بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
پی گیری تخلفات شرکت و مدیران آن از دوطریق حقوقی و کیفری امکانپذیر است و حسب استراتژی دعوی، یکی از طرق یا هر دوی آنها انتخاب خواهند شد. پیگیری هریک از این تخلفات منتج به نتیجه خاص خود می گردد
کد خبر : ۱۵۳۴۷۸

نظر به مراجعه تعدادی از سهامداران جهت پی گیری تخلفات این شرکت از طریق وکیل بورس، گزارشی مختصر از وضعیت شرکت ارایه می گردد. سهامدارنی که مایل به پی گیری حقوقی و دریافت خسارت هستند می‌توانند از طریق ثبتنام در وب‌سایت، آمادگی خود را اعلام نمایند.

تخلفات مورد بررسی در این نوشته، منحصر به سال مالی 93 است بنابراین نافی تخلفات سالهای گذشته نیست و با شروع روند پیگیری توسط وکیل بورس، طرح دعوی مستند به تخلفات سالهای گذشته نیز خواهد گردید.

مطابق گزارش منتشر شده سال مالی 93 در سایت کدال مربوط به این شرکت، نشان دهنده تخلفات گسترده ای می‌باشد که همگی قابلیت اثبات در مراجع صالح و درنتیجه دریافت خسارت و احقاق حقوق سهامداران را دارند. اهم تخلفات مستند به این گزارش عبارت است از:

1-عدم ارایه صورتحسابهای تهاتر فی مابین شرکت و شرکت سهامی کف و شرکت پخش کف (موضوع بند 6 گزارش)

2- عدم ارایه اطلاعات و گزارشات مربوط به شرکتهای تابعه (موضوع بند 7 گزارش)

3. تخلفات مربوط به پرداخت مالیات های شرکت

4. معاملات مشمول ماده 129 قانون تجارت

5-عدم تعیین تکلیف مطالبات شرکت موضوع بند 4 گزارش و تخلفات موضوع ماده 5 گزارش مبنی بر عدم تحویل کالا های خریداری شده شرکت

6- تخلفات شرکت از مواد 106.109.114.115.128 و 240 لایحه اصلاح قانون تجارت و ماده 32 و تبصره 42 اساسنامه شرکت

پی گیری تخلفات شرکت و مدیران آن از دوطریق حقوقی و کیفری امکانپذیر است و حسب استراتژی دعوی، یکی از طرق یا هر دوی آنها انتخاب خواهند شد. پیگیری هریک از این تخلفات منتج به نتیجه خاص خود می گردد نظیر تخلف از ماده 129 قانون تجارت که در آن مقرر شده در معاملات هیات مدیره با خود، هیات مدیره حق مشارکت در رای گیری را ندارد و ضمانت اجرای چنین معامله ای، بطلان معامله است.

تخلفات مدیران در اداره شرکت براساس مواد 142 و 143 قانون تجارت مستوجب مسولیت مدنی مدیران است و نظر به اینکه مدیران در بدو انتصاب، مکلف به توثیق سهام خود به نفع شرکت هستند با کسب نتیجه در دعوی، علاوه بر امکان وصول خسارات از سایر دارایی ایشان، استهلاک این سهام نیز ممکن است.


 از انجا که شرکت دارای زیان انباشته 1/1 می‌باشد بنابراین مشمول ماده 141 قانون تجارت شده و امکان انحلال شرکت وجود دارد. ازطرفی درصورت انحلال شرکت، حقوق سهامداران مورد تضییع واقع خواهد شد.

 لذا تدبیر حکم میکند جهت حفظ حقوق سهامداران، ابتدا اقدام به طرح دعوی مسولیت مدنی علیه مدیران و همچنین ابطال معاملات موضوع ماده 129 قانون تجارت انجام شود که از نظر هزینه دادرسی در دعوی مسولیت مدنی این هزینه نزدیک به صفر می‌باشد.

بدیهی است هرگونه اقدام از طرف وکیل بورس، نیازمند پیگیری سهامداران و سایر ذینفعان بوده و منوط به اعطای وکالت ایشان می‌باشد. سهامداران محترم جهت پی گیری مجدانه این دعوی می‌توانند با ثبت‌نام در قسمت مربوطه وب‌سایت، آمادگی خود را اعلام نمایند. هرگونه اخبار جدید اعم از شروع و پیگیری پرونده از طریق وب‌سایت، به اطلاع عموم خواهد رسید.



کاظم کاظمی - مشاور حقوقی




اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شیشه ابگینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
اگر کنترل ونظارت در داخل شرکتهای بورسی باشد سود شرکتها بالا می رود و.....واینده نگری انجام می شود ریشه شرکت با دریافت های بی حساب خشک نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸
لعنت برهمه مدیرانی که به فکر سهامداران کوچک نیستند.
نادر سهرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
مدیریت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران
سلام متاسفانه عمکلرد زیر مجموعه جنابعالی در خصوص تخلفات شرکت داروگر و شرکتهای زیر مجموعه بسیار بسیار ضعیف بوده و میباشد. اگر نسبت به اینگونه تخلفات نظارت بیشتری صورت میپذیرفت وضعیت بورس به مراتب بهتر از حال میباشد. لذا شایسته است نسبت به عملکرد هیئت مدیره و مدیران شرکتهای متخلف(از جمله شرکت کف) هرگونه اقدام قانونی اتخاذ تا آینده بورس روشنتر و مردم راغب شوند در خرید و فروش سهام نقش بسزایی داشته باشند. مهر/94