بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
با گذشت چند ساعت از توقف نماد شرکت

گزارش جدید "وساپا" روی سامانه کدال آمد

این مجموعه سرمایه گذاری با سرمایه 6100 میلیارد ریالی در اصلاحیه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود سود برآوردی 96 ریالی برای سال مالی جاری خود را بدون تغییر اعلام کرده و در مقابل آن سود برآوردی سال مالی 94 را با رشد 120 درصدی ارائه نموده است.
کد خبر : ۱۶۴۴۹۸
نویسنده :
جمشیدی

نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا در حالی طی دقایق ابتدایی معاملات روز جاری به دلیل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی متوقف شد که دقایقی پیش اصلاحیه بودجه سال مالی جاری "وساپا" روی سامانه کدال منتشر شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این مجموعه سرمایه گذاری با سرمایه 6100 میلیارد ریالی در اصلاحیه اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 خود سود برآوردی 96 ریالی برای سال مالی جاری خود را بدون تغییر اعلام کرده و در مقابل آن سود برآوردی سال مالی 94 را با رشد 120 درصدی ارائه نموده است.

بر این اساس سود برآوردی 65 ریالی "وساپا" برای سال مالی 94 با تعدیل مثبت 120 درصدی به مبلغ 143 ریال افزایش یافته که در این امر عواملی همچون افزایش سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها ناشی از اعمال سود نقدی تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر و نیز رشد سود سهام شرکت ساختمانی دهکده پاسارگاد از مبلغ 100 میلیارد ریال به مبلغ 510 میلیارد ریال در کنار افزایش سود سهام شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از مبلغ 78 میلیارد ریال به مبلغ 119 میلیارد ریال بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشتند. از این رو باید دید که این مجموعه سرمایه گذاری طی عملکرد 12 ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 94 تا چه حد از سود برآوردی 143 ریالی را محقق کرده و آیا با ارائه بودجه جدید تعدیل مثبت مجدد در انتظار "وساپا" خواهد بود یا خیر؟

بر اساس این گزارش، با توجه به ارائه گزارش اصلاحیه پیش بینی درآمد هر سهم شرکت سرمایه گذاری سایپا در سریعترین زمان ممکن انتظار می رود تا "وساپا" طی فردا یا روزهای آینده به تابلوی معاملات بازگردد و باید دید که بازگشایی نماد معاملاتی آن با توجه به اعلام تعدیل مثبت قابل توجه سود برآوردی چگونه خواهد بود؟


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
سایپا هم 127درصد تعدیل مثیت داد منفی باز شد کلاه برداری یعنی همین. راستو نشونه بگیر به چپ شوت کن.