بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
معاون سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر عنوان کرد:

پتروشیمی اخبار بد خود را گذرانده است

نقدینگی و شاخص تورم نقطه به نقطه می‌تواند چشم اندازی از آینده اقتصادی کشور ارائه کند. محرک اساسی بازارهای رقیب بازار سهام، تورم است و طبق آمارها انتظار نمی رود بازارهای رقیب هم تحرک چندانی دست کم درآینده نزدیک داشته باشند.
کد خبر : ۱۶۴۸۲۸
نویسنده :
فرشادفر

جریانات داخلی که قرار بود بر بازار سهام اثرگذار باشد کم و بیش اتفاق افتاده اند برای تحلیل چشم انداز بورس باید شرایط کنونی اقتصاد جهانی را مورد توجه قرار داد.

معاون سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ضمن بیان این مطالب به خبرنگار بورس نیوز، تصریح کرد: فعلاً مباحث سیاسی بر مباحث اقتصادی غلبه کرده است. طی شش ماه آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پس از آن انتخابات کشور خودمان را پیش رو داریم. از طرفی تحولات اقتصادی آمریکا چشم انداز روشنی از متغیرهای کلان اقتصادی و جهت حرکت آنها در خود ندارد و رشد اقتصادی چین نیز رو به کاهش است. بنابراین انتظار رشد معنادار قمیت ها در ابزارهای جهانی کمی دور از ذهن به نظر می رسد.

مصطفی بختیاری افزود: در خصوص شرایط بازارهای داخلی تا زمانی که تورم کاهنده است بازارهای رقیب بازار سرمایه شرایط جذابی نخواهند داشت. نقدینگی و شاخص تورم نقطه به نقطه می‌تواند چشم اندازی از آینده اقتصادی کشور ارائه کند. محرک اساسی بازارهای رقیب بازار سهام، تورم است و طبق آمارها انتظار نمی رود بازارهای رقیب هم تحرک چندانی دست کم درآینده نزدیک داشته باشند.

وی در ارتباط با صنعت پتروشیمی ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: این صنعت تقریبا تمام اخبار بد خود را از سر گذرانده است و تفاوتی که با سایر صنایع دارد این است که با کم ترین سرمایه گذاری می توان بیش ترین بازدهی را از آن به دست آورد. دسترسی آسان به آبهای آزاد و خوراک از جمله مزیتهای اصلی این صنعت به شمار می روند. برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب است چون سرمایه خود را وارد صنعتی می کنند که بازار تقریبا تضمین شده ای برای محصولات آن وجود دارد. از طرفی شرکتهای پتروشیمی بر خلاف اکثر صنایع دارای جریان نقد پایدار هستند و در مجموع چشم انداز صنعت پتروشیمی در دو سه سال آینده روشن است.

وی در ادامه مهم ترین مشکل گروه خودرو را بازار فروش و نقدینگی مورد نیاز این شرکتها عنوان کرد و گفت: حتی اگر خودرویی ها قرار داد جدید با سرمایه گذاران خارجی منعقد کنند در شرایط کنونی و سودآوری این شرکتها تحولات معناداری رخ نخواهد داد چرا که بازار فروش خودرو در داخل کشور تقریباً اشباع شده است از طرفی بازار صادرات این محصول با توجه به شرایط خاص سوریه و عراق و کشورهای همسایه چندان مناسب نیست.

بختیاری به احتمال کاهش نرخ بهره بانکی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: معمولاً نرخ بهره به سمت پایین چسبندگی دارد اما با کاهش تورم نرخ بهره نیز می تواند کاهش یابد، اما به نظر می رسد با توجه به ترازنامه بانکها و داراییهای فریز شده ،کاهش نرخ بهره با سرعت مورد انتظار فعالان بازار سرمایه هماهنگ نباشد.

معاون سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر در خاتمه در مورد صنایع پیشرو اظهار کرد: به نظر می رسد در صورت ثبات شرایط کنونی و اجرای کامل برجام، شرکت های تجهیزاتی، خدماتی و پیمانکاری در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را خواهند پذیرفت و صنایع بانک و بیمه، پتروشیمی و فلزات اساسی نیز با توجه به اخبار در آینده مورد اقبال بازار قرار خواهند گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر