بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر : ۱۶۵۰۳۱

تشکیل کنسرسیوم‌ میان مجموعه‌های بزرگ انتقال داده خطری برای شرکت‌های کوچک‌تر محسوب نمی‌شود بلکه شرکت های کوچک می توانند با پیوستن به این کنسرسیوم ها خود را قوی تر کنند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، محمدعلی یوسفی‌زاده در نشستی خبری در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های کوچک می‌توانند با پیوستن به این نوع کنسرسیوم‌ها یا ادغام در شرکت‌های بزرگ به حیات خود ادامه دهند؛ به طور مثال طی پنج سال گذشته بالغ بر 60 شرکت در آسیاتک ادغام و به نماینده این مجموعه تبدیل شده‌اند.

وی چنین تغییراتی را لازمه صنعت اینترنت و انتقال داده‌ها دانست و افزود: شرکت‌های کوچک و محلی در گذشته می توانستند نیاز کشور را تامین کنند اما اکنون ادغام شدن آنها با شرکت‌های بزرگ و تشکیل یک سرویس پایدار و یکپارچه ضروری است.

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با اشاره به تلاش این شرکت برای افزایش دسترسی مردم به وسایل ارتباطی گفت: ما توانسته‌ایم مجوز ارائه خط تلفن ثابت را دریافت کنیم و در حال حاضر منتظر تصویب تعرفه‌های آن در مراجع ذی‌صلاح هستیم.

یوسفی‌زاده ادامه داد: ساکنان بسیاری از مناطق ایران دسترسی کافی به تلفن ثابت را ندارند و آسیاتک گسترش سطح پوشش این وسیله ارتباطی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: این مجموعه قصد دارد کاربران عمومی خود را در مناطقی مانند شهرک‌های صنعتی و پروژه‌های مسکن مهر بیابد که مخابرات حاضر به سرمایه‌گذاری نشده است یا حضور کمرنگی در آنها دارد.

این فعال بخش خصوصی گفت: در حوزه‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ نیز نوع تکنولوژی در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که می‌تواند خدمات ارزش افزوده مناسبی از جمله در زمینه سانترال یا ارسال پیامک میان تلفن‌های ثابت را به مشتریان ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک ضمن اشاره به تغییر نگاه مدیران تصمیم‌گیر در زمینه امور مخابراتی و اینترنتی گفت: به نظر می‌رسد شرکت‌های بالادستی خود را با سرعت این تغییرات هماهنگ کرده و به ضرورت ورود نسل‌های جدید تکنولوژی پی برده‌اند.

یوسفی‌زاده افزود: برای مثال بحث شبکه ملی اطلاعات در سال‌های گذشته به کندی پیش می‌رفت ولی به نظر می‌رسد روند پیشرفت آن تغییر کرده و تکاپوی بیشتری در مورد این موضوع دیده می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته در خصوص توزیع محتوا مقرر شده که به زودی نقاط دریافت اینترنت در چهار نقطه تهران، مشهد، شیراز و تبریز راه‌اندازی شوند.

این فعال بخش خصوصی افزود: در این چهار نقطه اینترنت با تعرفه یکسان به شرکت‌ها تحویل داده می‌شود و آنها می‌توانند با انتخاب خود محتوای شبکه را در یکی از این چهار نقطه توزیع کنند.

یوسفی‌زاده با اشاره به تلاش همیشگی آسیاتک برای ارائه مدل‌ها و خدمات جدید به کاربران گفت: این مجموعه قادر است سرویس Fixed Wirelessو Public WiFi را ارائه دهد و در همین راستا با فرارسیدن ایام نوروز سال جاری بهره‌برداری قطعی از سرویس Public WiFi در برخی از مکان‌های توریستی شهر شیراز آغاز شد و همچنین قرارداد شهر فرودگاهی امام(ره) نیز بسته شده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با همراه اول برگزار کردیم مقرر شد که این سرویس با همکاری هر دو شرکت ارائه شود چرا که در عمل نمی‌توان در فضای عمومی چند سری تجهیزات متعلق به شرکت‌های مختلف را نصب کرد.

مدیرعامل شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با اشاره به افتتاح سیستم Fixed Wireless در آینده نزدیک گفت: از جمله دیگر خدماتی که این شرکت برای ارائه آن آمادگی دارد می‌توان به بحث تلفن ثابت اشاره کرد که به دلیل مشخص نبودن تعرفه‌ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

یوسفی‌زاده بیان کرد: بخش قابل توجهی از اقدامات فنی مربوط به ارائه تلفن ثابت با پیش‌شماره ۰۹۴ انجام و تاییدیه‌های لازم نیز دریافت شده است.

به گفته وی بر اساس توافقنامه اخیر با تعدادی از سایت‌های فعال و پرمحتوا کاربران خدمات شرکت آسیاتک می‌توانند به مدت یک ماه برای استفاده از این سایت‌ها از تخفیف 50 یا 100 صددرصدی برخوردار شوند به گونه‌ای که از 20 خرداد تا 20 تیر ماه سال جاری استفاده از سایت‌های زیارت مجازی مرقد حضرت علی (ع) و آرامگاه امام رضا (ع) برای کاربران این شرکت خصوصی رایگان و بهره‌گیری از سایت‌های تلوبیون و آپارات برای آنها نیم‌بهاست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر