بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر : ۱۶۴۸۶۲
 «یقه چاک کردن»؛ اتفاقی که در نشست روز گذشته (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی رقم خورد، آنهم زمانی که محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در جایگاه سخنران مجلس قرار داشت و هنوز بیش از یک دقیقه از نطقش نگذشته بود.

علی مطهری که اولین تکیه‌اش را بر صندلی ریاست مجلس زده بود پس از مشاهده درگیری، حاضران در صحن علنی را به آرامش دعوت کرد.

صدای بلند در صحن که تمام نشد هیچ، یقه پاره شده هم بر آن افزوده شد. پس از این اتفاقات چشم‌ها به صحن دوخته شد و درحالی که برخی نماینده‌ها دستشان را بر دهان فرد دیگری گذاشته بودند، وی را در خروج از صحن همراهی کردند.

پرس‌وجوها درباره فرد یقه چاک کرده آغاز شد، کمی از پیگیری‌ها نگذشته بود که مشخص شد این فرد خلیل آقایی نام دارد و معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی است.

یافتن علت درگیری هم زمان زیادی به طول نینجامید؛ یک «نامه» علت درگیری بود؛ نامه‌ای که نمایندگان استان‌های برنج‌کار بر آن امضا‌ء زده بودند و در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل به معاون وزیر جهاد کشاورزی می‌دهد تا آنطور که در نامه آمده این وزارتخانه جلوی واردات بی‌رویه برنج را بگیرد.

به سراغ یوسفیان‌ملا رفتیم. وی در ابتدا از حوادث رخ داده در صحن مجلس ابراز تاسف کرد و گفت «گویا برخی مقامات شأن مجلس را رعایت نمی‌کنند که این جای گلایه بسیار دارد.»

وی اعتراض به آزاد کردن واردات برنج را عامل درگیری در صحن مجلس عنوان کرد و یادآور شد: روز گذشته پس از حضور آقای آقایی در صحن مجلس نامه‌ای را درباره واردات بی‌رویه برنج به معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی دادیم و بخشی از اعتراض‌مان را به صورت شفاهی به اطلاع وی رساندیم.

«هنوز فاصله‌ام با آقای آقایی زیاد نشده بود که دیدم وی در حال فریاد کشیدن است و پس از مدتی یقه خود را پاره کرد و شروع کرد به ناسزا گفتن».

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به مشکلات عمده کشاورزان در استان‌های شمالی کشور اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان برنج با مشقت فراوان محصول تولید می‌کنند اما وزارت جهاد کشاورزی بدون در نظر گرفتن محصولات آنها برنج وارد می‌کند؛ آنگاه که به این موضوع اعتراض هم می‌کنیم به ما ناسزا می‌گویند و برایمان یقه پاره می‌کنند.

متن کامل نامه نمایندگان که روز گذشته در صحن علنی پارلمان و قبل از درگیری به معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی داده می‌شود، به شرح زیر است:

جناب آقای مهندس حجتی

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم

احتراما، استحضار دارید که تولید برنج در استان‌های شمالی کشور با وجود مشقات و کمبودها در همه زمینه‌ها اعم از آب، کود، سم و ... انجام می‌شود. به نحوی که اگر کشاورز امکانی برایش باشد حاضر به ادامه کشت نیست و به اجبار و ناگزیر به این اقدام مبادرت می‌نماید.

حال این شرایط باید مورد حمایت قرار گیرد اما متاسفانه واردات بی‌رویه برنج اعلام می‌شود و از طرفی حدود 2 و نیم میلیون تن مصرف سالانه کشور و با حدود نیم میلیون تن کسری، میلیون‌ها تن برنج وارد کشور می‌شود. البته سایر محصولات مانند کیوی و دیگر محصولات باقی مشکل جدی خود را دارند.

لذا از جنابعالی به عنوان متولی این امر می‌خواهیم که چاره کنید و با تقویت مبادی ارتباطی با مجلس و کشاورزان اقدام جدی را اجرایی کنید تا ناگزیر به اقدام بعدی نشویم.

جبار کوچکی‌نژاد

شمس‌الله شریعت‌نژاد

عزت‌الله یوسفیان‌ملا

ولی‌الله نانواکناری

علی وقف‌چی

عبدالله رضیان

علی‌اصغر یوسف‌نژاد

اسدالله عباسی

محمدرضا دیانی

محمد دامادی

سیدکاظم دلخوش

غلامرضا جعفرزاده ایمن‌آبادی

محمدحسین قربانی

محمود شکری

شهرام کوسه غراوی

منبع: فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
گود زورخانه باید تاسف خورد مردم گرسنه اند اینها چی میگند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عسگری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳
ما پول خرید برنج ایرانی رانداریم خیلی گرونه
ناشناس
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
مردم با چی سیر بشن برنج ایرانی را صادر کنید ارزونترین برنج دنیا را وارد کنید
علی
UNITED STATES
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷
این آقای آقایی احتمالا خودش از واردکنندگان برنج است و با تأسی از رئیس سازمان انرژی اتمی که در زمان تصویب توافق ننگین‌ هسته‌ای،‌ خود را به «ننه من غریبم» (به اعتراف خودش) زد تا با مظلوم نمایی ناحق را حق جلوه دهد! والا حرق حق راه خودش ار باز میکند! و احتیاجی با یقه دریدن نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
برنج شمال که به کیلویی 13 هزارتومان رسیده مردم چه گناهی دارند که بایستی این ظلم و سوء استفاده را تحمل کنندبایستی تعادل برقرارشود و باورود برنج خارجی قیمتها تعدیل شود اگر در این بین دلالان و واسطه ها سود های آنچنانی می برند کشاورزو مردم نباید ضرر کنندبایستی نظارت و شبکه توزیع اصلاح شود و این وظیفه دولت و مجلس است اگر مدیر نالایق در تعاونی روستایی بکارگرفته نشود این معضل برای کشاورزو مردم ایجاد نمی شود کنترل قیمتها ضروری است کشوری که درجنگ با دنیابسرمی برد اقتصادآزادتر از امریکا به چه دردش می خورد جز غارت ثروت کشاورزان و مردم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
اقایان نماینده چرا جهت پایین اوردن قیمت برنج تلاش نمیکنند مردم بیچاره چه کنند که نمایندگان کمی هم به فکر انان و درامد پاینشان باشند برنج 12 هزار تومانی سر سفره چه کسانی میرود که این همه تلاش برایشان میشود
بیکار
ROMANIA
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
ما باواردات بی رویه مخالفیم
ولی خداییش برنج ایرانی حالاشم گرونه و نمیتونیم برنج خارجی هم بخریم چه برسه ایرونی
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
در مجلس که بود و نبودش فرقی نداره را گل بگیرید بجاش برای مردم برنج ارزان وارد کنید

ما برنج ارزان می خواهیم یالا

از مرغ هم گرونتره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
دولت باید به برنج یارانه بده تا قیمت بیاد پایین. و یا تسهیلات کشاورزی به کشاورزان.

چرا همیشه بدترین گزینه(واردات)از گزینه رو میزشونه؟
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
سزای گرون فروش نخریدنه............ تمام