بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

مقاومت پایدارتر نیروگاه‌ها

امروز در بازار برق بورس انرژی، مقاومت نیروگاه‌ها نسبت به شرکت‌های توزیع نیروی برق پایدارتر بود و این خریداران بودند که قیمت خود را افزایش دادند
کد خبر : ۱۶۴۶۶۵
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز چهارشنبه 95.03.12 در بازار برق بورس انرژی 63 مگاوات برق به ارزش 514 میلیون و 128  هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته  افزایش را نشان می‌دهد.

میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز بدون تغییر باقی ماند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ در روزهای اخیر که معاملات کم حجمی را پشت سر گذاشتیم قیمت در محدوده 340,000 ريال قرار گرفته و تغییر محسوسی مشاهده نمی‌شود.

امروز در بازار برق بورس انرژی، مقاومت نیروگاه‌ها نسبت به شرکت‌های توزیع نیروی برق پایدارتر بود و این خریداران بودند که قیمت خود را افزایش دادند؛ البته هنوز هم حجم معاملات بسیار پایین بوده و با روزهای پررونق خود فاصله زیادی دارد.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13950322 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950322 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در روزهایی که مورد معامله قرار گرفته شیب صعودی داشته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره روندی صعودی داشته و در اواسط دوره در محدوده 510,000 ريال به ثبات رسیده و در انتهای دوره اندکی شیب نزولی به خود گرفته و در قیمت 506,000 ريال به کار خود پایان داده است.

در این نماد تا به امروز 201  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.02.1395 با 165  مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13940322 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر