بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند برگزار شد:

جلسه تحلیل بنیادین "وآتی"/ برآورد NAV هر سهم/ جدیدترین خبرها پیرامون سهم

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فن آوری های نوین ساختمانی در اراضی 450 هکتاری فراسا در برنامه های آتی شرکت قرار دارد که با توجه به مطالعات انجام شده و موقعیت عالی این زمین ها در مجاورت اتوبان کرج – قزوین، ارزش افزوده ای بالایی برای شرکت ایجاد خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۸۶۵۲
نویسنده :
کیوان فر
طی سه شنبه هفته گذشته، نشست تحلیلی خبری شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در محل کارگزاری بانک پاسارگاد با مدیریت سایت بورس نیوز و با حضور مدیران ارشد این سه مجموعه و جمعی از فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه و نیز سهامداران "وآتی" برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز، در مورخ 94.10.01 نشست خبری تحلیلی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با فعالین بازار سرمایه و سرمایه گذاران بالقوه، در آستانه حراج قیمتی حق تقدم های این شرکت برگزار گردید و ضمن ارایه تحلیل بنیادی "وآتی" از سوی بورس نیوز، رستمی مدیرعامل این شرکت بورسی به سوالات مطرح شده در جلسه پاسخ گفت.

طبق تحلیل صورت گرفته و بعد از بررسی صورت وضعیت دارایی های بورسی و غیر بورسی "وآتی" NAV این سهم در حال حاضر و قبل از اضافه کردن ارزش زمین های فراسا (450هکتار) و نیروگاه جدید حدود 3465 ريال به دست آمد و جهت برآورد مناسب دارایی های این مجموعه محمدرضا رستمی مدیریت عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند ارزش روز دارایی های برآوردی "وآتی" را اعلام کرد تا nav واقعی هر سهم دقیق تر به دست آید.

رستمی در بیان توضیحات و نکات مهم مطرح پیرامون برآورد ارزش روز دارایی ها، گزارشی از وضعیت، اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی شرکت ارایه کرد.

آخرین نتایج دادگاه شرکت صنایع پوشش

مدیرعامل "وآتی" در خصوص شرکت صنایع پوشش گفت: رأی بدوی دادگاه شرکت صنایع پوشش که یکی از مهمترین دارایی های غیر بورسی شرکت با در اختیار داشتن 85 هکتار زمین در مجاورت فرودگاه رشت و ورودی منطقه ویژه اقتصادی انزلی می باشد، به نفع "وآتی" صادر شده است و با پیگیری هایی که صورت خواهد گرفت، رأی دادگاه تجدید نظر نیز به نفع ما صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش و موقعیت مناسب زمین های شرکت صنایع پوشش تعدادی از سرمایه گذاران و خریداران پیشنهادات جذابی ارایه کرده اند که شرکت در حال بررسی و مذاکره با آنها می باشد. در مورد این شرکت بیان این نکته لازم است که پرونده مذکور زودتر از برنامه پیش بینی شده از سوی شرکت، در حال دستیابی به نتیجه دلخواه است.

وجود خریداران بالقوه برای لاستیک پارس

رستمی در خصوص ارزش برآوردی 70 میلیاردی بورس نیوز برای شرکت لاستیک پارس با در نظر گرفتن شرایط شرکت های مشابه بورسی عنوان داشت: این رقم حداقل 30 تا 40 درصد کمتر از رقم کارشناسی "واتی" برای فروش شرکت می باشد و هم اکنون خریداران بالقوه ای دارد که با توجه به سیاست های وزارت صنعت و معدن در طرح های تولید لاستیک، این شرکت و تجهیزات آن بسیار ارزنده و برای خریداران جذاب است و فقط نیاز به نوسازی دارد.

صنایع نخ خمین فومنات خاور؛ واگذاری یا اصلاح ساختار مالی؟

این مقام مسئول در مورد سه شرکت صنایع نخ خمین، فومنات و خاور عنوان کرد: در صورتی که امسال موفق به واگذاری این شرکت ها نباشیم، با توجه به گشایش های اقتصادی محقق شده، به دنبال افزایش بهره وری آنها از طریق به کارگیری کارشناسان و تیم مدیریتی حرفه ای خواهیم رفت تا ساختار مالی این شرکت ها اصلاح گردد و سودآوری آن را رقم بزنیم تا راحت تر بتوانیم واگذار کنیم.

پیش بینی سود هشت میلیاردی برای شرکت آتیه سازان دماوند

رستمی پیرامون شرکت آتیه سازان دماوند گفت: این شرکت با توجه به قراردادهایی که با بانک صنعت و معدن مبنی بر انجام فعالیت های ساختمانی دارد، در اولین سال تأسیس موفق به کسب سود دو میلیارد تومانی شده است که پیش بینی می گردد سال آینده میزان سودآوری آن به 8 میلیارد تومان افزایش یابد که تنها استفاده از یک فرصت بالقوه بوده و بسیار سود شیرینی است.

پیشرفت طرح های شرکت گسترش انرژی های نو آتیه دماوند

وی از پیشرفت مناسب طرح احداث دو نیروگاه 10 مگاواتی در یزد و زاهدان توسط شرکت گسترش انرژی نوآتیه خبر داد و اعلام کرد: در این طرح آتیه دماوند مشارکت 20% دارد و دولت امسال قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی را برای مدت 20 سال به قیمت 675 تومان را منعقد نموده است. طبق پیش بینی ها و برنامه زمانی این طرح در آذر ماه سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید و نهایتاً در بهمن ماه سال آینده شاهد آغاز فعالیت فاز اول این طرح خواهیم بود.

برگزاری مزایده فروش کارخانجات مخابراتی ایران بزودی

مدیرعامل "وآتی" از انجام کلیه اقدامات لازم برای واگذاری شرکت کارخانجات مخابراتی ایران سخن گفت و اظهار داشت: با وجود پیگیری همه اقدامات قانونی مورد نیاز، متاسفانه در روز مزایده شرکت فرابورس به دلایل خاصی از تأیید خریدار موجود امتناع کرد که امیدواریم در روزهای آینده این مشکل برطرف و به طور قطع به یقین می توان گفت این مزایده بزودی انجام می شود.

سایر واگذاری ها

وی به واگذاری برخی زیرمجموعه های زیان ده و دارایی های بدون بازده مناسب شرکت اشاره کرد و گفت: مدیریت "وآتی" تاکنون موفق شده است با قیمت های مناسبی در این شرایط رکودی واگذاری هایی را داشته باشد که شامل اموال شرکت نساجی غرب و سایان کارت و کابل های مخابراتی ایران بوده است .

برآورد ارزش زمین های شرکت فراسا

رستمی در ادامه سخنان خود پیرامون شرکت فراسا نیز گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فن آوری های نوین ساختمانی در اراضی 450 هکتاری فراسا در برنامه های آتی شرکت قرار دارد که با توجه به مطالعات انجام شده و موقعیت عالی این زمین ها در مجاورت اتوبان کرج قزوین، ارزش افزوده ای بالایی برای شرکت ایجاد خواهد شد که در این راستا قرارداد نصب و راه اندازی قسمتی از تجهیزات و امکانات موجود که می تواند بدون آسیب رساندن به طرح کلی مورد بهره برداری قرار گیرد، به صورت قراردادی استیجاری با شرکت های بهره بردار منعقد خواهد شد که می تواند بخشی از هزینه های جاری و اجرای طرح را پوشش دهد. افزون بر این، برای اجرای این طرح سرمایه گذاران و خریداران بالقوه ای برای همکاری ابراز تمایل نموده اند که در بین آنها یک سرمایه گذار خارجی نیز حضور دارد.

وی افزود: شرکت آتیه دماوند در اجرای این طرح از سرمایه گذاران دیگر استفاده خواهد کرد تا بتواند با عقد قرادادهای ساخت و بهره برداری استیجاری مناسب و با ارایه نقشه های اجرایی در قالب کارفرما بر اجرای طرح نظارت نماید و هم اکنون به دلیل وسعت طرح و قابلیت های آن مسئولین محلی همکاری ویژه ای در جهت اجرای شدن این طرح دارند که آتیه دماوند با دانش نسبت به این موضوع سعی می کند بهترین مسیرهای ممکن را انتخاب نماید.

رستمی این اراضی را بسیار ارزشمند عنوان کرد که با در نظر گرفتن سهم 30 درصدی برای مشاعات حدود 300 هکتار زمین مرغوب در جاده کرج قزوین است که همین الآن چندین شرکت خارجی و برای مشارکت در آن اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه آتیه دماوند در مسیر رو به رشد قرار دارد، تأکید کرد: پیش از این به دلیل ساختار نامناسب دارایی های شرکت امکان حرکت در مسیرهای رو به رشد و اجرای طرح های مناسب میسر نبود که با تلاش همکاران و تیم های مدیریتی مجموعه، این مشکلات در حال برطرف شدن هستند که با به کارگیری نیروهای توانمند در این زمینه و همکاری نزدیک مجموعه بانک صنعت و معدن مقدمات شکوفایی این شرکت بیش از پیش مهیا شده است .

در نهایت و با توجه به نکات مطرح شده از سوی مدیرعامل "وآتی"،nav هر سهم را که توسط بورس نیوز محاسبه شده بود محافظه کارانه اعلام شد.

در پایان این نشست، ضمن قدردانی از زحمات محمدرضا رستمی، به رسم یادبود لوح تقدیری از سوی سایت تحلیلی خبری بورس نیوز به وی تقدیم شد.

این گزارش می افزاید، فایل تحلیل ارایه شده طی این نشست از طریق ایمیل برای اعضای باشگاه مشتریان بورس نیوز ارسال خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است، آن دسته از افرادی که علاقمند به ثبت نام در باشگاه مشتریان بورس نیوز هستند، می توانند از طریق لینک زیر و با پرداخت حق عضویت سالانه 100 هزار تومان برای افراد حقیقی و 200 هزار تومان برای افراد حقوقی به عنوان عضو جدید باشگاه ثبت نام کرده و از خدمات متنوع این باشگاه بهره مند شوند.

لینک ثبت نام افراد حقیقی

http://www.boursenews.ir/fa/forms/1

لینک ثبت نام افراد حقوقی

http://www.boursenews.ir/fa/forms/3




جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
با سلام
ضمن تشکر از مدیریت شرکت آتیه دماوند و بورس نیوز, همانگونه که در متن گزارش اشاره شده NAV محاسبه شده بسیار محافظه کارانه میباشد و در آن ارزش افزوده ای بابت زمینهای 450 هکتاری فراسا و اراضی شرکت پوشش همچنین سود کسب شده طی سال مال منتهی به 94/9/30 لحاظ نشده است.

در صورت لحاظ نمودن سود شرکت و در نظر حداقل قیمت برای ارزش روز اراضی, NAV شرکت حدود 500 تومان خواهد بود.
احمدلو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
ضمن تشکر از بورس نیوز
نکاتی رو باید در مورد اعلام NAV "واتی" خدمتتون عرض کنم :
با سود 90 میلیارد تومنی امسال 30 تومن به NAV اضافه میشود.
حداقل ارزش اراضی 450 هکتاری فراسا جهت ایجاد " منطقه ویژه اقتصادی فن آوری های نوین ساختمانی "بالای 400 میلیارد تومن براورد میشود .
حداقل ارزش 85 هکتار زمینهای صنایع پوشش یا توجه به موقعیت مناسب 180 میلیارد تومن میباشد
حداقل ارزش لاستیک پارس 120 میلیارد تومان براورد میگردد.
با توجه به نکات مذکور حداقل NAV "واتی" به رقم 560 تومان می رسد .
که در حال حاضر با 30 درصد ارزش NAV هر سهم قیمت گذاری میشود.
تعدیل مثبت سود 30 درصدی از افزایش سود تقسیمی شیران معادل 27 میلیارد تومان رو هم اضافه کنید .
با تشکر
ناشناس
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
این ارقام عجیب رو از رو هوا زدی؟
ناشناس
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
دقیقا سوال من هم اینجاست که چرا شرکتی با اینهمه پتانسیل و سوداوری خوب باید در این قیمتها باشد و بعد شرکتهای زیانده با صف های انچنانی مواجه باشند . شما اگر به اعداد ذکر شده شک دارید میتونید از افراد خبره بازار در مورد گفته های بنده مشورت کنید . اما بنده نسبت به اعدادی که ذکر کردم اطمینان دارم .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
باید از مدیریت شرکت اتیه دماوند به دلیل عملکرد شفاف سازی های اخیر و ایجاد پتانسیلهای جدید تشکر کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
بدون درنظر گرفتن اراضی 450 هکتاری و زمینهای 85 هکتاری شیران که ارزش افزوده آن چند صد میلیارد تومان برآورد میگردد, ناو شرکت طبق محاسبات انجام شده توسط کارشناسان بورس نیوز 3465 ریال میباشد.

با توجه به قیمت امروز سهام واتی که حدود 1630 ریال بود, در بدترین حالت نسبت قیمت به NAV واتی حدود 46% میباشد که پایین ترین حد در بین شرکتهای سرمایه گذاری بورس تهران میباشد که نشان از ارنده بودن سهم دارد.

بزودی این قیمت ها برای واتی به خاطره می پیوندد.
صفاري زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
با سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما.اگه اتيه دماوند به اندازه داراييهايش و پتانسيلهاي مثبت موجود در شركت از تيم قوي و حرفه اي در امور سهامداري برخوردار بود امروز بالاي 200قيمت داشت .انشاا... مديرعامل شركت تا مجمع يه فكر اساسي در مورد ضعف امور سهامداري شركت كند تا ارزش سهم در بازار بالاي 75درصد NAVقيمت داشته باشد.
رحيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
با درود وارزوي بهترين ها ضمن تشكر فراوان از بورس نيوز جهت دعوت و تشكيل اين جلسات و هينطور تشكر از جناب اقاي رستمي جهت شفاف سازي اين حقير دو سوال از شما و اقاي رستمي دارم اول اينكه كل مبلغ ٢٠٠ ميليارد تومان سود محقق شده سال ٩٣ شيران دريافت شده و دوم سود انباشته ١٠٠ ميليارد تومان سال ٩٣ واتي(از ١٦٠ تومان ٦٠ تومان تقسيم كردند) در اين شفاف سازي ها اعمال شده با تشكر فراوان و تقديم احترامات.