بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
طی جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی:

جزییات طرح برجام به تصویب رسید

کلیات طرح بر جام در حالی طی یک شنبه هفته جاری در خانه ملت به تصویب رسید که مقرر گردید تا جزییات آن امروز مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت در نشست علنی روز جاری که 250 نماینده حضور داشتند، طرح بر جام با ماده واحده این طرح با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع به تصویب رسید.
کد خبر : ۱۵۵۷۳۰
نویسنده :
جمشیدی
نمایندگان خانه ملت در جلسه علنی صبح روز جاری مجلس شورای اسلامی جزییات طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را به تصویب رساندند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، کلیات طرح بر جام در حالی طی یک شنبه هفته جاری در خانه ملت به تصویب رسید که مقرر گردید تا جزییات آن امروز مورد بررسی قرار گیرد که در نهایت در نشست علنی روز جاری که 250 نماینده حضور داشتند، طرح بر جام با ماده واحده این طرح با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع به تصویب رسید.

بر این اساس طبق تصمیمات نهایی مجلس شورای اسلامی،‌ ماده واحده طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر تصویب شد:

دولت در چهارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی می تواند به شکل داوطلبانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اجرا کند که احکام و تکالیف زیر را در فرآیند اجراء رعایت نمایند.

1. براساس فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ دولتی در ایران حق تولید و به کارگیری سلاح هسته ای را ندارد و دولت موظف است سیاست خلع سلاح هسته ای جهانی را به طور فعال دنبال کند ودر کلیه تلاش های بین المللی، حقوقی و دیپلماتیک برای نجات بشریت از خطر سلاح های هسته ای و اشاعه آنها به خصوص رژیم صهیونیستی از جمله از طریق ایجاد مناطق عاری از سلاح های کشتار جمعی به ویژه در ایجاد ائتلاف منطقه ای عاری از سلاح هسته ای فعالانه مشارکت نمایند.

2. پایه برنامه جامع اقدام مشترک بر همکاری و احترام متقابل قرار دارد و هرگونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید به هر بهانه ای باتشخیص شورای عالی امنیت ملی موجب تجدیدنظر در این همکاری می شود و لازم است در آن صورت مطابق مصوبات این شورا اقدامات متقابل در نظر گرفته شود.

3. دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد شورای عالی امنیت ملی مرجع رسیدگی به این موضوع می باشد. دولت باید ظرف مدت 4 ماه برنامه خود را برای این منظور جهت تصویب به شورا ارائه نماید.

نمایندگان مردم با پیشنهاد جهانگیرزاده در بند با 204 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 248 نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند.

4- دولت موظف است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با چشم‌انداز تجاری- صنعتی، از جمله در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه منطبق با طرح درازمدت سازمان انرژی اتمی کشور دنبال کند. سازمان انرژی اتمی کشور باید طرح درازمدت پانزده‌ساله کشور در حوزه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه را حداکثر ظرف مدت دوماه پس از ابلاغ این قانون به‌تصویب شورای‌عالی امنیت ملی برساند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه نماید به‌نحوی که پاسخگوی نیاز کشور برای سوخت راکتورهای قدرت و تحقیقاتی باشد.

5- بازطراحی راکتور آب سنگین اراک و همچنین در صورت ضرورت تبادل ذخایر غنی‌شده، منوط به انعقاد قراردادهای قطعی و مطمئن جایگزین و حصول اطمینان نسبت به اجرای آنها باشد.

6- نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چهارچوب مقررات بین‌المللی و با رعایت مصالح امنیت ملی کشور که شورای‌عالی امنیت ملی مشخص می‌کند، انجام پذیرد و دولت باید مراقبت نماید که در مسیر اجرای برجام و پس از آن، حفاظت کامل از اسرار و اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به‌ویژه در حوزه نظامی و امنیتی صورت گیرد. میزان همکاری با آژانس منوط به اقدامات احتیاطی لازم برای تضمین این امر، توسط آژانس است. همچنین هیچ‌گونه دسترسی نظارتی آژانس به مراکز نظامی و اشخاص حقیقی به بهانه برجام مجاز نمی‌باشد مگر آنکه موارد به‌صورت جداگانه و با جزئیات به‌تصویب شورای‌عالی امنیت ملی برسد.

7- دولت و قوای مسلح کشور موظفند به‌منظور حراست از امنیت و منافع ملی کشور و حمایت از متحدین در مقابله با تروریسم، تدابیر لازم را نسبت به تقویت توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌های آفندی و پدافندی از جمله هوایی، دریایی، زمینی، موشکی و ایجاد پدافند در مقابل حملات هسته‌ای و ساخت پیش‌ران‌ها، باطری‌های هسته‌ای، تصویربرداری نوترونی و پزشکی هسته‌ای با قوت و جدیت برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

8- دولت و سایر دستگاههای حاکمیتی و عمومی موظفند در چارچوب مصوبات شورای‌عالی امنیت ملی تدابیر لازم را در نظر بگیرند تا در اثر اجرائی‌شدن برجام به هیچ‌وجه اجازه فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در داخل کشور به آمریکا یا دیگر دولتهای خارجی داده نشود و فرصتی برای نفوذ یا سوءاستفاده سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در اختیار استکبار جهانی قرار نگیرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
جالبه که تو کلیات تعداد مخالفها دو برابر بیشتر بود!

عجب مجلسی داریم

مجلس آمریکا قبل از رای گیری دقیقا هر روز تعداد مخالف موافقها بروز میشد. مجلس ما .... اصلا نمیدونن موضوع چیه! هر روز باد از هر جهت بوزه به اون سمت غش میکنن

همشون هم دکتری دارن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
برجام هم تصویب شد !
ببینیم دولت چه کاری میکنه با این اعتماد عمومی !!؟
ببینیم سیاست اقتصادی دولت بعداز برجام چگونه است !! ؟
دوستان 100 درصد شما شاهد بورسی متفاوت ومثبت خواهید بود
به این دلیل که دولت قبل از تصویب بر جام عمدا بورس را منفی کرد برای استفاده از اهرم فشار
بنابر این سهامهایتان را مفت از دست ندهید
mehrdad
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
این دولت بازار منفی بود نه دولت قبلی
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
تا وقتی که تصور شما از تعامل با دنیا ، سوء استفاده ی آنهاست و نفوذ و فرصت طلبی ، چیزی در این کشور درست نمیشه.

البته من برام سوال شده ، چرا هیچ کدوم این مسائل شامل حال روسیه نمیشه ؟

تا وقتی که بجای صلح طلبی ، همچنان به دیگران توهین میکنیم و لقبهای زشت میدیم ، مردم روی آرامش و رفاه نخواهند دید
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
احسنت
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
تبریک به ملت بزرگوار و تمام نمایندگان پر تلاش و تیم هسته ای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
روسیاهی به ذغال ماند برید دنبال سیمان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
تا بانکها به سپرده ها سود نجومی میدن، هر روز بیشتر در رکود فرو خواهیم رفت و ربطی به برجام هم نخواهد داشت.
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کامنت یک دکتری کیلوئی وفروشی وبی سوادی تادلت بخوادتواین مملکت زیادداریم شمابنویس وبخوان مدرک تحصیلی دکتری اماتودهنت بدون فهم ودرک وسواد اول ابتدائی شایدم پائین تر
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
هیچکس هیچ تردیدی در تایید برجام در مجلس نداشت! بررسی برجام در مجلس تنها یک نمایش بود تا مثلا بگویند ما هم برجام را بر اساس قانون با تایید نمایندگان مردم پذیرفتیم، وگرنه برجام از همان روز که در مجلس آمریکا تایید شد دیگر تکلیفش مشخص بود!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
آفرین
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
تا وقتی که تصور شما از تعامل با دنیا ، سوء استفاده ی آنهاست و نفوذ و فرصت طلبی ، چیزی در این کشور درست نمیشه.

البته من برام سوال شده ، چرا هیچ کدوم این مسائل شامل حال روسیه نمیشه ؟

تا وقتی که بجای صلح طلبی ، همچنان به دیگران توهین میکنیم و لقبهای زشت میدیم ، مردم روی آرامش و رفاه نخواهند دید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
برای سلامتی برجام که برسد به انجام لطفا همه همکاری کنند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
دوستان فروشنده نباشید به امید خدا ضررتان جبران میشود خبرهای خوبی در راهه
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
بلاخره بعد 3 ماه بازار رنگ سبز شد
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
چی شده تعداد مخالف موافق کمو زیاد شده تو این دوروز چی به ذهنشون امده نماینده ها واقعا نماینده ملتن هممون دقیقا همون طوریم
امير علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
من موندم اون 41 نفر كيا بودن كه با كليات مخالف بودن ولي با جزييات موافقت كردن؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
از فردا تالار حافظ منفجر مي شه.
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
در تعجبم چطور پریروز 139 نفر به برجام رآی مثبت دادند وامروز 161نفر به جزییات یعنی 22 نفر کلآ برجام راقبول ندارند ولی جزییات را قبول دارند