بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
تداوم نرخ بهره بالای بانک ها، تعرفه پایین واردات برخلاف سیاست های تعرفه ای کشورهای همسایه و کشورهای وابسته به کالاهای پایه، کاهش ارزش برابری پول ملی در مقابل دلار در دو سال گذشته، سیاست های کنترل قیمت، عدم تحریک تقاضا، تحمیل هزینه های ورزشی، هزینه های محیط زیست تشدید سیاست های انضباط پولی بانک مرکزی در شرایط رکود و تحریم و تشدید این اقدامات در خصوص بنگاه های بزرگ بورسی که به عنوان لوکوموتیو صنعت عمل می کنند، باعث رکود شدید و شرایط غیر رقابتی در بنگاه ها داخلی شده که دولت باید ابتدا به رفع این مسائل بپردازد و نامه 4 وزیر نیز بر همین مبنا به رئیس جمهور ارائه شده است.
کد خبر : ۱۵۵۴۱۶
نویسنده :
یارمحمدی
در تمامی کشورهای دنیا برای رشد اقتصاد و بنگاه های داخلی به سرمایه گذاران و نقدینگی موجود در داخل آن کشور مراجعه کرده و با ایجاد مشوق هایی آنها را به سرمایه گذاری جذب می کنند و سرمایه گذار خارجی در اولویت بعدی قرار می گیرد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر من سرمایه گذار داخلی باید در اولویت دولت قرار بگیرد و پس از آن اگر باز هم منابع نیاز بود از سرمایه گذار خارجی استفاده شود و از سرمایه گذار داخلی و یا ایرانی های مقیم کشور های دیگر که قصد سرمایه گذاری و فعالیت در بازارهای ایران را دارند، حمایت شود.

علیرضا عسگری مارانی در ادامه افزود: علاوه بر این در شرایط فعلی که ارزش بازار، نسبت پی بر ای بسیار افت کرده و سود هر سهم عمده شرکت های فعال در بازار سرمایه به صفر نزدیک شده، چطور می توان پذیرای سرمایه گذار خارجی بود؟ من معتقدم این سرمایه گذاران باید به بازار اولیه کشور وارد شوند چرا که بازارهای ثانویه از ارزش و حجم بسیار کمی برخوردار بوده و هیچ دولتمردی نباید به فروش سهام شرکت های فعال در بورس با این قیمت های اندک به این گروه سرمایه گذاران موافقت کند و ابتدا باید چاره ای برای شرایط اقتصادی کشور و صنایع مختلف اندیشیده شود و پس از آن با فراهم کردن بسترهای مناسب، حضور خارجی ها را پذیرا باشد.

وی گفت: تداوم نرخ بهره بالای بانک ها، تعرفه پایین واردات برخلاف سیاست های تعرفه ای کشورهای همسایه و کشورهای وابسته به کالاهای پایه، کاهش ارزش برابری پول ملی در مقابل دلار در دو سال گذشته، سیاست های کنترل قیمت، عدم تحریک تقاضا، تحمیل هزینه های ورزشی، هزینه های محیط زیست تشدید سیاست های انضباط پولی بانک مرکزی در شرایط رکود و تحریم و تشدید این اقدامات در خصوص بنگاه های بزرگ بورسی که به عنوان لوکوموتیو صنعت عمل می کنند، باعث رکود شدید و شرایط غیر رقابتی در بنگاه ها داخلی شده که دولت باید ابتدا به رفع این مسائل بپردازد و نامه 4 وزیر نیز بر همین مبنا به رئیس جمهور ارائه شده است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در رابطه با قانون مالیات ها و سیاست های بانک مرکزی گفت: همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده قبل از فروش محصول به مشتری، سیاست های تنبیهی مسکن در قانون جدید مالیات ها و سیاست های انضباط مالی بانک مرکزی نیز باعث شدت یافتن رکود اقتصادی کشور شده است و در این شرایط باید ابتدا سیاست هایی تشویقی با اولویت سرمایه گذاری ایرانی ایجاد شود، اصطلاحاً ابتدا گلیمی فرسوده برای ایرانی ها پهن شود و پس از آن در صورت کمبود منابع برای خارجی ها فرش قرمز پهن گردد. چرا که ورود سرمایه گذار خارجی به کشور در شرایط فعلی تنها به عقد قراردادهای غیر شفاف ختم خواهد شد.

عسگری مارانی ادامه داد: چرا دولت بین سرمایه گذاران خارجی و ایرانی مثل حق 40 درصدی خارجی ها در بانک ها و تخفیف نرخ خوراک تا 3 سنت به آنها و فروش نرخ خوراک 13 سنت به شرکت های داخلی را اجرا می کند؟

وی در خاتمه عنوان کرد: دولت باید به عنوان یک مدیر تصمیمی در جهت بهبود وضعیت بگیرد که ممکن است این تصمیم تلخ باشد و عموم مردم هم تلخی آن را بیشتر احساس کنند اما برای جلوگیری از تداوم این رکود و بحران اقتصادی حتماً باید این تغییرات انجام شود نه اینکه در مرحله صرف و ارائه یک نامه متوقف بماند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
میگن تیم اقتصادی دولت به وعده های خود عمل نمی کند. متاسفانه مسولین بورس ما هم همینگونه است. با اون همه تبلیغات قرار شد ازاین پس عرضه های اولیه با روش جدید(ثبت سفارش) انجام شود.نکنه این هم فراموش شد.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
اقای طیب نیا
شما فکر میکنید ما بچه هستیم تا گولمان بزنند
همه میدانند شما عمدا بازار بورس را در منفی وسقوط نگه داشته اید
تاشاید بتوانید از ان مجلس را در باره برجام تحت فشار قرار بدهید
( نشان به ان نشان که نرخ خوراک پتروشیمی را 13 سنت اعلام کردید. ودر همان روز تمام نمادهای بزرگ بسته تاثیر گزار در بورس را یکباره باز کردید و....) وموج سقوط شا خص بورس را رقم زدید
این کار شما باعث نه تنها متضرر شدن سهامداران بلکه باعث قهر وبی اعتمادی به بازار سرمایه شده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
اوضاع خرابتر از اون چیزیه که فکرش رو بکنید


روحانی برای خوشایند خارجی ها حاضره کل سهامداران بمیرن !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
سود بالای بانکی باعث بیچاره شدن تولید و یخ زدن سرمایه گذاری شده است.
سودهای بالای بانکی مثل باتلاقی هر روز بیش ار پیش اقتصاد را در خودش فرو میبلعد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
دوست من خودتو نکش این دولت مردم رو بازیچه ای فرض کرده که هر چی بهشون دروغ بگه کسی بهش چیزی نمیگه و می تونه هر کاری دلش بخواد بکنه بعد هم اگه دور بعد رای نیاورد میرن مصاحبه می کنن میگن مردم ناسپاس و .... هستند ما فرشته نجات بودیم وقدر ما رو ندونستند دیروز حاج حسن گفت دیدید چند سال دروغ چه به سر مملکت آورد حالا یکی نیست بگه خواهید دید که 4 سال دروغ و تزویر (به جای تدبیر) چه به روز مملکت خواهد آورد... خدا به دادمان برسد
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
حرفها به نظر منطقی می آمدند
اما قطعا گوش شنوایی نیست
انشالله بعد از نابودی کامل بازار سرمایه و اقتصاد مملکت ، مسئولان اندکی برنامه ریزی خواهند کرد

فعلا اولویت جنگ جناحی در مجلس بر سر بر جام هست
مردم و اقتصاد و رکود و بدبختی ما سهامداران در اولویت دهم

هرگز اجازه نمیدهم امید مردم ناامید شود
علی
سه‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱
اقا لطفا کسی شرایط بد رو نچسبونه به رئیس جمهور خیلی از مدیرا و بازرس ها و مسئولین باعث وضعیت نا به سامان کشور هستند مثال1-وام دادن به کسی که نیازمند وام نیست.2-اگه از قیافت خوشش بیاد کار رو راه میندازه3- رشوه گرفتن مسئولین برای انجام وظیفشون4- مورد چهار خیلی تو ایران رواج داره((پارتی بازی)) اشنا داشته باشی استخدام میشی-وام جور میشه و ....
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
بدبخت شدیم روحانی یعنی فهمیدی و کاری نمیکنی که همه بگن آفرین تورم کنترل کرد
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
سلام چه عجب بورس نیوز یه کارشناس درست حسابی اوردی که حرف درستو منطقی بزنه
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
مردم بدون تصميم دولت با تمام وجود تلخي را احساس ميكنند.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
سلام بورس نیوز
خیلی ها با زیان سنگین از بازار خارج شدند افرادی که پول خانه خود و پسنداز جهیزیه دخترش را و غیره ..... با تبلیغ آقای روحانی به بورس آمدند ولی بازیان 60% مواجه شدند
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
الان زيان بالاي 70 درصد است
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
نمیدونم بازار سرمایه چرا به بانکها حسادت میکنن.شرکتها 2زار می خوان سود بدن 7ماه سهامدارو معطل میکنن .بانک مرد و مردونه سودو به موقع میده هیچ اصل پولمون هم70درصد کم نمیشه.شرکت وصنا 7 ماه گذشته هنوز سود 93رو نمیده/باز میگیدبیا سهام بخر
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
آفرین بر شما دولت داره کاری میکنه که خود مردم اصرار به کاهش سود بانکی داشته باشن در صورتیکه مشکل جایی دیگه هست .
علی شاه
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
آفرین
حرف حساب جواب نداره
این را به انبوه کارشناسان 2ریالی مورد حمایت سایت بگو.

من هم همیشه گفتم :
خیلی مرد هستید ، رونقی در شرکتهاتون ایجاد کنید که مردم بهتون اعتماد کنند و سهامتون را بخرند
نه اینکه بازار سهام فقط محل دروغگویی و چپاول هستی مردم باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
الان اکثر بازار در حال سقوطه


و با تعدیل های منفی که قراره در گروه ها یی مثل خودرو بیاد کلا قیمت ها انقدر افت می کنه


که 5 سال باید صبر کنید تا به پول اولیه تون برسید .


روحانی می خواد انقدر پایین بیاد که اگه یک خارجی ماشینش رو بفروشه بتونه کل بورس ایران رو بخره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
این بود تدبیر و امید ؟روکود کشور سرمایه همه تو بورس 1/3 شده چرا بانکها عرضه های سنگین کردن چند ماه پیش
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
با سلام هر چقدر فكر ميكنيم كمتر متوجه ميشويم اين حرفها را كه كلا هم درست است همه ميدانند ولي چرا دولت گوش نميده به نظر ميرسه كاسه اي زير نيم كاسه است . درود بر دكتر احمدي نژاد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
همیشه نکته سنجی های آقای عسگری مارانی قابل توجه بوده ..اما برادر عزیز نگاه کن ببین چه کسانی با استفاده از تعرفه پایین کالا وارد میکنند؟ دولت اصلا حریف آنان نیست .دولت فقط زورش به تعدادی سپرده گذار بانکی میرس که هر وقت کم میاورد نرخ سود انان را کاهش میدهد. دولت بفکر پتروشیمی ها نیست که یکباره نرخ خوراک را 7 برابر میکند. کجای کاری ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
سلام عطران است که خود بگوید نه عطار کوید ادم از اسب می افتد ولی از اصل نمی افتد وکسانی که اصالت تفکر وریشه در خود ندارند همواره دنبال میزبان میکردند
معامله گر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
بابا این وزیر بدبخت اختیار چیزی دستش نیست دیشب تو برنامه ویژه خبری حتی معلوم شد نامه چهار وزیر را حتی خودش ننوشته و مونده بود چی بگه
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
بسمه تعالی
با دلار ۱۰۰۰ تومانی سود بانکی ۱۷ درصد بود حالا با دلار بانکی ۳۵۰۰ تومانی سود بانکی ۲۰ درصد میباشد خودتون رو گول نزنید اگر سود هم صفر شود باز بورس تکان نخواهد خورد.
حکایت این بورس مثل اینکه دولت بخواهد پول بریزه تو بورس و بعد یکسری فرصت طلب و رانت خوار با سفته بازی و سرکار گذاشتن سهامداران حقیقی کل پول تزریق شده رو بالا بکشند ....
در خل حاضر شرکتها اگر سود کنند سود اصلی رو به اسم خودشون و توانمندی و زحمت خودش به طروق مختلف بالا میکشند و اگر ضرر کنند از طروق مختلف ضرر رو بر سهامداران حقیقی سربار میکنند.
افشاری اطلاعات و هرج و مرج در سیستم بورس بدترین اتفاقی است که تو چند سال اخیر افتاده و به راحتی اطلاعات نهانی شرکتها فروخته میشود.
بالا و پایین شدن قیمتها توسط اپراتورهای حقوقی سهام ها فروخته میشود....
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
احسنت ...

الان تو محافل بانکی صحبت 17- 18 درصد کردن نرخ سود سپرده برای 5 ماه باقیمانده از ساله و در 95 هم 2 یا 3 درصد دیگه کم خواهد شد در حالیکه دلار قطعا" بالای 3500 خواهد رفت , خودتان حساب کنید ... چه خواهد شد .
این است تعدیل ساختاری و اقتصاد ریاضتی که در انتظار ماست .
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
نیازی به تزریق پول در بورس توسط دولت نمیباشد فقط دستش را از جیب مردم خارج کنه ، اگر خارجی ها با نرخ خوراک 13 سنت پتروشیمی احداث کردند اونوقت مجسمه جناب آقای زنگنه وزیر محترم نفت را از طلا در بزرگترین میدان شهر نصب کنید
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
درسته بورس به دولت و اقتصاد کشور بستگی داره اما نباید همه کاسه کوزه ها رو سر دولت و روحانی بشکنید...از نظر من علت اصلی رکود بورس مسائل سیاسی هستش که قسمت اندکش دست دولته مخصوصا در مسائلی مثل سوریه و چند کشور دیگه که تا اینها هم حل نشه وضعیت بورس همینه که هست
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
الکس کجایی بابا رو زمینی یا تو فضا ؟؟

بورس نابود شده ایران و تولید و صنعت مزمحل شده را به سوریه ربط میدی اخه ؟؟؟؟
قیمت نفت اگر تغییر نکند بدبختی در انتظار همس .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
جالبه اگر کسی در روز توافق هسته ای یک نماد مثل خودرو خریده باشه در 3200 !


الان پولش نصف شده فقط در دو ماه !



وجالبه بدونید همین نماد در گزارش سه ماهه بدون تعدیل منفی بود و میزان فروشش خوب بود .



حالا که اقای وزیر صنعت می فرمایند که 100 هزار خودرو در این چند ماه فروش نرفته و مونده روی دستشون !!!

حساب کنید با تعدیل منفی بعد از گزارش در چه قیمتی باز میشه .


اگر دیدید خودرو بعد از گزارش شش ماهه در زیر 1000 باز شد تعجب نکنید .


چون تازه قیمتش میرسه به قیمت سال 91 و اینجوری دو سال هم بازار خوب باشه به قیمت 3000 نمی رسه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
این دولت در ابتدای کار با دعوت مردم به بازار بورس یک دام پهن کرد و همه در این دام گرفتار شدند . بعد همین دولت به شرکتها جهت نوسانگیری چراغ سبز نشون داد تا بتونند با جیب مردم امورات را بگذرانند . اصل واقعیت همین است .بعضی وقتها هم برای تبرئه خودشون یک سری حرفهای بی ارزش میزنند که هیج سودی برای سهامدار حقیقی ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
یک اقتصاددان:
نامه ۴ وزیر به روحانی در جهت فشار به مجلس برای تصویب برجام است
شیخی اظهار داشت: خود دولت رکود گسترده کنونی را ایجاد کرد، ریشه اختلافات بین وزرا و مشاورین روحانی فقدان برنامه است.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
بیش از ۴۰ درصد نیروها در حوزه دولتی و صنایع تولیدی شبه دولتی و دولتی به واسطه پول نفت ۱۰۰ دلاری جذب نیروی مازاد داشته و با توجه به جذب نیروهای کارشناس و دانشگاهی همچنان در کلیه حوزه ها کشور ناتوان از پیش رفت میباشد. چون همه یاد گرفتن بخورند و ببرند هرچچه مدرک بالاتر نفوذ بیشتر بخور بخور بیشتر یاد نگرفتن و یاد ندادن که بایستی کار کنند و ببرند . یعنی بیش از ۹۰ درصد نیروها مفت خور بار آمدند.... و فقط با مدرک بالاتر بار مالی بیشتری تحمیل دولت کردند. فکردن مملکت با مدرک پیش رفت میکنه نفهمیدن که با کار و تلاش پیشرفت بدست میآد.
ناشناس
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
سرمایه گذارای خارجی بعد از توافق از ساعت چند صف کشیدن ؟ ساعت 8 ؟ 7 ؟ 6 ؟ چی ساعت 5 صبح ؟ ایول
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
در کشور ما اگر به کسی مسئولیت میدند ولی ازپس مسئولیت بر نمی اد .اصلا محاکمه نمی شه . الان این مخ های اقتصاد پس از دو سال اقتصاد این مملکت رو فلج کردند . من نمیدونم برای متلاشی کردن اقتصاد چقدر حقوق میگیرند . عزیزان بورسی بیایید ما خودمان حقوق این مسئولین را در ازای استعفاء انها بدهیم شاید مشکل بورس با استعفاء اینها حل شود.
حسنک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کارشناس محترم بهتر بود به مشکلاتی که گفتی چند چیز اضافه میکردی جنگ سوریه جنگ یمن جنگ عراق گردنکشی برای عربستان دزدی افسار گسیخته ووووو.....
توليد كننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
براي ايراني ها گليم هم نياز نيست ، لطفا سنگ هايتان را جمع كنيد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
این دولت توان اداره کشور رو ندارد و باید تعطیل کنه کارشو بره کنار کسای دیگه بیان کار بلد باشن نه اینکه با دروغ کشور رو جمع کنه اخرش سقوط به ته دره خواهد بود
مجید
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
روزگاری گاز را در سر چاه ها آتش زده می شد و نفت سیاه در خانه ها برای سوخت و روشنایی استفاده می شد، دولت ها فکور شدند و پی به راز استفاده از گاز در مصارف خانگی پی بردند و سپس با پول مردم لوله های گاز کار گذاشتند و شروع کردند به اخاذی از مردم با اضافه کردن قیمت گاز مصرفی در زمستان، باز دیدند اضافه بر گاز مصرفی باز گاز دارند مخصوصا در تابستانها مصرف ندارند با تقلید از کشورهای پیشرفته شرکت های پتروشیمی ایجاد کردند و شروع به تولید مواد پتروشیمی کردند و از این طریق کار برای مردم پیدا شد و مردم راضی از زندگی، کشور های پولدار چون ناراحت بودند با پول بیشتر گاز را از آنان خریدند، باز دیدند گاز زیاد دارند و مشتری هم زیاد، لاجرم فکر کردند و نقشه کشیدند تا عرصه را بر تولیدات از طریق افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها، پالایشگاه ها، بهره مالکانه معادن، افزایش مالیات و همچنین مالیات بر ارزش افزوده ای که سود آن به جای افزایش تحلیل می رفت تنگ کردند، تا به کجا می رود این بار کج؟ کسی نیست به کارهای به اصطلاح این مسئولین رسیدگی کند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
یادش بخیر دولت میگفت مردم میان کارگزاری میگن ما بورس میخوایم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کمپین نه به دولت روحانی و حمایت از مخالفانش باید شکل بگیرد