بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
کد خبر : ۱۵۴۴۸۰


شماری از سپرده گذاران موسسه میزان پیش از ظهر دیروز (یکشنبه ۲۲ شهریور)  برای چندمین بار و در اعتراض به آنچه پاسخ گو نبودن مسئولان می‌خواندند،  در مقابل ساختمان سرپرستی این موسسه در میدان جانباز مشهد تجمع کردند.




به گزارش نظر، حدود ۳۰۰ سپرده گذار معترض موسسه میزان در این تجمع  خواستار دریافت هر چه سریع‌تر سپرده‌های خود شدند. سپرده گذاران همچنین با  حضور در خیابان، مسیر میدان جانباز به سمت چهارراه خیام را بستند.




روزنامه خراسان نوشته است که «این تجمع در حالی برگزار شد که تعداد  زیادی از مامورن پلیس در محل حاضر بودند و پس از مدتی نیروی موتوری و یگان  ویژه نیز به جمع ماموران پلیس اضافه شدند و معترضان را متفرق کردند. در این تجمع، پلیس شماری از معترضان را بازداشت کرد.»




براساس این گزارش، کریمی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد در جمع  معترضان گفته است: بازپرداخت وجوه به سپرده گذاران میزان به زودی توسط هیات تسویه و با همکاری بانک صادرات آغاز می‌شود و خبر آن به صورت رسمی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.




یکی از حاضران در این تجمع که نامش فاش نشده، گفته است «به ما وعده  دادند و گفتند که شنبه بیایید جوابتان را بگیرید و مشخص می‌کنیم که  پول‌هایتان را چطور می‌دهیم و بازپرداختش از کی باشد و این وعده‌ها داده شد و امروز که آمدیم، هیچ کس جواب ما را نمی‌دهد.»




سپرده گذار دیگری مدعی شده است «پول‌های خودمان را هم نمی‌دهند، از ۵  بهمن ۹۳ داریم می‌رویم و می‌آییم اما همیشه امروز و فردا می‌کنند، الان ۹  ماه است که به ما وعده می‌دهند که بروید خانه‌هایتان ما ماه دیگر پول شما  را می‌دهیم، یک سال دیگر می‌دهیم.»




یکی از تجمع کنندگان نیز به خراسان گفته است که «برخورد پلیس در تجمعات  قبل خوب بود و به خوبی موضوع را مدیریت می‌کرد، اما امروز پلیس برخورد  نامناسبی با برخی معترضان در این تجمع داشت.»




گفتی است موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود، از دی ماه سال گذشته با بحران مالی مواجه شد تا حدی که بسیاری از سپرده‌گذارانش تا به  امروز موفق نشده‌اند سرمایه‌شان را از این موسسه خارج کنند.




درست از دی ماه سال ۹۳ و با هجوم تعدادی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و  اعتباری میزان به سمت شعبات با هدف باز پس‌گیری سپرده‌ خود و به تبع،  خودداری موسسه از ارائه سپرده، زمزمه ورشکستگی این موسسه بر سر زبان‌ها  چرخید و به مرور با گسترده ترشدن حجم متقاضیان و برگزاری تجمعات متعدد در  مقابل شعبات و ناتوانی این موسسه در تودیع سپرده‌های مشتریان، زمینه  فروپاشی این موسسه مالی و اعتباری فراهم شد.




به دنبال ضعف موسسه میزان در پاسخگویی به سپرده گذاران، اعضای هیات  مدیره این بنگاه اقتصادی با حکم دادستان عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و پس  از آن کل این موسسه منحل اعلام شد. کل بدهی این موسسه کمی کمتر از رقم  اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، رقمی در حدود دو هزار و هشتصد میلیارد  تومان.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
زندگی همین است برای رزق و روزی زن و بچه باید جنگید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
این مملکت اسلامیه که سارقان سرمایه های مردم راست راست میگردند و مالباخته ها بجرم اعتراض به بالا کشیدن سرمایه شان بازداشت میشوند
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
شعبه مرکزي موسسه ميزان نيشابور به آتش کشيده شد/ یک شاکی موسسه میزان را به آتش کشید
یکی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان خواستار باز پس‌گیری سپرده خود در این موسسه مالی بود که موفق به دریافت سپرده خود از این موسسه نشد و در اقدام عجیب با خالی کردن بنزین روی کف شعبه، اقدام به آتش زدن موسسه کرد.