بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
سال گذشته از انجام مذاکراتی جهت همکاری با شرکت libherr آلمان، کوماتسو ژاپن و ولوو خبر داده بودیم، این شرکت ها با بازدید از تجهیزات و امکانات مجموعه هپکو و پس از آشنایی با زمینه های همکاری در حال بررسی شرایط هستند ولی متأسفانه تا به این لحظه به عقد قرارداد منتهی نشده است.
کد خبر : ۱۶۲۵۴۱
نویسنده :
یارمحمدی
طی معاملات هفته جاری شاهد افزایش حجم معاملات و تقاضا برای سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو که در بازار معاملات توافقی پایه فرابورس قراداد، بودیم که قیمت و حجم مبادلات سهام "تپکو" تحت تأثیر شنیده و شایعاتی در خصوص نهایی شدن قراردادها و معامله بلوکی این شرکت در آینده نزدیک، روندی صعودی به خود گرفته است.در همین راستا به سراغ مسئولین و مدیران شرکت رفتیم تا از صحت و سقم این اخبار مطلع گردیم.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در همین راستا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سال گذشته از انجام مذاکراتی جهت همکاری با شرکت libherr آلمان، کوماتسو ژاپن و ولوو خبر داده بودیم، این شرکت ها با بازدید از تجهیزات و امکانات مجموعه هپکو و پس از آشنایی با زمینه های همکاری در حال بررسی شرایط هستند ولی متأسفانه تا به این لحظه به عقد قرارداد منتهی نشده است.

رمضانی در ادامه افزود: علاوه بر این دیگر قراردادهای شرکت به طور مثال فروش 400 دستگاه ماشین آلات به شهرداری، به دلیل مشکلات نقدینگی و عدم تأمین مالی کافی در شرکت انجام نشده و کارکنان این مجموعه نیز در پایان سال گذشته نسبت به حقوق خود اعتراض داشتند، ولی با توجه به مشکل نقدینگی این موضوع نیز هنوز رفع نگردیده است.

وی تصریح کرد: همانطور که عنوان شد نه تنها قراردادهای قبلی به نتیجه نرسیده، بلکه قرارداد جدیدی نیز منعقد نشده است.

این مقام مسئول در رابطه با شایعاتی که در خصوص معامله بلوکی سهام "تپکو" در بین اهالی بازار وجود دارد، توضیح داد: سازمان خصوصی سازی قصد واگذاری سهام "تپکو" را دارد که اطلاعیه فروش آن را نیز ارائه کرده، اما در حال حاضر ورود سهامدار جدید در مرحله مذاکره با خریداران متعددی که مراجعه می کنند، می باشد. برخی از این خریداران مدعی هستند منابع مالی آنها در خارج از کشور قرار دارد و از طریق سازمان سرمایه گذاری خارجی قصد خرید و سرمایه گذاری در سهام شرکت هپکو را دارند، به طور کل این موضوع نیاز به ارائه مجوز و اعلام موافقت سازمان خصوصی سازی را دارد که در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است. برخی از این خریداران که پا به جفت برای خرید سهام "تپکو" هستند خود از وضعیت مالی و عملکرد مناسبی برخوردار نیستند به همین دلیل من بعید می دانم که تا اردیبشهت ماه سال جاری این معامله صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: سازمان خصوص سازی به صورت جدی قصد واگذاری سهام شرکت هپکو را دارد ولی با وجود تمامی مشکلاتی که در این میان وجود دارد باید تکلیف این موضوع تا تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت روشن شود.

رمضانی در رابطه با قیمت عمده این معامله بلوکی گفت: قیمت فروش با توجه به مذاکراتی که سازمان خصوصی و خریداران انجام می دهند، مشخص خواهد شد، اما گمانه زنی هایی در خصوص انجام این معامله در محدوده قیمتی 1300 ریال وجود دارد، که ممکن است عرضه این سهام در این سطح قیمت صورت بگیرد.

رمضانی گفت: بدهی های بانکی شرکت حجم قابل توجهی دارد تا زمانی که این هزینه های مالی از صورت های مالی شرکت حذف نشود، نمی توان انتظار بهبود شرایط را برای این شرکت در سال جاری داشت به همین دلیل یکی از شروطی که برای متقاضیان خرید بلوک سهام "تپکو" قرار داده ایم توانایی تزریق نقدینگی جهت پرداخت تعهدات گذشته بدهی های بیمه و مالیات مجموعه می باشد تا پس از آن با کاهش هزینه های مالی باری سنگین از دوش این شرکت زیان ده برداشته شود و بتواند در محیطی رقابتی به ادامه فعالیت خود بپردازد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: حسن بزرگ هپکو وضعیت مناسب فروش و بهای تمام شده آن می باشد که با کاهش یا حذف هزینه های مالی و بدهی های شرکت می تواند با رشد و توسعه همراه شود.

علاوه بر تمامی این موارد، در خاتمه این گفتگو معاونت مالی و اقتصادی این شرکت با اشاره به روند صعودی قیمت و حجم معاملات "تپکو" اظهار داشت: رشد قیمتی سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو بیشتر تحت تأثیر کلیت بازار و پیش بینی هایی باشد که در رابطه با اقتصاد کلان کشور وجود دارد، می باشد چرا که همانطور که عنوان شد هیچ اتفاق جدیدی در شرکت صورت نگرفته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر