بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
همزمان با شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام

مرحله پایانی استارتاپ تلنت همراه اول برگزار شد

استارتاپ تلنت همراه اول؛ اولین رویداد استارتاپی اپراتورهای موبایل کشور با حمایت مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف همزمان با شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام، در باشگاه ونک با حضور هیئت مدیره، مدیران ارشد اپراتور اول، شرکت کنندگان، اسپانسرها و منتورها، حسین مزروعی؛ نماینده جهانی استارتاپ ویکند در این رویداد، برگزار شد.
کد خبر : ۱۵۵۱۳۵
نویسنده :
همراه اول
اولین استارتاپ تلنت اپراتورهای موبایلی کشور توسط همراه اول برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، استارتاپ تلنت همراه اول؛ اولین رویداد استارتاپی اپراتورهای موبایل کشور با حمایت مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف همزمان با شانزدهمین نمایشگاه ایران تلکام، در باشگاه ونک با حضور هیئت مدیره، مدیران ارشد اپراتور اول، شرکت کنندگان، اسپانسرها و منتورها، حسین مزروعی؛ نماینده جهانی استارتاپ ویکند در این رویداد، برگزار شد.

این رویداد با هدف ایجاد پل ارتباطی مؤثر میان ایده پردازان، کارآفرینان و شرکت ارتباطات سیار ایران و جذب ایده های نوآورانه در حوزه موبایل به همت شرکت همراه اول و حمایت مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف مطابق با استاندارد های استارتاپ ویکند از روز اول نمایشگاه ایران تلکام ۴ مهر ماه و با دو سخنرانی کلیدی برگزار شد و در روز ۷ مهر ماه با سخنرانی دکتر سرائیان عضو هیئت مدیره ، دکتر سیدحسن سید موسوی مشاور مدیرعامل، مهندس عطوفی معاون بازاریابی و فروش، زرگر مدیرکل دفتر مدیرعامل و هیئت مدیره، مهندس آصفی مدیرکل نوآوری، مهندس توتونچی افشار معاون عملیات شبکه شرکت ارتباطات سیار ایران، دکتر ربیعی رئیس مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف، دکتر نجف پور مدیر برنامه ریزی و توسعه کسب و کار شرکت نور دنا، امیر صالحی مشاور و سرمایه گذار VC (خطر پذیر) شرکت نور دنا و انتخاب سه تیم برتر خاتمه یافت. اهدای جوایز نیز در آخرین روز نمایشگاه تلکام انجام پذیرفت.

بر اساس این گزارش، مهدی ناصری، محمد زاهدی، مهدی نیازی منش، احسان امیری، مجید علوی زاده، محمد حمیدی اصفهانی، پویا محمودیان مربیان رویداد استارتاپ تلنت همراه اول بودند. همچنین تعدادی از مدیران ارشد همراه اول و جمعی از فعالان عرصه کارآفرینی، ایده های این رویداد را داوری کردند.

در استارتاپ‌ تلنت همراه اول، ۸ تیم با ایده های "موتور جستجوی همراه اول"، "سامان : سامانه الکترونیکی مدیریت آموزش نوین"، "NET GAT سیستم اعلام اشکالات فنی اپراتور"، "ثبت هوشمند وضعیت نامطلوب مشترکین"،" همراه پایشگر: مودم باندل با قابلیت ویژه"، " TV mobile ","voice box cloud"،" ناب: نظام ارجاع الکترونیکی بیمار"،" Cloud voice box: صندوق صوتی ابری" به رقابت پرداختند و در داوری برنامه ها معیارهایی نظیر میزان نورآوری ایده، نحوه تشخیص نیاز یا خلق نیازهای جدید، نحوه پیاده سازی، اعتبار سنجی ایده، تجربه کاربری، کیفیت و جذابیت ظاهری محصول، مدل کسب و کار ایده و قابلیت تجاری‌سازی محصول در نظر گرفته شده بود. که در پایان ایده هایNET GAT ، NFC ، صندوق صوتی ابری به ترتیب به عنوان سه تیم برتر انتخاب شدند.

این رویداد با ارایه ایده ها، در روز اول شروع شد و با انتخاب ۸ ایده برتر، تیم سازی، برگزاری کارگاه بوم مدل کسب و کار و کارگاه MVP (Minimum viable product حداقل محصول پذیرفتنی)، فعالیت و شروع کار تیم ها، حضور تیم ها در نمایشگاه تلکام و بازدید از سالن اختصاصی همراه اول برای اعتبار سنجی (Validation) ایده ها در روز های دوم و سوم ادامه یافت.

روال حضور در این استارتاپ بدین شکل بود که یک پیش رویداد در تاریخ ۱۸ شهریور ماه برگزار شد که در آن رویداد از بین ۲۰۰ ایده تعداد ۷۰ ایده به مرحله دوم راه یافت و در شروع رویداد استارتاپ تلنت از آن ۷۰ ایده ۸ ایده برتر به مرحله نیمه نهایی راه یافت .

همراه اول بعنوان اپراتور اول حامی نوآوری در کشور، رویداد سه روزه استارتاپ تلنت را همزمان با نمایشگاه تلکام برگزار کرد و موجی جدید در فضای کارآفرینی کشور را موجب شد.

در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز این رویداد مهندس آصفی؛ مدیرکل نوآوری و توسعه کسب و کار ضمن خوش آمد گویی و اعلام آمادگی جهت برگزاری رویدادهای مشابه ماهانه در همراه اول گفت: در تلاشیم جرقه این همایش به همینجا ختم نشود و حتی استارتاپ ها و رویدادهای کارآفرینی استانی داشته باشیم و در این زمینه حمایت حداکثری خود را از صاحبان ایده و کسب و کار برای عرضه هر چه بهتر خدمات به جامعه و مردم خواهیم داشت.

آصفی با بیان خبر امضای تفاهم نامه با مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تفاهم نامه های متعددی با مراکز رشد و بنگاه های کارآفرینی در حال امضا است و امیدواریم این اتفاق مبارک به کسب و کار های فعال منجر شود و ضمن اشتغال زایی کسب و کار همراه اول و جامعه رونق یابد.

دکتر سرائیان عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به قدرت نوآوری در ایجاد تحول در رشد GDP جهان گفت: نوآوران همواره پیشران توسعه و خلق ثروت برای افراد، شرکت ها و ملت ها هستند.

در ادامه مهندس توتونچی با اشاره اینکه در این روزها دانش ابزار تمایز نیست بلکه کالای مصرفی محسوب می شود افزود: حتی دانشگاه MIT هم هر موضوعی عرضه کند، در عرض یک ساعت بعد می توان از نتایج آن بر روی اینترنت استفاده کرد.

مدیرکل عملیات شبکه همراه اول با توضیح انواع نوآوری در محصول، فرایند و مدل کسب و کار ادامه داد نوآوری مساوی است با اجتماع خلق امنیت با تحویل دادن و وقتی مفهوم می یابد که که این خلاقیت به محصول تبدیل شود و این تبدیل شدن باتوجه به مزیت رقابتی آن با محصولات مشابه است.

وی در پایان اعلام امیدواری کرد که این رویدادها همیشگی بوده و با سازماندهی مناسب شاهد استفاده از فرصت محدود ایجاد شده در میان خیل عظیم و متنوع رویدادها باشیم.

مهندس عطوفی نیز با اشاره به روند ارزیابی انتخاب ایده در اداره کل نوآوری و توسعه کسب و کار همراه اول به صاحبان ایده توصیه کرد تا دنبال ایده های پیچیده نباشند و با تشخیص نیاز مشترکین و شنود و گفت در فضاهای نمایشگاهی محصولی پر مخاطب مثل فیلم نت تشخیص داده و تولید کنند.

در انتهای مراسم از برگزیدگان سه تیم برتر در نمایشگاه تلکام تقدیر شد؛ تیم اول ‍‍پنج سکه بهار آزادی، تیم دوم پنج نیم سکه بهار آزادی و تیم سوم پنج ربع سکه دریافت کردند.

شایان ذکر است استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند. در روز نخست، پس از مطرح کردن ایده ها، برترین آنها برای اجرا انتخاب می شوند. شرکت کنندگان در روز دوم به تیم های ۷ یا ۸ نفره تقسیم شده و تلاش خود را برای پرورش ایده و رساندن آن به مرحله اجرا آغاز می کنند. روز سوم زمان ارائه کارهای تکمیل شده تیم ها به هیئت داوران است و در پایان تیم های اول، دوم و سوم انتخاب شده و جوایزی را برای پیشبرد کسب و کار خود دریافت می کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر