بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران عنوان کرد:

رشد صادرات محصولات وجه تمایز "ختراک"/ اجرای یک پروژه جهت کاهش هزینه تولید

شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران بزرگترین تولید کننده قطعات ریخته گری در کشور است که طی سال گذشته 60 هزار تن تولید داشته و بنا به دلایلی همچون رکود حاکم بر صنایع تراکتورسازی و خودروسازی مقدار تولید محصولات آن طی سال 94 نسبت به سال 93 کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۶۵۰۵۲
نویسنده :
جمشیدی

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 طی 12 خرداد ماه جاری برگزار شد و طی آن عبدالرحمان ارشدی صوفیان، مدیرعامل شرکت توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی "ختراک"، دستاوردها و برنامه های آتی این مجموعه به سهامداران ارائه کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، مدیر عامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران در مجمع مذکور با بیان اینکه صنعت ریخته گری به عنوان صنعت زیر بنایی در سراسر دنیا است، اظهار داشت: مقدار کل تولید قطعات ریخته گری در سراسر دنیا 103 میلیون تن بوده که از این رقم سهم شرکت های تولید کننده داخلی 700 هزار تن معادل 0.7 درصد از کل مقدار تولید در دنیا محاسبه می شود.

عبدالرحمان ارشدی صوفیان به رکود حاکم بر اقتصاد کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران بزرگترین تولید کننده قطعات ریخته گری در کشور است که طی سال گذشته 60 هزار تن تولید داشته و بنا به دلایلی همچون رکود حاکم بر صنایع تراکتورسازی و خودروسازی مقدار تولید محصولات آن طی سال 94 نسبت به سال 93 کاهش یافته است.

وی صادرات محصولات تولیدی به کشورهای خارجی را مهمترین وجه تمایز "ختراک" با شرکت های تولیدی هم گروه عنوان کرد و در این خصوص ابراز داشت: بر خلاف آنکه طی سال گذشته اغلب شرکت های هم گروه داخلی زیان ده بودند یا به ورطه تعطیلی کشیده شدند، اما این مجموعه تمام تلاش خود را جهت تداوم فعالیت ها نمود و اگرچه سود اندکی را برای سال مالی 94 محقق ساخت اما آمادگی حرکت در مسیر رشد و توسعه را دارد.

مدیرعامل شرکت ریخته گری تراکتورسازی ایران افزود: رشد 10 درصدی مقدار فروش صادراتی محصولات طی سال مالی 94 نسبت به 93 یکی از مهمترین دستاوردهای مجموعه به شمار می رود و "ختراک" موفق شد تا طی سال گذشته حدود 9300 تن از محصولات تولیدی خود را به 11 شرکت ایتالیایی همچون فیات و ایوکو صادر کند. از این رو می توان گفت از درآمد فروش حدود 140 میلیارد تومانی شرکت در مدت مذکور، 32 میلیارد تومان از محل صادرات محصولات به دست آمده است.

ارشدی صوفیان با اشاره به مهمترین پروژه های در دست اجرای "ختراک"، در این خصوص اظهار داشت: سیاست های انقباضی بانک ها جهت اعطای تسهیلات بانکی و نرخ بهره بالای وام بانکی در کنار سرمایه بر بودن نوسازی خطوط تولیدی از جمله موانع پیشروی تولید به شمار می رود.

وی در خصوص طرح های توسعه ای "ختراک" گفت: پروژه های توسعه ای شرکت در دو بخش همچون توسعه ای و زیر بنایی طراحی شده که با هزینه های جاری قابل اجرا نیست و در صورت موافقت سهامداران اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران لازم به نظر می رسد.

یکی از پروژه های در دست اجرای این مجموعه راه اندازی فاز اول بهینه سازی مصرف ماسه ریخته گری است. چرا که در حالی شرکت بیش از 20 هزار تن ماسه ریخته گری مصرف می کند که بخشی از آن دور ریزی می شود و قابل بازیافت نیست. از این رو این مجموعه به عنوان اولین شرکت درصدد بهینه سازی مصرف ماسه ریخته گری برآمده که در صورت اجرای این پروژه سالانه سه میلیارد تومان از محل هزینه خرید ماسه صرفه جویی می شود و امیدواریم تا بتوانیم این برنامه را طی سال آتی به اجرا درآوریم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر