بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر : ۱۵۱۹۲۰
تصويب قطعنامه شوراي امنيت، رويدادي كم نظير در تاريخ جمهوري اسلامي است


رئیس جمهوری با تأکید بر این که تصویب قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل متحد یک رویداد کم‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ایران به دنبال اثبات حق غنی‌سازی بود و امروز سازمان ملل شورای امنیت به صراحت حق غنی‌سازی کشور ما را پذیرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دیروزدر جلسه هیأت دولت، با بیان این که تا پیش از این سازمان ملل و شورای امنیت براساس نظر برخی منابع غیرموثق اعلام می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران تخلف کرده و نمی‌تواند غنی‌سازی داشته باشد، اظهار داشت: اگر چه توافق ایران با کشورهای 1+5برای مدت زمانی مشخص محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه‌ای به ادامه و پیشرفت این فناوری در کشور ما نخواهد زد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: طرف مقابل مدعی است که براساس این توافق ایران نخواهد توانست در کمتر از یک سال به بمب اتمی دست یابد، اما این ادعایی مضحک است؛ زیرا ملت ایران هیچ گاه به دنبال ساخت سلاح‌های کشتار جمعی نبوده و آن را خلاف اخلاق، فقه و فتوای رهبر معظم انقلاب می‌داند. در دکترین امنیتی ایران ساخت چنین سلاحی در دستور کار نیست و اگر تکرار این ادعا برای آنها موفقیت محسوب می‌شود، اشکال ندارد که از این موفقیت خوشحال باشند.رئیس جمهوری با اشاره به این که شورای امنیت و سازمان ملل متحد امروز تحریم‌های ظالمانه را لغو کرده است، گفت: آنها با زبان حقوقی پذیرفته‌اند که تحریم‌ها تأثیری بر جمهوری اسلامی ایران نداشته و باید آن را کنار بگذارند. همان دستگاه‌هایی که قطعنامه‌ها را علیه ایران وضع کردند، امروز خودشان آنها را کنار گذاشتند که این موضوع خیلی مهم است.روحانی با اشاره به این که اکنون پرونده ادعایی علیه ایران از ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شده است، گفت: به این ترتیب سازمان ملل و شورای امنیت خودشان قطعنامه داده‌اند که دیگر ایران را مخل صلح و امنیت جهانی نمی‌دانند و این موفقیت بزرگی است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: مردم ایران بزرگی و عظمت اتفاق رخ داده را می‌داند و این پیروزی ملی متعلق به تمامی مردم است. باید در چنین جایی که مسأله‌ای مربوط به منافع ملی است، منافع جناحی و گروهی را کنار بگذاریم و از موفقیت به دست آمده حمایت کنیم.

روحانی با بیان این که هم نقد منصفانه و هم بیان نقاط مثبت امری حائز اهمیت است، گفت: ما در میدانی حضور داشتیم که یک طرف ایران و یک طرف دیپلمات‌های 6 قدرت جهانی حضور داشتند. در این رقابت داور هم، همفکر و همسوی با تیم رقیب بود و اگر می‌خواست سوت بزند به نفع آنها اقدام می‌کرد. در چنین مسابقه‌ای، تیم ایران پیروز شد .

رئیس جمهوری افزود: حتی در یک مسابقه و بازی فوتبال وقتی می‌گوییم برنده یا موفق شدیم، معنایش این است که سه گل زده و دو گل خورده‌ایم، حالا عده‌ای بگویند که می‌شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل‌های بیشتری زد. باید دید که در مقابل چه تیمی بازی کرده‌ایم و الا اگر در کنار گود نشسته و تماشاچی باشیم، می‌توانیم درخواست‌های بیشتری هم مطرح کنیم.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این که این موفقیت و پیروزی ناشی از لطف خداوند، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و ایستادگی و پشتیبانی مردم، حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و تمامی قوا و دولت بود، خاطر نشان کرد: ما به تیم مذاکره‌کننده کشورمان که در عرصه‌های سیاسی، فنی و حقوقی کار بسیار بزرگی انجام دادند، افتخار می‌کنیم.رئیس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: تعامل سازنده کلید حل مسأله و پیروزی بود که این راه از ابتدا توسط دولت انتخاب شد. ما مانند برخی نگفتیم که مذاکره با آنها فایده‌ای ندارد یا معتقد نبودیم که در دنیای سیاست جز راه تسلیم یا تقابل راه دیگری وجود ندارد. اگر چه ملت ما در دفاع از حقوق خود هیچ گاه تسلیم نخواهد شد، اما گفتیم می‌توان با تعامل سازنده راه سومی در پیش گرفت و این استراتژی ابتدا در توافق موقت ژنو کارگشایی خود را نشان داد .رئیس جمهوری با بیان این که در دنیای پیچیده امروز روشن است که نباید در عرصه‌های مختلف به هیچ‌ طرفی 100درصد اعتماد کرد، گفت: امروز شرایط کشور باید شرایط امید، نشاط و فضای بهتر در آینده برای کار و رونق اقتصاد باشد. کسانی که دنبال تولید و صادرات هستند، باید آینده را بهتر ببینند. کسانی که دنبال گشایش سیاسی و فرهنگی هستند، باید امیدوارتر باشند و آنهایی که به دنبال ارتباط بهتر کشور با همسایگان و مسلمانان منطقه هستند، نشانه‌های آن را می‌توانند ببینند. اکنون فصل تحول، نشاط و امیدآفرینی در عرصه کار و اقتصاد فرا رسیده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: کسانی هم که به قدرتمند شدن کشور در حوزه نظامی و دفاعی فکر می‌کنند، باید امید را پیش رو ببینند چون بدون تردید موضع ایران در منطقه تقویت خواهد شد. اما این رخداد به ضرر هیچ‌یک از همسایگان و کشورهای مسلمان نخواهد بود .این توهمی است که اگر ایران قدرتمند شود، پس در امور داخلی دیگران دخالت می‌کند. ما مداخله را ناصحیح و غلط می‌دانیم و معتقدیم امور هر کشور باید به دست مردم آن کشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستمدیده دفاع خواهیم کرد و در مبارزه با تروریسم که خطری برای منطقه و جهان است، تمامی توان خود را به کار خواهیم گرفت.روحانی از ملت ایران خواست تا با روحیه قوی‌تر و مصمم و امید و نشاط بیشتر وارد فضای کار و فعالیت شوند، چرا که بدون حضور و مشارکت مردم در تمامی عرصه‌ها دولت موفق به پیشبرد امور نخواهد شد و برای هر گامی نیازمند همراهی دولت و ملت است. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث غیرمترقبه روزهای اخیر در بسیاری از استان‌های کشور، وقوع چنین حوادث طبیعی در دنیا که منجر به بروز خسارت‌هایی می‌شود را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: در این گونه حوادث ابتدا باید تا جایی که می‌توانیم پیش‌بینی درست انجام دهیم و با تمامی توان به مردم اطلاع‌رسانی کنیم. ضمن این که باید در طول سال و در زمانی که اوضاع مساعد است، به بررسی وضع پرداخته و مراقبت‌های لازم را نسبت به مراحل صدور مجوزهای ساخت در حریم رودخانه‌ها، ساخت پل‌ها، موانع ایجاد شده در مسیل‌ها و نظایر آن داشته باشیم.

روحانی با تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در حوادث اخیر از دست داده‌اند، افزود: باید از حوادث غیرمترقبه برای آینده هم درس بگیریم تا در صورت وقوع دوباره، خسارت‌ها را کاهش، امدادرسانی را افزایش و آسیب‌های وارد شده به مردم را جبران کنیم. دولت تمامی مساعی خود را به کار گرفته است تا اگر برای برخی خانواده‌ها مشکل و آلامی به وجود آمده، به آنها کمک شود.

رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود با ابراز خرسندی از گسترش فضاهای معنوی در ماه مبارک رمضان در کشور، از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از آرمان‌ قدس و ملت مظلوم فلسطین قدردانی و از دعای خیر مردم برای پیشرفت و رفاه کشور و حمایت از نظام و دولت تشکر کرد.

نشست صمیمی با اعضا و خانواده هاي تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

رئیس جمهوری روز چهارشنبه در نشستی صمیمی با اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و خانواده های آنان، مذاکرات هسته ای و دستاورد آن را کاری پیچیده و بزرگ در تاریخ کشور دانست و اظهارداشت: تیم هسته ای ایران در این مذاکرات در برابر همه قدرتها ایستاد و موفق شد از حقوق ملت ایران قدرتمندانه دفاع و پاسداری کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار اظهارداشت: کار تیم هسته ای و دستاورد آن، نه تنها باعث غرور و افتخار ملت ایران، بلکه همه مومنین و دوستداران انقلاب اسلامی شد.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اعضای تیم هسته ای صرفا براساس وظیفه دینی وملی در مسیری بزرگ گام نهادند، گفت: کار بزرگی انجام گرفت که باعث شادمانی ملت ایران شد و بی تردید ملت پشتیبان تیم هسته‌ای و فرزندان خود است.

دکتر روحانی با تقدیر از صبر و همراهی خانواده اعضای تیم هسته‌ای در روند طولانی مذاکرات اظهارداشت: روزهای بسیار سختی سپری شد، اما اعضای تیم هسته‌ای ما با تسلط بر فن مذاکره و اتکا به علم و دانش، شهامت، اعتماد به نفس بالا و توکل به خدا، دستاورد بزرگی را برای کشور رقم زدند.

رییس‌جمهوری همچنین تاکید کرد که حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته ای، سرمایه برای موفقیت بود و موجب شد مذاکره کنندگان با قدرت بیشتری پای میز مذاکره از حقوق ملت بزرگ دفاع کنند .

پیش از سخنان رئیس جمهوری، دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و دکتر سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم هسته ای ایران سخنرانی کردند .

وزیر امور خارجه نیز در این نشست با قدردانی از نقش ممتاز رهبر معظم انقلاب در هدایت مذاکرات در مسیر درست و تأمین منافع ملی، تصریح کرد: صبر، ریزبینی و دقت ، آینده نگری و کلان نگری رییس جمهوری زمینه‌ساز پیشرفت‌های راهبردی در این حوزه بود.دکتر صالحی با سپاسگزاری از رهبر معظم انقلاب به خاطر هدایتگری‌ها و حمایت‌ها از تیم مذاکره‌کننده، خطاب به دکتر روحانی گفت: عقلانیت، حکمت، شجاعت و مسوولیت‌پذیری رئیس‌ جمهوری ما را تا بالاترین مراحل مذاکرات پیش برد .رئیس جمهوری به پاس قدردانی از زحمات اعضای تیم هسته ای، هدایایی معنوی را به آنان اهدا کرد و در پایان نیز اعضای تیم هسته ای و خانواده ای آنان با دکتر روحانی عکس جمعی گرفتند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
بله ، درست میگن ایشون ، نمونه بهار رو توی بورس دیدیم این چند روزه... خدا بخیر کنه بهارش اینه ، خزان چیه دیگه...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
آقای روحانی اگر نگاهی به بورس داشته باشی کاملا مشخص است که وضع اقتصاد خوب نیست اصلا خوب نیست چشمها را باید شست.......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
فعلا که بورس بیش از ۱۸ ماهه یخبندان وزمستانه امیدواریم نسیم بهار به بورس هم برسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
استاد معظم حسن مچچچچکریم یک گل دیدی فکر کردی بهارشده . بیا توبورس تا بهت نشون بدیم وضعمون از زمستون بدون منابع گرمازا با یک تن لرزان زیرباران ناجوانمردی حقوقی به چه شکله
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
سلام بهاررادربورس باید دید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
آره شیخ از وضعیت بورس اوراق بهادار فهمیدیم.زنده باد بهار.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
از بورستون معلومه
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بهار که مال احمدی نژاد بود
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کدوم بهار بهار بیکاری. عدم ازدواج. اعتیاد. هزاران فساد دیگر . مردم به اسانی جناب رییس جمهور سواری نمیدهند چون گوششان پر است از دروغ.شاید شما راست بگید؟؟؟؟
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
خواهشا در این بهار اقتصاد تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی را مشخص کنید تا سرمایه گزاران تکلیف خودشونو بفهمند ما بیشتر از خارج در داخل مشکل داریم قوانین دست و پا گیر در اداره ها و وزارت خانه ها از جمله تعیین رتبه بندی برای پیمانکاران که ناندانی عجیبی برای بعضی از اقایان در سازمان xدرست کرده تا مسایل دست وپاگیر دیگر خودمان با قوانین صد من یک غاز راه رشوه خواری را برای ادارهجات و سازمانها مهیا میکنید خواهشا رتبه بندی را جمش کنید تا الان تمام پیمانکاران درجه یک برای دولت مشخص شدهاند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
قبلا هم فرمودین رررونق اغاز شد.....کو؟ بورست که قرمزه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
والا ما که خداوکیلی اثری از رونق اقتصاد درزمان لیشان تا کنون ندیده ایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
اگر ایشان موفق به رونق اقتصااد شدند در انتخابات بعدی انتخاب میشوند و اگر موفق به رونق اقتصاد نشدند ما دیگر به ایشان رای نخواهیم نداد یعنی همان بازی برد برد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
سالی که نکوست از بهارش پیداست اقتصاد ماهم از بورسش پیداست چه بهااااری
علیرضا
ROMANIA
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
سلام: بزک نمیر بهار میاد کمبیز با خیار میاد :در عرض این دوسال چه کردی که دو سال بعد میخواهی بکنی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
در روز توافق
مرغ گران شد
در روز توافق بورس افت شدید کرد
نادم از ورود به بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
اقای ریس جمهور میشه بفرمایید علت ریزش شدید بورس درست در زمان اعلام توافق و بعد از ان که هنوزم بشدت ادامه داره چیه؟ اگه جنگ شده بود به این شدت نمیریخت . نکنه وزیر اقتصادت داره تورمو با بیشتر خالی کردن جیب سهامداران خرد کنترل میکنه؟ ما از تیم دیپلماسی کمال تشکر را داریم که در جهت منافع ملت و کشور عمل کردن ولی تیم اقتصادی شما هر چه اونا رشته کردنو دارن پنبه میکنن.بخصوص دشمنی خاصی با یورس و سرمایه گزاران در بورس دارن که نمیزارن جتی ضرر هایی که از دوسال قبل بهشون خورده جبران بشه. اگه یادت نرفته باشه خود حضرتعالی ماهارو دعوت به بورس کردین و ضرر ما هنوز ادامه داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
بهار بازی برد برد رییس جمهور با ملت اغاز شده است