بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر : ۱۶۴۵۶۵
وزیر نیرو با تأکید بر اینکه مصوبه قانونی قطع آب مشترکان پرمصرف از سوی مجلس صادر شده است، گفت: امسال قطع آب شرب مشترکان پرمصرف در سراسر کشور اجرایی می‌شود. 
 
به گزارش انتخاب، حمید چیت‌چیان در حاشیه یازدهمین کنفرانس بین‌المللی انرژی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا قطع آب مشترکان پر مصرف امسال اجرایی می‌شود؟ گفت: قطع آب مشترکان پرمصرف امسال در سراسر کشور اجرایی می‌شود. 
 
وی افزود: این طرح مصوبه قانونی مجلس را دارد و مجلس اجازه داده است که برای کاهش مصرف آب و مصرف بهینه آن مشترکانی که مصرف آب شرب آنها بالاتر از حد مجاز است قطع شود. 
 
چیت‌چیان در خصوص اینکه برخی از نیروگاه‌ها از آب شرب برای خنک کردن توربین‌ها استفاده می‌کنند، گفت: وزارت نیرو چند سیاست را دنبال می‌کند که تولید برق از نیروگاه‌های بخار به سمت نیروگاه‌های تجدیدپذیر منتقل شود. 
 
وی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می‌کند نیروگاه‌ها را از برج تر به برج خشک تبدیل کند تا نیاز به آب کمتری داشته باشیم. پس بنابراین تلاش ما این است که میزان مصرف آب در نیروگاه‌ها را به حداقل برسانیم. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
حالا شما برو اول تلاش خودتا برای درست کردن نیروگاهها و ذوب آهن و امثالهم عملی کن بعد بیا آب مردم را قطع کن. چرا همیشه بدون اینکه عملکرد خودتون را اصلاح کنید میپرید تو سر مردم؟!! میتونید جدول تصاعدی مصرف اب توی قبضها را بردارید اصلاح کنید بصورتی که اگه کسی آب بیشتر از حد مجاز استفاده کرد مجبور بشه در حد جریمه سنگین آب بها پرداخت کنه، این هم عملیتره و هم منطقیتر.