بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
مستطيل شيشه اي تالار

صعود یا سقوط؟!

در معاملات روز جاری تک نمادهای چهار صنعت چند رشته ای صنعتی، حمل و نقل، تجهیزاتی و بانکداری بیشترین تأثیر مثبت را بر روندی صعودی شاخص داشتند و این در حالی بود که تک نمادهای سه صنعت پتروشیمی، فلزی و خودرویی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.
کد خبر : ۱۶۴۳۳۲
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.03.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 86 واحد افزایش به رقم 53779 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 16 واحد کاهش عدد 167032 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 29 واحد افزایش به رقم 28355 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وامید" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 57 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.1 واحد افزایش به رقم 814 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2664 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 968 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه با روند تعادلی و نوسانات مثبت و منفی سهام شرکت ها به پایان رسید و در نهایت شاخص کل بورس با رشد تقریباً 79 واحدی به کار خود پایان داد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری تک نمادهای چهار صنعت چند رشته ای صنعتی، حمل و نقل، تجهیزاتی و بانکداری بیشترین تأثیر مثبت را بر روندی صعودی شاخص داشتند و این در حالی بود که تک نمادهای سه صنعت پتروشیمی، فلزی و خودرویی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

بنابراین گزارش امروز در گروه خودرویی بورس بر خلاف روز گذشته شاهد روندی منفی و افت قیمت سهام اغلب نمادهای این گروه بودیم، بنظر می رسد ادامه پیدا کردن موضوع احتمال تمدید مصوبه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و انتشار اخبار ضد و نقیض و شایعات پیرامونی باعث بی اعتمادی اهالی تالار به این گروه خواهد شد، این در حالیست که در بین این اتفاقات عدم بازگشایی نماد سایپا و شایعات منتشر شده در این باره بر فضای مبهم این گروه سایه تیره گی افکنده است. برخی از اهالی تالار بر این باورند که علت تأخیر در بازگشایی نماد سایپا تعیین مصوبه مذکور و نهایی شدن تکلیف ایران خودرو است چرا که با توجه به شرایطی که ایران خودرو برای این گروه ایجاد کرده است تعدیل مثبت سایپا پس از بازگشایی سوخت خواهد شد.

از طرفی دیگر اخبار و اتفاقات پیش روی زیر مجموعه های سایپا مثل زامیاد، رنا و سرمایه گذاری سایپا نشان از وضعیت مساعدتر آنها نسبت به ایران خودرو و زیر مجموعه ها دارد اما بنظر می رسد خود نمایی این اخبار در قیمت سهام سایپایی ها معطوف به مشخص شدن تکلیف ایران خودرو است. فعلاً باید در انتظار عملی شدن اتفاقات و اخبار ماند شاید همین روزها خبری برسد.

در گروه تجهیزاتی علی رغم تبلیغات و شایعات مثبت پیرامون سهام ماشین سازی اراک اما روند این سهم با همت یکی از سهامداران عمده یعنی سرمایه گذاری تدبیر فرهنگیان به سمت سقوط در حال حرکت است و احتمالاً هم تا فروش 78 میلیون سهم باقی مانده دست بردار نیست، فرهنگیان فعلاً بلای جان برخی بورسی ها شده و نیاز نقدینگی خود را از طریق بورس تـأمین می کند، هنوز طعم آشی که فرهنگیان برای ذوب پخت زیر زبان سهامداران وجود دارد، حالا ظاهراً همین آش برای سهامداران "فاراک" تدارک دیده شده.

فولاد مبارکه، سهم دیگری است که خبرهای ضد و نقیضی این روزها از فروش دارایی این شرکت به گوش می رسد، ظاهراً خریدار خارجی سهام "هرمز" عزم کرده تا بزودی مالک این فولادساز کوچک شود.

ذوب آهن: فعلاً درگیر سهامدار عمده خود است تا شایعات و مشکلات ایجاد شده از این محل، لذا باید دید درگیری سهامداران این شرکت با سهامدار عمده و صحبت های ضد و نقیض مدیر عامل و مدیران این شرکت چه زمانی تمام می شود.

در پایان به نظر می رسد بزودی بازار سرمایه و قیمت سهام شرکت ها از بین دو راهی صعود یا سقوط یکی را برای تابستان خود انتخاب کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اصغغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
فقط خودروييها؟ با بانك ملت لج هستيد كه ممكن است تا ١٠٠٠ تومان برود با دريافت غرامت و افزايش سرمايه و پول حدود ٤٠ تومان در مجمع؟ يعني فقط خودروييها تو بازار بورس هستند؟
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
بورس نیوز شمارا قسم میدهم به همه مقدستات دار ندارم رفت سهام زامیاد بعد باز گشای 165 خریدم یک عده از خدا بی خبر عمدا با درخواستهای فروش سوری قیمت را پایین می ارنداخه دور از انسانیت است خانه عده ای را خراب میکند با خشت خرابه های خانه ما برای خودشان کاخ میسازند مرجع ای نیست جلوی دست کاری قیمت زامیاد را بگیرد خواهشمندم شما به خاطر حس انسان دوستی صدای سهامداران جزه مثل من را به گوش مسولین شرکت وسازمان بورس برسانید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
نه صغود نه سقوط فقط حالت برزخی
خسرو
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
با درود سپاس از شما.کار شناس محترم من فکر نمی کنم علل سقوط وصعود بورس به دلایلی باشد که مطرح کرده اید باشد.مثلا فرموده اید به دلیل مبهم بودن افزایش سرمایه ی خودرو از تجدید دارایی و.....نه اصلا این مسایل نیست .تنها وتنها نوسانگیران روزانه وهفتگی هسنتد وبس که این بلا رابر سر بورس آورده اند.
امینی
ROMANIA
جمعه ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
بدترین انتخاب برای بازار بورس تجدیدارزیابی دارایها ی شرکتها می باشد وقتی این کار انجام می شود شرکتهای فوق مدت طولانی در برزخ قرار می گیرند یعنی بودن یا نبودن ان شرکتها در بورس فرقی ندارد