بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
گام بزرگ شرکت میلاد برای حفظ منافع سهامداران و کمک به اقتصاد ملی

تولید فرآورده نفتی دوستدار محیط زیست برای نخستین بار در کشور

فرآورده نفتی این واحد برای نخستین بار به روشی تولید می شود که دوستدار محیط زیست است، از این رو بزرگترین مزیت این مجموعه این است که نه تنها هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند بلکه با استفاده از بخشی از ضایعات نفتی به پاکسازی محیط زیست نیز کمک می کند.
کد خبر : ۱۵۵۶۲۰
نویسنده :
بابک آموخته
مدیر عامل شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد از تولید یک نوع فر آورده نفتی دوستدار محیط زیست برای نخستین بار در واحد تولیدی نفت میلاد خبر داد.

براساس گزارش بورس نیوز، غلامرضا موذنی افزود: در فاز نخست محصول تولیدی نفت میلاد برای مصرف در کارخانه های تولید دوده کربن و لاستیک سازی است و در فازهای بعدی محصولاتی دیگر تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرآورده نفتی این واحد برای نخستین بار به روشی تولید می شود که دوستدار محیط زیست است، از این رو بزرگترین مزیت این مجموعه این است که نه تنها هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نمی رساند بلکه با استفاده از بخشی از ضایعات نفتی به پاکسازی محیط زیست نیز کمک می کند.

به گفته وی، در فاز نخست ماهانه حدود 3 هزارتن و سالانه بیش از 30 هزار تن در مجموعه تولیدی نفت میلاد، فرآورده نفتی تولید خواهد شد که در آینده تا سه برابر قابل افزایش است.

موذنی با بیان اینکه اولین محصول شرکت نفت میلاد پارس آماده ارائه به بازار مصرف است، خاطرنشان کرد: عمده مصرف کنندگان فرآورده نفتی کارخانه نفت میلاد پارس، کارخانه های لاستیک سازی و دوده کربن و همچنین برخی از صنایع شیمیایی دیگر هستند.

وی در ادامه گفت: هم اکنون درپالایشگاه های نفت و صنایع پتروشیمی و شیمیایی محصولاتی به دست می آید که دو دسته می شوند؛ در برخی از آنها محصولاتی ایجاد می شود که آلاینده محیط زیست هستند که فرآیند تبدیل آنها در محیط زیست به سختی انجام می شود و سمی هستند. در برخی دیگر از صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ترکیباتی وجود دارد که شیمیایی و خطرناک هستند و در محیط به صورت حوضچه هایی در نقاط مختلف کشور و در بیابان ها دفن و یا در مخازن نگهداری می شوند که مورد استفاده صحیح قرار نمی گیرند از این رو آلاینده محسوب می شوند.

مدیر عامل شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: درنفت میلاد پارس مواد ضایعاتی به مواد قابل استفاده تبدیل و به عنوان خوراک محسوب می شوند، ضایعاتی که خوراک آنها از مواد پالایشگاهی مستقیم بدست می آید.

وی خاطرنشان کرد: محصول تولیدی نفت میلاد روغن های رابر و روانساز هستند که در صنایع لاستیک سازی استفاده می شوند. این روغن ها که توسط برخی از شرکت ها تولید می شود به نوعی از پارامتر PCA و یا PAH برخوردارند که سرطان زا بوده وکشورهای توسعه یافته طبق استانداردهای روز اروپا درصدند که به کمتر از 3 درصد کاهش یابد این درحالی است که در ایران این میزان بین 30 تا 40 درصد است.

موذنی تاکید کرد: شرکت نفت میلاد توانست روغنی را تولید کند که از %3>PCA ( پی سی ای کمتر از 3 درصد) برخوردار شود و توانستیم اسیدها و ترکیبات شیمیایی که به نوعی در محیط زیست رها می شوند را استحصال کنیم.

وی گفت: پروژه شرکت نفت میلاد به صورت مجموعه دانش بنیان توسط اساتید دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شده و دانش آن کاملاً بومی است.

مدیر عامل شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد درخصوص هدف از راه اندازی شرکت نفت میلاد افزود: با توجه به اینکه بازار فولاد ایران طی یکسال و نیم گذشته شرایط رکودی را پشت سرگذاشت که در 30 سال اخیر بی سابقه بوده است و بسیاری از تولید کنندگان با مشکل تولید مواجه هستند و با حداقل ظرفیت کار می کنند و کار بازرگانی به کندی صورت می گیرد، لذا شرکت آهن و فولاد میلاد به منظور حفظ منافع سهامداران وکمک به اقتصاد ملی با استفاده از دانش فنی روز وارد فعالیت در صنعت نفت و پتروشیمی شد.

وی با اشاره به قیمت این محصول نسبت به مشابه تولید داخل از سوی سایر واحدهای تولید کننده، تصریح کرد: قیمت محصول تولیدی نفت میلاد کاملا رقابتی است و هم اکنون با مشتریان مختلف وارد مذاکره شده ایم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
پلاستیک قابل بازیافت