بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
در بررسی رتبه بندی شرکت های کارگزاری طی یک دوره بدست آمد:

69 درصد از ارزش کل معاملات از آن 37 شرکت کارگزاری

خلاصه رتبه بندی 108 شرکت کارگزاری از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه همان سال منتشر شده که از نظر تعداد دفعات معاملات همچنان بیشترین رقم از آن شرکت کارگزاری مفید و به رقم 578 هزار و 675 دفعه معامله می باشد. بعد از آن شرکت کارگزاری آگاه با رقم خوردن 103 هزار و 459 دفعه معامله در ردیف دوم جدول رتبه بندی شرکت های کارگزاری از نظر دفعات معامله قرار می گیرد و رتبه سوم نیز به شرکت کارگزاری بانک کشاروزی با 97 هزار و 313 دفعه معامله اختصاص می یابد.
کد خبر : ۱۶۴۸۳۴
نویسنده :
جمشیدی

شرکت های کارگزاری بر اساس فاکتورهایی همچون دفعات معامله، ارزش معاملات الکترونیکی و عادی رتبه بندی شدند تا شرکت هایی که بیشترین و کم ترین های متغیرهای مذکور را در اختیار دارند معرفی شوند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، خلاصه رتبه بندی 108 شرکت کارگزاری از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه همان سال منتشر شده که از نظر تعداد دفعات معاملات همچنان بیشترین رقم از آن شرکت کارگزاری مفید و به رقم 578 هزار و 675 دفعه معامله می باشد. بعد از آن شرکت کارگزاری آگاه با رقم خوردن 103 هزار و 459 دفعه معامله در ردیف دوم جدول رتبه بندی شرکت های کارگزاری از نظر دفعات معامله قرار می گیرد و رتبه سوم نیز به شرکت کارگزاری بانک کشاروزی با 97 هزار و 313 دفعه معامله اختصاص می یابد.

69 درصد از ارزش کل معاملات از آن 37 شرکت کارگزاری

در خصوص ارزش معاملات الکترونیکی نیز شرکت های کارگزاری مفید، فارابی و آگاه بیشترین ارزش معاملات الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. به طوریکه بیشترین ارزش معاملات الکترونیکی در شرکت کارگزاری مفید به مبلغی بیش از 16 هزار و 750 میلیارد ریال رقم خورده است و در کنار آن شرکت کارگزاری فارابی در جایگاه دوم با ارزش معاملات الکترونیکی به مبلغ بیش از دو هزار و 835 میلیارد ریال قرار می گیرد و در ردیف سوم با اختلاف اندک شرکت کارگزاری آگاه جای می گیرد.

69 درصد از ارزش کل معاملات از آن 37 شرکت کارگزاری

در مقابل اما، شرکت های کارگزاری بانک پاسارگاد، شاخص سهام و حافظ به ترتیب در ردیف های نخست جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر ارزش معاملات عادی می نشینند و بدین ترتیب بیشترین ارزش معاملات عادی حدود شش هزار و 204 میلیارد ریال محاسبه می شود که در شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد به ثبت رسیده است.

69 درصد از ارزش کل معاملات از آن 37 شرکت کارگزاری

69 درصد از ارزش کل معاملات از آن 37 شرکت کارگزاری است که شرکت های کارگزاری مفید، بانک پاسارگاد، آگاه، شاخص سهام، حافظ، فارابی، بانک صادرات و پارس گستره خبره در جایگاه های نخست قرار می گیرند.

در پایان این گزارش توجه به این نکته حائز اهمیت است که از عنوان نمودن نام شرکت های کارگزاری که در انتهای جدول قرار می گیرند به دلیل عمر کوتاه فعالیت آنها خودداری شده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار گرفتار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
این چه مملکتیه؟! 108 شرکت کارگزاری برای این بورس؟!
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
داعش حمله کرده بورس اینطور شده. پس اقتصاد مقاومتی(ریاضتی) چی شد خخخخخخخخخخ