بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
از معاون امور سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه گذاری غدیر سوال شد:

هدف "وغدیر" از فروش سهام "فولاژ" چیست؟

شرکت سرمایه گذاری غدیر مدتی است بنا به دلایلی اقدام به عرضه سهام "فولاژ" موجود در پرتفوی خود کرده است، که از جمله مهمترین آنها می توان به بالا بودن قیمت این سهم در بازار نسبت به ارزش ذاتی آن، نسبت پی بر ای نزدیک به 40 واحدی و وجود سفته بازی در روند معاملاتش اشاره کرد.
کد خبر : ۱۶۴۸۰۰
نویسنده :
یارمحمدی

از اوایل خرداد ماه سال جاری در نماد معاملاتی "فولاژ" شاهد عرضه های سهامدار حقوقی این شرکت، یعنی سرمایه گذاری غدیر هستیم، که دلیل و هدف غدیر از عرضه سهام خود جالب به نظر رسید و بر این اساس بر آن شدیم تا علت این موضوع را از مدیران مجموعه جویا شویم.

معاون امور سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار شرکت سرمایه گذاری غدیر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز علت این عرضه ها را اینگونه توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری غدیر مدتی است بنا به دلایلی اقدام به عرضه سهام "فولاژ" موجود در پرتفوی خود کرده است، که از جمله مهمترین آنها می توان به بالا بودن قیمت این سهم در بازار نسبت به ارزش ذاتی آن، نسبت پی بر ای نزدیک به 40 واحدی و وجود سفته بازی در روند معاملاتش اشاره کرد.

منصور کنعانی در ادامه افزود: سود هر سهم فولاد آلیاژی ایران 51 ریال می باشد که این سود از محل سود هر سهم شرکت زیر مجموعه آن یعنی فولاد غدیر ایرانیان است که اگر این سود را از درآمدهای "فولاژ" کم کنیم، این مجموعه قطعاً به زیان خواهد رسید.

وی تأکید کرد: قیمت 196 تومانی "فولاژ" و سود هر سهم 5 تومانی برای این مجموعه باعث ایجاد فاصله زیادی بین نسبت پی بر ای 13 واحدی گروه و پی بر ای 40 واحدی فولاد آلیاژی ایران شده است. این رشد بیش از حد قیمت سهام "فولاژ" وجود خبر خاصی برای عملیات شرکت را می طلبد اما تاکنون هیچ خبر مشخصی از این شرکت بیرون نیامده است و قیمت بازار آن نیز بیش از ارزش ذاتی آن می باشد و سرمایه گذاری غدیر تا زمانی این قیمت متعادل نشود به عرضه سهام خود ادامه خواهد داد.

کنعانی در خاتمه گفت: برای دیگر سهام موجود در پرتفوی خود برنامه خاصی نداریم و متناسب با شرایط بازار پیش خواهیم رفت و این به سیاست بازار بورس بستگی دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
شما ناراحت فولاژ و قیمتش نباشید ناراحت خود غدیر که 195 با سود 40 تومانی و فولاژ همین قیمت با بقول شما زیان است میباشید چرا یک فکری به حال خود غدیر که حال حرکت ندارد نمیکنید و اینهمه تبلیغات برای پرداخت سودش کردید اما بعد از 2هفته از حلقوم سهامدار بیرون کشیدید . غدیر هم غدیر قدیم که ابرو داشت نه مثل العان که کسی نگاه بهش نمیکند .
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
وظيفه سهامدار عمده فقط شفاف سازي هست . پس ناظر چكاره است كه ببينه سفته بازي داره ميشه . الان كه غدير رنج منفي ميكشه قطعا ناظر هم متخلف هست كه جلوشونو نميگيره .
اومديم و سهامدار عمده بنظرش سهمش 20تومن بود . بايد تا اون قيمت رنج بكشه؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
اگر این دستکاری قیمت نیست پس چی هست؟