بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر : ۱۶۴۵۲۸
نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه گروگان گرفتن مدارک بیمار و مشروط کردن تحویل آن به پرداخت هزینه کامل درمان خلاف قانون است، گفت: وزارت بهداشت باید به این تخلفات ورود جدی داشته باشد. 
 
به گزارش انتخاب، رسول خضری نماینده مردم درمجلس دهم با انتقاد از اخبار منتشر شده مبنی بر گروگان گرفتن مدارک بیمار در بیمارستان اراک، گفت: این اقدامات توجیه قانونی ندارد و اینکه مدارک بالینی بیمار گرفته شود تا مابقی پول از سوی بیمار پرداخت شود کار درستی نیست. 
 
وی با بیان اینکه گروگان گرفتن مدارک بیمار و مشروط کردن تحویل آن به پرداخت هزینه‌های کامل درمان، تخلف محرز است، ادامه داد: این درحالی است که با اجرایی شدن طرح تحول سلامت انتظارها برای کاهش این موارد بسیار زیاد شده زیرا توانایی پرداخت هزینه‌های درمان و رفع دغدغه‌ها در این زمینه از جمله اهدافی بود که این طرح آن را دنبال می‌کرد. 
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که باید موضوعاتی همچون گروگان گرفتن مدارک بیمار به طور کامل از میان برداشته شود؛ در این زمینه وزارت بهداشت باید ورود جدی به اینگونه تخلفات در مراکز درمانی داشته باشد. 
 
وی درباره اینکه در بیمارستان اراک در یک ماه اخیر عمل جراحی به اشتباه روی پای یک بیمار انجام شده به خانه ملت گفت: این قصور پزشکی بیشتر شبیه یک شوخی است زیرا موارد این چنینی حتی به شکل اتفاقی نیز پذیرفته شده نیست. 
 
وی با بیان اینکه امروزه با تجهیزات پزشکی احتمال خطا به صفر رسیده است، گفت: چنین قصوری می تواند حتی مجازات کیفری نیز به همراه داشته باشد لذا باید دقت زیادی در موارد مشابه داشت. 
 
در خبرها آمده است در اردیبهشت ماه سال جاری پزشکی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک به‌ اشتباه پای راست بیماری را به‌‌جای پای چپش شکافت و جراحی کرد این درحالی است که گفته می شود  به تازگی در همین بیمارستان مدارک پزشکی بیماری گروگان گرفته شده تا هزینه درمانی یک بیمار دیگر به طور کامل پرداخت شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر