بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر : ۱۶۴۶۶۴
در ادامه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان، دو سناتور دموکرات طرحی را برای تمدید تحریم‌های ایران ارائه دادند. 
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری هیل، کریستین مورفی و تیم کین دو نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا طرحی را برای تمدید تحریم‌های ایران تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تضمین دهد تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، ارائه داده‌اند. 
 
این سناتورهای دموکرات در حالی این طرح را ارائه داده‌اند که قانون تحریم‌های ضد ایرانی در پایان سال 2016 منتقضی خواهد شد، از این رو اعضای کنگره آمریکا خواهان تمدید این قانون هستند. 
 
بر اساس این طرح، تحریم‌های ضد ایرانی زمانی برداشته خواهد شد که رئیس‌جمهور آمریکا بتواند برای کنگره مشخص کند که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک جمع‌بندی گسترده‌تر دست یافته و تایید می‌کند که تمام مواد هسته‌ای موجود در ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز مورد استفاده است. 
 
ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان در تابستان سال گذشته بر سر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به توافق دست یافتند که بر اساس ‌آن، برنامه هسته‌ای ایران در اراء لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور محدود شده است. 
 
کین و مورفی هر دو از این توافق حمایت کرده‌اند. 
 
طرح کین مورنی به طور دقیق مشخص نکرده است که رئیس‌جمهور چه زمانی می‌تواند این تایید را به کنگره اعلام کند اما چشم‌انداز وقوع این اتفاق می‌تواند مصادف با روز انتقال قرار داده شود. 
 
بر اساس برجام، روز انتقال هشت سال پس از تصویب توافق هسته‌ای یا همزمان با ارائه گزارشی که دستیابی آژانس به یک جمع‌بندی مبسوط را تایید کند فرا خواهد رسید. 
 
دیگر سناتورهای آمریکا نیز در طول ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا به طریقی قانون تحریم‌های ایران را تمدید کنند، این در حالی است که دولت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفته است از هر اقدامی که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به خطر بیندازد، جلوگیری خواهد کرد. 
 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
تحریم کنید اقا بره پی کارش