بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر : ۱۵۶۲۴۲
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز،شرکت سیمان خزر براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی EPS سال مالی 1394 بر مبنای 6 ماهه واقعی،علل انحراف EPS اعلام شده جدید به مبلغ 553 ریال زیان نسبت به EPS قبلی به مبلغ 127 ریال سود به شرح ذیل اعلام نموده است:

1-کاهش مبلغ فروش به میزان 27 درصد که ناشی از کاهش مقدار فروش به میزان 24 درصد وکاهش نرخ فروش به میزان 3 درصد می باشد،علت عمده کاهش فروش ناشی از کاهش تقاضای بازار به علت کاهش پروژه های عمرانی و ساخت وساز و همچنین کاهش صادرات سیمان می باشد.

2-علی رغم کاهش فروش ناشی از کاهش مقدار فروش و کاهش نرخ فروش،افزایش هزینه های شرکت ناشی از افزایش سطح عمومی دستمزد ها(افزایش سالانه)و افزایش نرخ خرید قطعات و لوازم یدکی، مزید بر علت گردیده است.

3-افزایش هزینه های جذب نشده در تولید به میزان 172 درصد که ناشی از کاهش تناژ تولید سیمان نسبت به ظرفیت اسمی به میزان 47 درصد می باشد و بر این اساس هزینه های ثابت شرکت در زمان توقف یا کاهش تولید (به دلیل کاهش تقاضای بازار سیمان)به عملکرد و سود وزیان شرکت تحمیل گردیده است.

4-بخشی از هزینه های متفرقه ناشی از تسعیر نرخ ارز بدهی های ارزی می باشد و این موضوع تا پایان سال مالی جاری نیز متاثر از افزایش و کاهش نرخ ارز (یورو)خواهد بود.

5-بخش دیگری از هزینه های متفرقه ناشی از احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها(سرمایه گذاری در سایر شرکت ها)به علت کاهش قیمت سهام در بازار با توجه به شرایط نامناسب وضعیت فعلی بازار سرمایه می باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر