بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر : ۱۵۱۹۲۳
رییس مجلس شورای اسلامی برجسته کردن اشکالات توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 را مایه اختلاف و دو دستگی در کشور ذکر کرد.

علی لاریجانی در آیین معارفه استاندار قم در تالار معصومیه استانداری قم افزود: اگر بخواهیم دنبال اشکالات توافق هسته ای بگردیم و آن ها را برجسته کنیم منشاء اختلاف است و نفعی عاید کشور نمی شود و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به درستی در نماز عید فطر فرمودند مساله هسته ای نباید مایه دو دستگی در کشور شود.

وی اظهار داشت: نوع دیگری از نگاه به مساله مهم ملی اخیر که در کشور رخ داده آن است که جمع بندی مذاکرات را دستاوردی ملی در نظر گرفته و آن را مایه حرکت آینده کشور قرار دهیم. تمام دقت نظرها در چارچوب مذاکرات باید در گذشته صورت می گرفت و حال اگر اشکالاتی وجود دارد باید دست مایه ای شود که در مقام اجرا آن ها را حل کنیم نه این که اشکالات را مایه اختلاف کنیم.

گزیده سخنان وی را به نقل از ایرنا بخوانید:

  • دستاورد هسته ای باید زمینه ای برای رونق تولید کشور شود نه این که زمینه ای برای توزیع شود و شرایط کشور از نظر نقدینگی به گونه ای هدایت شود که تورم را دامن زند.دستاورد هسته ای هم چنین باید زمینه ای برای توانمند سازی جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علوم و در حوزه دفاع شود تا مردم ثمره آن را ببینند و پایه اول در این نوع تفکر آن است که همه افراد همدلانه با هم کار کرده و ضعف های هم را جبران کنند نه آن که دیگران را از اسلام خارج کنند، خود را اسلام مجسم دانسته و به همدیگر اتهام بزنند.
  • همه کسانی که در جمهوری اسلامی کار می کنند به انقلاب اسلامی تعصب دارند. گرچه ممکن است درجات این تعصب مختلف باشد اما باید شاهد هم افزایی برای رفع مشکلات کشور باشیم.
  • اگر امروز رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی می کند به دلیل این است که توافق هسته ای باعث قدرت ایران می شود و برخی کشورهای منطقه نیز به اشتباه افتاده اند، لذا تاکید می کنیم که باید از بستر بوجود آمده برای توانمند سازی کشور استفاده کنیم.
  • برخی مسوولان آمریکایی حرف های نسنجیده ای می زنند که برای دولت آمریکا افتخاری نیست به عنوان ابرقدرت خود را در برابر رژیم جعلی اسرائیل خفه کند و به برخی مسائل سرپوش گذاشته و این قدر خود را کوچک کند.
  • امیدواریم جمع بندی مذاکرات هسته ای در مقام اجرا نیز با همین دقت دنبال شود چرا که موجودات موذی بین المللی فعال هستند و یکی از وزیران امورخارجه کشورهای منطقه که نام اسلامی همراه خود دارد افتخار کرده بود که هشت ماه پیش آمریکا را تهدید کرده است که برای توافق دست نگه دارند تا آن ها قیمت نفت را آنقدر پایین آورند که جمهوری اسلامی مجبور به تسلیم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸
بیخیال اشکالات همینجوری دیمی تصویب کنیم بره دیگه!
ناشناس
GERMANY
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
انسان عاقل همیشه بهترین تصمیم رو می گیره.
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
33 سال پیش در چنین روزی
21 تخلف آشکار آمریکا از توافقنامه الجزایر
مسئول دفتر هماهنگی بیانیه الجزایر: ملت ما می دانست که آمریکا به رغم ادعاهای خود به تعهداتش عمل نخواهد کرد و اینک که نزدیک به دو سال از قبول این تعهدات از سوی آمریکا می گذرد و آزادی گروگان ها نیز انجام شده دولت آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده است .