بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
این روزها دوباره شاهد اوج‌گیری معاملات این محصول در بورس کالا بوده‌ایم. به نحوی که امروز دوشنبه سوم خرداد ماه 95 در تالار کشاورزی بورس کالای ایران تمام 4 هزار تن شکر سفید عرضه شده وارد رقابت شد چنان که گویی تب‌و‌تاب بازار این محصول قصد فروکش کردن ندارد.
کد خبر : ۱۶۴۲۵۸
نویسنده :
کارگزاری آفتاب درخشان خاورمیانه

اواخر مهرماه 94 بود که خبر تائید افزایش 10 درصدی قیمت شکر در رسانه‌های مختلف انتشار یافت. بدین صورت که قیمت خرید دولتی شکر از کارخانه‌ها 25،300 ریال و برای مصرف‌کنندگان 23،000 ریال اعلام شد و قرار بر آن شد که مابه‌التفاوت 2،300 ریالی آن توسط دولت به کارخانه‌ها پرداخت شود. در آن دوره عرضه 21،000 ریالی شکر توسط عرضه‌کنندگان دولتی محصول با تقاضای قابل توجهی روبرو و قالب این عرضه‌ها به رقابت کشیده می‌شد. پس از فروکش کردن تب و تاب بازار شکر و عرضه 23،000 ریالی شکر در بورس کالا، عرضه‌های این محصول تا مدت‌ها با عدم تقاضا روبرو بود.

اما این روزها دوباره شاهد اوج‌گیری معاملات این محصول در بورس کالا بوده‌ایم. به نحوی که دیروز دوشنبه سوم خرداد ماه 95 در تالار کشاورزی بورس کالای ایران تمام 4 هزار تن شکر سفید عرضه شده وارد رقابت شد چنان که گویی تب‌و‌تاب بازار این محصول قصد فروکش کردن ندارد. البته فروکش کردن چنین تب‌وتابی آن هم در این مقطع زمانی که شکر به تنهایی چراغ تالار کشاورزی بورس کالای ایران را روشن نگه داشته اتفاقی ناخوشایند برای فعالان این حوزه خواهد بود. آنچه که مسلم می‌نماید، رصد دقیق قیمت شکر در بازار آزاد و بورس کالای ایران توسط خریداران و فروشندگان است و در صورتی که تفاوت فاحش قیمتی مابین این دو بازار وجود داشته باشد بازاری داغ برای واسطه‌گری شکل خواهد گرفت که با اهداف شکل‌گیری بورس کالا در تضاد است.

نویسنده: یاشار دیندار


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر