بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر : ۱۵۸۴۰۸
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا، اظهارداشت: همه اجناس نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۷ تا ۸ درصد ارزان‌تر است، ضمن اینکه نرخ برخی اقلام وارداتی از جمله بادام هندی و مغز بادام نسبت به حدود یک تا دو ماه قبل به دلیل گران شدن ارز، مقداری افزایش داشته‌ است.

مصطفی احمدی از کاهش ۵۰ درصدی قیمت فندق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال عرضه زیاد و تقاضای کم سبب افت قیمت این محصول شده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره قیمت انواع خشکبار نیز با بیان اینکه ما قیمت مصوب نداریم که اعلام کنیم، اضافه کرد: ما قیمت مصوب نداریم. عواملی مانند عرضه و تقاضا، نرخ دلار، کم آبی و پرآبی سال قبل مشخص‌کننده نرخ محصولات است.

وی اضافه کرد: با این حال برای اینکه مردم بتوانند راحت‌تر خرید کنند و اگر کسی خواست آجیل شب یلدا را ۶۰ هزار تومان بفروشد همه بدانند که دارد گران‌فروشی می‌کند. ما قیمت آجیل شب یلدا را در مراکز عمده فروشی بین ۲۵ تا ۳۵ عزار تومان برآورد کرده‌ایم که در مراکز خرده فروشی ۱۰ درصد به این اعداد اضافه می شود.

به گفته وی، برخی آجیل‌ها سفارشی است، مثلا به جای پسته مغز پسته و به جای فندق مغز فندق در آن موجود است که قیمت این آجیل‌های سفارشی بیشتر از بقیه و از ۴۰ هزار تومان هم بالاتر است.

افزایش قیمت هندوانه، خرمالو و انار 

در همین حال، سید حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی هم از افزایش قیمت انار در آستانه شب یلدا خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر هندوانه و خرمالو، قیمت انار هم بالا رفته است.

وی، قیمت هندوانه را در میادین میوه و تره‌بار ۳۵۰۰ تومان اعلام و اضافه کرد: بیشتر مغازه‌های خرده‌فروشی این محصول را به قیمت ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

مهاجران، قیمت انار را بین ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار اعلام کرد و گفت: انارهایی با قیمت‌های کمتر از این هم در بازار وجود دارد که کیفیت خوبی ندارند و یا ریز هستند یا آسیب دیده‌اند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه فصل میوه خرمالو رو به پایان است، افزود: نرخ این میوه هم اکنون بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است.

مهاجران، قیمت موز را بین ۲۸۰۰ تا ۳۲۰۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: قیمت پرتقال شمال بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پرتقال کوهستان جنوب بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی جنوب ۲۵۰۰ تومان، نارنگی انشو ساری ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سیب قرمز و زرد ۴۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰ تومان و لیموشیرین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر