خوانندگان از دولت یازدهم

آیا حل مشکلات اقتصادی سخت تر از انجام توافق هسته ای است؟

موضوع نرخ خوراک تنها نمونه حل نشده این معضلات نیست بلکه ابهامات موجود در شرکت های پالایشی پیرامون نرخ خوراک و فرآورده های نفتی که منجر به اختلال و به تنفس خوردن مجامع آن ها شده از دیگر مصداق های حرکت کند دولت یازدهم در حل مشکلات صنایع داخلی است.
کد خبر : ۱۵۱۸۴۹
نویسنده :
رحمتی

مذاکره با شش کشور بزرگ دنیا و توافق هسته ای دستاوردی بود که تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت روحانی با همه سختی هایش به آن دست یافت. رویداد تاریخی که روزی برای بسیاری از افراد دور از دسترس به نظر می آمد. بنابراین می توان گفت دولت جدید در حوزه بین المللی به شکل قابل قبولی عمل کرده و نتایج آن نیز هویدا گردیده است. اما یک سوال اساسی؟ آیا دولت یازدهم در بهبود وضعیت داخلی کشور و اقتصاد نیز به همین اندازه موفق و خوب عمل کرده است؟

بر اساس گزارش بورس نیوز علی رغم عملکرد منسجم و برنامه ریزی شده تیم بین المللی دولت یازدهم به نظر می رسد در حوزه داخلی به خصوص در مباحث اقتصادی عملکرد دولت بسیار محتاط و کند بوده و پیرامون بسیاری از مشکلات هنوز و بعد از گذشت 2 سال از عمر این دولت راهکار اساسی و درستی ارائه نشده است.

به عنوان مثال بحث نرخ خوراک پتروشیمی ها از جمله مباحثی بود که از دولت قبل تاکنون کماکان به عنوان پرونده ای باز هر از چند گاهی از آن سخن به میان می آید و هنوز هم دعوا بر سر نرخ 13 سنتی و فرمول مناسب برای قیمت گذاری آن پا برجاست.

این در حالی است که به نظر می رسد طی دو سال اخیر و با اهتمام مسئولان امر این مشکل می توانست به سرانجام برسد.

موضوع نرخ خوراک تنها نمونه حل نشده این معضلات نیست بلکه ابهامات موجود در شرکت های پالایشی پیرامون نرخ خوراک و فرآورده های نفتی که منجر به اختلال و به تنفس خوردن مجامع آن ها شده از دیگر مصداق های حرکت کند دولت یازدهم در حل مشکلات صنایع داخلی است.

از صنایع که بگذریم در حوزه اقتصاد نیز هنوز تکلیف مؤسسات غیر مجاز و وضعیت عملکرد آن ها مشخص نیست در حالی که نقدینگی بسیاری از افراد جامعه در این مؤسسات سپرده شده است و تنها اقدامی که تاکنون بانک مرکزی در خصوص این مؤسسات انجام داده هشدار به مردم جهت سپرده گذاری در این مؤسسات و سلب مسئولیت از بانک مرکزی است در این بین تنها نمونه ای که در میان مؤسسات به تعطیلی کشیده شد مؤسسه میزان بود که آن هم در پیچ و خم حکم دادگاه به سر می برد و دردی از مردم دوا نکرده است.

از مؤسسات مالی و اعتباری که عبور کنیم می رسیم به عملکرد دولت در خصوص بانک ها و نرخ سود بانکی. شاید به جرأت بتوان گفت آن چه طی دو سال اخیر به راحتی هدایت نقدینگی موجود در جامعه را در دست گرفته نا به سامانی نرخ سود بانکی است چرا که به طرز عجیبی سرمایه گذاران را به دریافت سود بی دردسر عادت داده و از سوی دیگر به دلیل بالا بودن آن چرخه اقتصادی، تولید و حمایت از تولید کنندگان داخلی را با چالش مواجه کرده است.

همه این شرایط در حالی در کشور وجود دارد که به نظر می رسد سیاست های داخلی دولت یازدهم برای حل و فصل این مشکلات بسیار کند و به صورت افراطی با طمأنینه صورت می پذیرد.

آیا حل مشکلات داخلی کشور سخت تر از مذاکره با شش کشور بزرگ دنیاست که هر کدام تعداد زیادی از متحدان را با خود دارند؟

این در حالی است که تصمیم گیری در خصوص بسیاری از مشکلات موجود فعلی همچون نرخ خوراک پتروشیمی، ابهام پالایشی ها، مسکن مهر، وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری ربط چندانی به فضای بین المللی ندارد و تصمیمی است که باید توسط دولتمردان داخلی گرفته شود و تنها لازم است تا برای اجرای آن اهتمامی به اندازه مذاکرات هسته ای داشت. چه بسا اگر بنا باشد در حوزه داخلی دست به رفع این موانع نزنیم، نتوان حداکثر استفاده را از ارتباطات بین المللی که به تدریج درهای آن باز می شود، برد. چرا که اولین اصل برای ورود سرمایه گذار خارجی و ماندن آن وجود امنیت و ثبات شرایط در صنایع است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
واقعا تحلیل بسیار عالی بود که تا کنون شنیدیم و به نکات کاملا ارزهده ای اشاره شد با تشکر
علی
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
تا زمانیکه گلوگاه های اصلی بسیاری از شکرتهای بزرگ مثل بسیاری از پالایشی ها و پتروشیمی ها و غیره که در چندین سال گذشته به واسطه اصل چهل و چهار مفت به دست عده ای افتاد همچنان در دست این است نباید انتظار داشته باشید دولتی که در جهت مخالف مواضع اونها است به راحتی در جهت سرمایه دار تر کردن اونها حرکت کنه..اتفاقا در این شرایط که دولت با کمبود شدید نقدینگی مواجه است باید این بنگاهها که در سالهای گذشته پول پارو کردند و نیمه دولتی هستند به کمک دولت بشتابد که دریغ..از همین دیشب هم مجلسیان دور برداشته اند که دولت حق ندارد منابع ازاد شده را برای رفاه کوتاه مدت مردم خرج کند..داستان پیچیده ای است..دولت هیچگاه میل ندارد خود زنی و خودکشی سیاسی کند ولی هم دستش بسته است و هم عده ای موش میدوانند..
علی شاه
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶
متاسفانه گزارشات سه ماهه و همینطور سودهای تقسیمی خیلی نگران کننده بود
بطور مشکوکی اکثر شرکتها تعدیل منفی غیر عادی دادن

====================
بانک صادرات هم که بعد از این همه بازی با سهمش و روان مردم ، 4.5 تومان تقسیم کرد
====================
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
آیا وضعیت یونان که دست راست اروپا و غرب ست خیلی خوب است ؟
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
همین امثال مثل تو توی این مملکت نظر میدن که اوضاع اینه.تو که اینقدر اطلاعات کاملی داری میشه توضیح بدهی بودجه ی یونان از کجا تامین میشه؟ کل یک کشور با صنعت توریسم میچرخه.اونوقت کشور تو که روزی این همه صادرات نفت و گاز ......................داره اوضاعش اینه.از کی تا حالا پراید و با بنز مقایسه میکنن؟؟؟اگه جای تو با اونا عوض میشد شماها الان داشتید همو میخوردید.
فرهاد
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
یونان غیر از درآمد از راه جذب توریست و پرورش ماهی درآمد چندانی ندارد و دست راست اروپا هم آلمان است، نه یونان. یونان فعلا وبال گردن اروپاست. ایران را با اینهمه منابع سرشار ملی و پتانسیل رشد صنعتی نمیتوان با یونان مقایسه کرد.
منتقد
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
استاد گرامی ..... یونان برای رفع مشکل اقتصادیش احتیاج داشت 2 درصد مالیات مردمش رو افزایش بده تا بتونه بدهیاشو به اتحادیه اروپا بده...
واسه اینکار نخست وزیرش این امر رو به رفراندم گذاشت که ای مردم ..... آیا حاضرید 2 درصد مالیات بدین یا از اتحادیه اروپا خارج شیم !!!!
به این میگن دموکراسیییییی
نه اینکه تو کشور ما شب میخوانی . صبح قیمت پراید ااز 7 میلیون شده 25 میلیون !!! یا اصلا خبر نداری 5 درصد به مالیاتت اضافه شده و کسر شده و...... تو هم اصلا خبر نداری!!
مگه مردم با 4 ملیون رای به جلیلی و 19 ملیون به روحانی موضع خودشون رو نسبت به موضوع هسته ایی اعلام نکردن ؟!! چرا پس 12 سال مملکت تحریم بود و غیره
اگه وضع یونان خوب نیست لااقل دموکراسی و احترام به عقاید مردم هست
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
احسنت به اقای منتقد .... برادر درد ما هم همینه ... وقتی سیپراس اعلام کرد که این موضوع را به رفراندوم میگذاره , نمی دونی چه حصرتی خوردیم ما ... دقیقا" تایید می کنم تمام صحبتهای شما را .. اینجا دو بار جشن گرفته میشه برای هر امری ...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
چقدر خوش خیالید؟ این دولت هیچ قصد ی برای حل مشکلات مردم ندارد. قصد فعلی دولت دادن سختی و عذاب به مردم است.
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
دقیقا می خواهند ملت را مرگ تدریجی دهند تا مملکت را راحت با خارجی ها تقسیم کنند و از منابعش سود برند
رضا
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
دقیقن
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کاملا" ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
دوستان عزیز اینها فقط به فکر خودشون هستند به خدا هیچ کاری برا ملت نمیکنن فقط منافع خودشون فقط خدا میتونه به داد این ملت برسه اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
پس چرا میری دای میدید؟
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
پس چرا میروید و رای میدهید به اینها؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
چه ربطی به رای دادن داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
تیم اقتصادی دولت ناکارامد وهر چه سریع تر باید عوض بشن.
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
کاملا موافقم ظاهرا در زمینه اقتصاد فردی مثل ظزیف رو نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
فعلا كه بورس داره سقوط ميكنه
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
چقدر سگ جونه بورس که تا حالا 60 بار سقوط کرده , بازم می گن میخواد سقوط کنه !! جنبه رو !!
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
بنظر من باید منتظر بدترازاین هم باشیم . تقریبا تمام شرکتها دارن تعدیل منفی میدن . مقتضای اقتصاد انقباظی دستوری همین است که مواد خام را شرکتها گران بخرند و بعد از فراوری ارزان بفروشند که ظاهرا تورم راکاهش دهند
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
با سلام اقا چرا كار را اينقدر سخت ميكني بگو تقصير احمدي نژاد است و خودت را راحت كن مگه نميبيني هر كسي كم ميراره ميره سراغ احمدي نژاد ؟ اين دولت تا وقتي هست همين اش و همين كاسه است چون هيچ راهكاري براي اقتصاد نداره تا ديروز تحريمها بود ببينيم حالا نوبت چيه؟ايا تا امروز يه كار اقتصادي از اين دولت ديديد؟وقتي اب مملكت به تحريم مربوطه فاتحه كار خوانده شده.هر كسي هم انتقاد كنه يا بيسواد يا نادان . و در پايان اينكه خود كرده را تدبير نيست.
رضا
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
اقای مردمی بد جوری کامنتات بوی احمدی نژادی میده یکم ارام تر حداقل کسی نفهمه تا بلو کردی بابا !!!!!!!!!!!
شکرستان
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کنتور که نمی اندازه اینها بی چشم و رو هستند و خواهند گفت که تقصیر احمدی نژاده.
اوباما میگوید 150 میلیارد دلار
اینها میگویند 29 میلیارد دلار
دزدی از این آشکارتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
بابک
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
به نظر من تو بی چشم و رویی که هنوز بعد از این همه کثافت کاری بازم از احمدی نژاد حمایت می کنی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
بازار سهام در حال اصلاح و ارزنده شدن هست
رضا
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
دو ساله در حال اصلاح تمومی نداره این اصلاح!
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
عزیز جان برادر چی این به من و تو که توهفتاددرصد ضرر بخاطر سیاستهای اقتصادی انقباظی این دولت هستیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
در روزهاي آتي با كاهش بيشتر قيمت سهام به دليل باز شدن شركتهاي بزرگ پس از تقسيم سود نقدي مواجهيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
عجب بورس قرمزي
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
درود
چه کسی جلو دزدی اختلاس رانت مسولین و اقازاده ها را بگیرد ؟ و یا حقوق افسانه رده های مدیران وزرا و غیره و یا هزینه و حیف ومیل سرمایه ها و بخشش دلارها به ؟؟؟؟؟ . مردم شک ندارند وضع اینده بهتر نیست چون همه حرف است در رده بالا کسی باور عرق ملی ندارد اسلام خوب ولی این یک دین و اعتقاد است برای بالا بردن عرق ملی که بهای داده نمیشود . باید دیگر گفت کوروش اسوده بخواب که ما هم خواب هستیم البته خود را به خواب زده ایم .
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
عجب خواب تو خوابیه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
آنکه با دوست نسازد بر دشمنان ببازد
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
در مذاکرات هسته ای طرف مقابل هم دنبال توافق بود ولی در موضوع اقتصادی داخلی گروه هایی هستند که تا این دولت هست مانع رونق اقتصادی هستند .
مردمي
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
با سلام دوست عزيز لطفا بفرماييد قيمت خوراك را گروههاي داخلي تايين ميكنند يا ابهام پالايشگاهها را گروههاي داخلي رفع ميكنند يا سود بانكي را و....پس لطفا دنبال انداختن مشكل به جاهاي ديگر نباشيم وقتي كه معاون وزير نفت سهامداران پتروشيمي را مفت خور مينامد واي به حالمان .
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
آقا داریوش میشه بیشتر توضیح بدی این دولت بی تدبیر و ناامید کننده با کدام اهرم میخواهد رونق اقتصادی بوجود بیاورد که دلواپسان نمیگذارند؟
mohamad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
معلوم نیست چه منفعتی چه سودی در بلاتکلیفی اینگونه مسايل وجود دارد که همچنان نسبت به بلاتکلیفی آن استمرار دارند
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
محمد جان ما روی آی کیو جنابعالی خیلی حساب باز کرده بودیم چطور هنوز متوجه نشدی؟
روحانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کاش میشد شب می خوابیدیم صبح بلند میشدیم میدیدیم احمدی نژاد برگشته.
ر
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
همان دوستان احمدی نژاد با عرضه های بی حساب وکتاب وضرر حتی به خودشان سهام را به این روز میاندازند تا امسال شما حو س احمدی نژادی کنی با با احمدی نژاد به تاریخ پیوست بگیر بخواب 8سا له خوابی
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
اگر شیخ اصلاحات هم بودی این موضوع امکان نداشت. چون بنده خدا خوابید وقتی بیدارشد رای هاش گم شده بود وهمه چیز بنفع معجزه همه هزارها تا قیامت تغییر کرده بود
ناشناس
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
تمام مشکلات کنونی بخاطر بی تدبیری ودزدیها ...دوران احمدی نژاد است.
ناشناس
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
اگر تمام بی تدبیریها بخاطر دوران احمدی نژاده , روحانی که همان زمان در شورای امنیت ملی بود , نمی توانست حداقل یک اشاره غیر مستقیم کنه یا یک انتقاد ساده حتی ؟؟؟؟؟؟
طرفداران دولت قبل و دولت فعلی دغدغه مردم و معیشت و اشتغال ندارند .... از این جنگ زرگریها هم ابی برای ما گرم نمیشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کل تیم اقتصادی و بعضی دیگر از وزرا همچون صنعت معدن تجارت فعلا پشت سیاست خارجه و وزیر امور خارجه پنهان شده اند وگرنه تا حالا 10 بار از بی لیاقتی استیضاح شده بودند.
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
اصولا"اين دولت ظاهرا" با سرمايه گذاري در بورس مخالف است و به طرق مختلف بورس وسهامداران را كرنر ميكند نمونه ان همانطور كه در بالا ذكر شد خوراك پتروشيمي ها وضيعت مبهم پالايشگاه ها نرخ بهره مالكانه معادن به تازگي دستور دادن به بانكها جهت كاهش پرداخت سود سهام و....اگر كمي دقت كنيد صنايع كه ذكر گرديد قسمت اعظم بورس را شامل ميشود كه بلاتكليف مانده است .ايا دولت نمي داند كه سرگرداني اين صنايع به ضرر كشور است؟حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را!!!
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
همیشه حل مشکلات خودی از حل مشکلات غریبه بیشتر است به قول حافظ : که با من هر چه کرد آن آشنا کرد . هر ضربه ای که خوردیم از دوستان نادان و دشمنان زیرک بود و هست.
متنفر از اصولگرا و اصلاح طلب
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
همه میگن پولای اون دولت کجارفت. الان همین پولهای بلوکه شده که 150 میلیارد دلاره واسه درامد دولت قبل بوده که بلوکه شده. یکی از دلایل رشد دلار همین بوده که تحریم الان که از تحریم داریم میاییم بیرون چرا نمیذارن دلار بیاد پایین حداقل بشه 2000 تومان. این دولت نمیذاره مردم راحت زندگی کنن. این بورس کار خودشه با سیف و طیب نیا. اوباما بیشتر از روحانی به فکر مردم بوده. در دوران احمدی نژاد امیدمون رو از دست ددادیم اما با این روحانی و بورسش زندگی رو از دست دادیم
سعید
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
آفرین
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
متنفرجان یک نگاهی به نقدینگی توی کشور بنداز از نهصدهم گذشته . اگر جمع کل دارائیهای منقول و غیرمنقول بانکمرکزی که ارز وارداتی یکی از اونهاست با نقدینگی و اقتصادی از هم پاشیده قیاس کنیم به این نتیجه میرسیم که با جادو گری دلاررو روی 3000نگه داشتند و الا میبایست بالای 6000باشه. پس یا باید یک اقتصاد محکم و روبه رشد داشته باشیم یا بالای دوهزار میلیاردلار ذخیره که بتونیم قیمت ارز رو کم کنیم
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
احمدی نژادی ها یی که چوب لای چرخ بورس میکنند
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
خود معجزه هزارها تا قیامت وقتی بورس رو قمارخونه نامید چرخش رو درآورد و شکست.پس چرخی نداشته عزیز جز پول بنده وجنبعالی که حسن مچککککریم به تاراج برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
من در تکمیل فرمایشات این کارشناس باید اضافه کنم که این نظام کلا نابودی این ملت را می خواهد تا مملکت ایران را با خارجی ها تقسیم کند تا از منابعش سود برند
احمد
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
ایا واقعا عجزوناتوان است اخلالگران دربورس راشناسایی وبه مردم معرفی کند
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
اگر خود آن شناسائی کننده آمر به اینکارها دربازار بورس باشد چی ؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
زنگنه بخاطر انتقام جناحی بازار بورس رو به قهقرا برد...................مجلس باید ورود کند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
سلام-امروزروزنامه دنیای اقتصادعکسی ازظریف چاپ کرده بود،بسیاردیدنی بودوآنهاییکه سیاسی کارندمعنی این کارگزار سیاست خارجی رابایددرک کنند.سیاستی که محمدعلی فروغی فرماسیونردوران مشزوطه پایه گذاری کرداکنون آقای ظریف پیگیری میکند!ملت ایران بایدفاتحه خودشان رابخوانند.کتاب ایشان دردستان قهرمان ملی ! مبارک !است.سرمایه گذارهم به مسئولان رده بالانظرکرده وسرمایه گذاری میکند.آقای ظریف راه محمدعلی فروغی برشمامبارک باد.
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
ما مدتهاست فاتحه برای خودمان می خوانیم ... داش علی .
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
علی جان یکبار دیگه برو و زندگینامه فروغی رو بخون . شاید یک چیزهای جدیدی دستت بیاد . کاری به فراماسون بودنش نداریم درباره اخلاق و منش و مردمداریش مطالعه کن / یاهو
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
مقایسه بین محمد علی فروغی و ظریف قیاس مع الفارقه .... صبر داشته باشید , اول با مصدق بعد با وثوق الدوله .. حالا هم این پس فردا هم لابد با کوروش هخامنشی ...
مبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
آخر و عاقبت تمام كساني كه دل در گرو غير خدا ميدن همين ميشه !
مصاديق زيادي هم داره : دولت دل به آمريكا داده كه مشكلاتش حل بشه ، ما هم كه توي بورس بوديم دل به توافق بسته بوديم كه مشكلاتمون حل بشه ، آينم آخر و عاقبتمون ، اگه بجاش اميدمون به خدا و همت خودمون بود الان وضعمون اين نبود ، از ماست كه برماست ، حقمون همينه ، خودم هم از همه بدتر ...!!!
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
غصه نخور مبین ... هممون توضرریم برادر .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
من یکی که منتظرم سوئفت فعال بشه و با لغو عملی تحریم ها به صورت آنلاین به بورس نیویورک برم. بورس ایران فایده نداره. دیگه نمیشه به این صنایع اعتماد کرد
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
اقای ناشناس , یعنی انقدر سرمایه داری که میخوای بری وال استریت برای سرمایه گذاری ؟؟؟ پس اساسا" اینجا چکار می کنی ؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
دست مارو بگیر بلکه راه وصل شدن به وال استریت رو فهمیدیم و از دست این حقوقی طرفدارجبهه پایداری نجات پیداکریم
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
سرمایه گذاری صنعت بیمه درآستانه جهش - نازک کاری پروژه دریاچه خلیج فارس به اتمام رسید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
توافق شد مشکل آب خوردن مردم حل نشد چند تا مشکل هم بیشتر شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
این مذاکرات فقط برای این بود که سهم آقازاده ها کم شده بود و خواستن پول های بلوکه شده آزاد بشه و باز به دزدی و اختلاصشون ائامه بدن والا مطمئن باشید هیچ کس دلش واسه مردم نسوخته....
ایینستین
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
دقیقا پشت درهای بسته در وین توافق کردند حساب اقازاده را باز کنن تا پول نفت توش سرازیر بشه هم ایننجوری حساب های خارجی و بانکهای خارجی پر میشن و سود می برن هم اینها خیالشان راحت که پول تو بانک های خارجی دارند بیچاره فقط این ملت نجیب ایران
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
شاخص منفی شد / تا باد چنین بادا
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
دولت از ابتدا در فکر حل مشکلات مردم نبوده و نیست، مذاکرات و توافق و رفع تحریم هم همه و همه برای تامین کسری بودجه و بدهکاریهاش به بانکها و دیگر موسسات و تامین وجه لازم برای اختلاسهای چند هزار میلیارد تومنی جدیده تا آقازاده ها بخاطر نبود پول مدام نیان جلوی مردم به جون هم بیفتن و با در آوردن صدای این اختلاسها ابروریزی کنن. هر کی فکر کنه انگیزه واقعی دولت حل مشکلات مردمه واقعا سخت در اشتباهه.
سعید
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
دقیقا همینطوره
مردم پیش دولت جایگاهی ندارند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
در مورد پتروشیمی ها و پالایشگاهها مشکل وزیر نفت است که بایک دندهگی هایش فکر نمی کند که پتروشیمی های ایران با نرخ خوراک پنج برابری چطور میتوانند با پترو شیمی های عربستان وکشورهای خلیج فارس رقابت کنند؟
ناسناس
ESTONIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
بانک شهردرشهرک راه اهن نرخ سود بانکی را روز شمار 22 درصد اخیرا اعلام کرده بیایید بدون ریسک سرمایه گذاری کنید این همه ازسوخت پول هایتان در سازمان عریض وطویل بورس از دست ندهید درضمن هر ارگانی باید خود درامد باشد این سازمان هم خدم وحشم زیاد دارد
ناشناس
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
بانک چی ؟؟ بانک شهرک دیگه نشنیده بودیم , الان جایی 22 درصد نمی ده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
ازمجمع صادرات چه خبر
نیکمنشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
نابود شدیم رفت،روحانی متچکریم
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
مشکل بورس واقتصاد این کشور زنگنه می باشد
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
با توافق مشکل اب حل شد میبینید که سیل اومدای کاش مشکل دیگری حل نشه
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
باز هم برگشتیم سر نقطه اول
شرکتهای بزرگ مثل فارس مثبت میشن و 300 400 تا تو شاخص تاثیر مثبت میذارن تا شاخص رو نگه دارن
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
خدتا لعنت کنه اونی که با لجبازی جلوی کاهش نرخ خوراک را گرفته و فکر صنایع و اشتغال و ارز اوری نیست
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
هیچ معلوم هست ان بالا چه خبره کی به کیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
بلای جان اقتصاد ایران سودهای بالای بانکی است.
توافق هسته ای برای مردم نبود مردم برای دولت اهمیتی ندارند.
رضا
GERMANY
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
مطمین باشید با این وضع بورس اگر سود بانکی نیم درصدم بشود کسی پولش را نمی اورد تو بورس .پس بهتر اینکه سود بانکی کم نشود وگرنه پولها همه به سمت ارز میرود و بازهم باید یوروی 4600 تومانی را شاهد باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
چرا مجلس براي سهامداران فكري نمي كند دولت كه اصلا بفكر هيچكس نه سهامدار نه مردم عادي نيست خدايا به كي بايد پناه ببريم سرمايه مان از دست رفت اقاي روحاني شما و اون وزير اقتصادتون كه مردم را تشويق به سرمايه گذاري در بورس كرديد چرا هيچ حمايتي از طرف شما وتيم اقتصاديتون نسبت به سهامدار نميشه مردم كم كم از شما نا اميد مي شوند از همين الان بايد فكر چاره بود وگرنه سال 96 خيلي دير خواهدبود و ممكن است ان افسوس براي شما هميشه باقي بماند................
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
پتروشیمی آبادان اطلاعیه داده بود که از تیرماه مثلا سود نقدی(پول بلوکه شده خودمان) را در بانک تجارت میدهد ولی خبری نیست.
دوستان و خوانندگان عزیز اگر خبری دارید خبری بدهید.
شاید این هم شده مثل فلوله و کگازو کچینی و................
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
این تیم اقتصادی دولت واقعا مسخره است
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.کرم از خود درخته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
این بحثها همه کشکند چون اقایون فقط در جایی فکر وسرمایه گذاری مینمایند که از سود حاصلش بترکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
با اجازه استاتید محترم . بهتراست قضیه را از این زاویه نگاه کنیم که مگر ما در این مملکت بنائی بنام اقتصاد چه در حد کلان و چه خرد آن داریم که حال با رفع تحریمها قرار است آن را اصلاح کنیم ؟ نه عزیزان ما چیزی بنام اقتصاد آنطور که در دنیا تعریف شده است نداریم . اگر اجناس بنجل چینی نباشند مطمئن باشید که تمام قفسه های دکانهای ما بخاطر ورشکستگی شرکتها خالی بودند. خوب متاسفانه با فریب تبلیغات دولت حسن مچچچکریم این سهامی راهم که ما خریدیم مال همین شرکتهای ورشکسته بخاطر دزدیهای هزاران میلیاردی میباشد
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
اقتصاد فقط دوران خاتمی بورس فقط دوران خاتمی سهمی زیر1000تومان پیدا نمیشود
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
همه میدانند نبض اقتصاد هر کشوری بورس است وقتی نبض بورس بیش از 2 سال منظم کار نمی کند یعنی این رو وزیر اقتصاد یک کشور نمی داند؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
دولت رونق تو بورس رو نمیخواد چون به نظر اونها با رونق و افزایش قیمت سهام شرکتهاُ عملاَ نقدینگی تولید میشه و این چیزیه که دولت ازش میترسه...... من اعتقاد راسخ دارم که این خود دولته که عامل عرضه های وحشتناک سهام به بازار هستش وافرادی مثل دلواپسان فقط میتونن به این تصمیم دولت دامن بزنند.
مالک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
هرچه می کشیم از دست شاخس است لطفند این همه سهامها را مثل فرابورس کنید نرخ خوراک وبهره مالکانه خود به خود حل می شود ومردم از فکر شاخس راحت میشوند وبه دولت عزیز ذایت نمی کند مردم یا شرکتها قدر این دولت را بدانید ای مردم عزیز ایران انشالا دولت این شاخس همه را مثل فرابورس می کند انشالا متشگرم
هیچکس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
آیا حل مشکلات اقتصادی سخت تر از انجام توافق هسته ای است؟ صد در صد خود دولت اقتصاد را نابود کرد.
مبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
مسئولين ما ديدگاهشون اينه كه هنوز مثل گذشته كسانيكه توي بورس فعاليت ميكنن از قشر مرفه و سرمايه دار جامعه هستن ، متاسفانه مسئولين ما تفكرشون اينه و از جامعه عقبند و بي خبرن ، نميدونن با پيشرفت تكنولوژي و وسايل ارتباطي و جا افتادن فرهنگ تجارت الكترونيك بين مردم افراد بسياري حتي از قشر ضعيف جامعه با سرمايه اندك وارد بورس شدن و بورس شغل اصليشونه و تنها منبع درآمدشون محسوب ميشه و مخارج زندگيشون از بورس تامين ميشه ، چون خيليها با سرمايه خرد و اندكي كه دارند عملا فعاليت اقتصادي ديگه اي در اين مملكت اونم با اين وضعيت اقتصادي كشور براشون غير ممكنه و فشاري كه از نظر روحي و رواني بر سرمايه گذاران خرد وارد ميشه با هيچ شغل ديگه اي قابل مقايسه نيست ، گاهي ميگم كاش يك كارگر ساختماني بودم ولي اين فشار روحي رواني غير قابل تحمل رو متحمل نميشدم ، مسئولين ما فقط ادعا دارن ولي از بطن جامعه غافل و بيخبرند ....
افشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
جالبه اکثر کامنتا دقیقا اشاره داره کار کاره دولت تدبیره که بورس از رمق انداخته اما در طرح مظر سنجی این سایت که البته با ناشیگری طراحی شده سهم دولت(50%)و سهم دلواپسان 35%
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
چه کسی اطلاع داره شمارحساب واریزی حق تقدم ناشی از افزایش سرمایه شتران را
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
من نمیدونم توافق قراره بشه که مشکلات اقتصادی حل بشه یا برای دل آقایون
اعتمادندارم به خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
سلام اگروضعیت اقتصادی دولت تدبررامیخوهیدبدونیدسری به خراسان بزنیدپولهای ماراگرفتن ازجیبمون بردندبدون خبرکسی اصلاجواب مردم رانمی دهندماخراسانیهازندگی راازدست دادیم اونوقت امیدمون ازدست داده بودیم به تدبررای دادیم که چرخ مابچرخدنگوچرخ رابردنند
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
دولت یازدهم انتظار داشت بورسیها (سهامدارن )از گرفتن یارانه انصراف بدهند اما انصراف ندادند والآن در حال گرفتن انتقام از بورسیها و سهامداران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
چه هدفمند و برنامه ریزی شده وطن فروشای دلواپس و مال مردم خور احمدی نژادی اینجا فعال شدند و یکی می گه بقیه میان تایید می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
من با یکصد میلیون تومان ضرر از بازار سرمایه برای همیشه خارج می شوم
کلاً این بازار کلک وحقه بازی است
امیدوارم زنده باشم سزای عمل حقه بازان را ببینم حاصل 20سال پس انداز دود شد رفت توهوا
طبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کدم توافق ؟ تسلیم بدون گرفتن امتیاز یا سر کار گذاشتن مردم