بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر : ۱۶۴۲۷۲

در میانه هفته معاملاتی جاری، شاهد دادوستد حدود 240 میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران بودیم که ارزش آن به رقم یک هزار و 428 میلیارد ریال رسید.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه، سوم خرداد شاخص کل نیز در ادامه روند صعودی خود 1.5 واحد دیگر (معادل 0.19 درصد) افزایش یافت تا به این ترتیب آیفکس در نزدیکی ارتفاع 814 واحدی بایستد.

نمادهای پالایش نفت تهران، شرکت آهن و فولاد ارفع و بانک دی از جمله نمادهایی بودند که امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل به جا گذاشتند، در عین حال نمادهای هلدينگ صنايع معدني خاورميانه و بیمه پاسارگاد نیز بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس منعکس کردند.

بررسی معاملات بازار سهام فرابورس ایران در روز جاری حاکی از آن است که نماد ذوب آهن اصفهان بیشترین حجم و ارزش مبادلات سهام را به خود اختصاص داده به طوری که 24 میلیون سهم در این نماد مورد مبادله قرار گرفته که ارزش آن بیش از 77 میلیارد ریال بوده است.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز اوراق مشارکت میدکو با حجم دادوستد 428 هزار ورقه به ارزش 428 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش مبادلات را در این بازار در اختیار گرفت. در میان ETFها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با دادوستد 8 میلیون و 190 هزار ورقه به ارزش معاملاتی حدود 108 میلیارد ریال در صدر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ایستاد.

در همین حال نمادهای ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس و بانک دی به ترتیب سه نماد پربیننده در جریان معاملات روز جاری بودند. بیشترین افزایش قیمت را نیز به ترتیب نمادهای معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع، بیمه میهن و بانک سرمایه به نام خود ثبت کردند در حالی که نمادهای بیمه پاسارگاد، توکا رنگ فولاد سپاهان و صنعت روی زنگان با بالاترین افت قیمت روزانه سهام روبه‌رو شدند.

در جریان معاملات روز جاری نماد معاملاتي شرکت آهن و فولاد ارفع پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالاانه صاحبان سهام، نماد معاملاتي شركت توليدي و خدمات صنايع نسوز توكا پس از ارائه اطلاعات واقعي، نماد معاملاتي شرکت صنايع غذايي مينو شرق پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام و تقسيم سود نقدي هر سهم، نماد معاملاتي شركت پالايش نفت تهران پس از برگزاري مجامع عمومي عادي بطور فوق العاده و فوق العاه صاحبان سهام در خصوص افزايش سرمايه و در نهایت نماد معاملاتي شركت صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان صاحبان سهام (نوبت دوم)؛ بازگشایی شدند.

در عین حال در پایان معاملات امروز نیز نمادهاي معاملاتي شركت سرمايه‌گذاري مسکن شمالغرب جهت برگزاري جلسه هيئت مديره و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان جهت برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه صاحبان سهام بسته شدند.

امروز همچنین با پیام ناظر بازار اعلام شد؛ مدت اعتبار اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن خرداد 93 در نماد معاملاتی تسه 9303 در تاریخ پانزدهم این ماه به پایان می‌رسد و این نماد در پایان معاملات روز چهارشنبه هفته جاری بسته خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر