بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
مستطيل شيشه اي تالار

بدون شرح

طی معاملات روز جاری تمام اتفاقات و ابزارهایی که می تواند روند بازار سرمایه را به حالت تعادلی و صعودی باز گرداند از زبان رییس سازمان بورس طی یک مصاحبه خبری عنوان شد، اما این صحبت ها و این اظهارات همه جزء مواردی بود که پیشتر عنوان شده بود و عملی شدن آنها می تواند بازار سرمایه را دگرگون سازد اما آنچه که برای اهالی تالار بسیار با اهمیت می باشد اجرایی شدن این موارد است.
کد خبر : ۱۶۵۰۸۱
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.03.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 639 واحد کاهش به رقم 51201 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 899 واحد کاهش عدد 165005 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 269 واحد کاهش به رقم 26936 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وتجارت" با 7 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 60 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد کاهش به رقم 781 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2016 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2263 میلیارد ریال رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری تمام اتفاقات و ابزارهایی که می تواند روند بازار سرمایه را به حالت تعادلی و صعودی باز گرداند از زبان رییس سازمان بورس طی یک مصاحبه خبری عنوان شد، اما این صحبت ها و این اظهارات همه جزء مواردی بود که پیشتر عنوان شده بود و عملی شدن آنها می تواند بازار سرمایه را دگرگون سازد اما آنچه که برای اهالی تالار بسیار با اهمیت می باشد اجرایی شدن این موارد است.

اگر بازار سرمایه امروز به اخبار خوب واکنش نشان نمی دهد دلیل آن انتظاری است که اهالی تالار از زمان و نحوه اجرای این اخبار دارند.

اگر قرار است نرخ سود کاهش یابد، اگر قرار است بحث تجدید ارزیابی و معافیت مالیاتی آن اصلاح شود باید بصورت مکتوب از سوی سازمان و مسئول مربوطه با تعیین زمان اجرای آن ابلاغ و اطلاع رسانی گردد.

لذا با علم به اینکه اجرایی شدن حتی یک مورد از موارد عنوان شده توسط رییس سازمان بورس می تواند بازار سرمایه را دستخوش تغییرات مثبت قرار دهد اما به نظر می رسد روند نزولی تا رسیدن قطعی و کتبی همان یک مورد در حالت نزولی ناشی از ترس و اضطراب اهالی تالار ادامه داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
ای بابا انگار نقد شدی ها آ آ آ آ آ آ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
تحلیل در بورس ایران معنا ندارد و تنها چیری که بورس ایران را جهت میدهد جریان پول است.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
آفرین بورس نیوز دقیقا حرف دل سهامداران را زدی. با حرف و وعده و شعار شاید یک مدت محدود بتوان سر مردم را با امیدهای واهی گرم کرد اما وقتی مردم پی به پوچ و بی اساس بودن آنها بردند دیگر اعتماد به آن حرف و وعده و شعارها تا زمان تحققشان از بین میرود، مگر اینکه مسئولین مردم را واقعا کم شعور و عقبمانده ذهنی تصور کنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
ببین ،ببین ، این گریه ی یه مرده
مردی که بورس ، سرمایه شو دود کرده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
بورس نیوز عزیز سلام و خدا قوت
می دانید که ستون مستطیل شیشه ای سایت شما شاید بیش از هر بخش دیگری بازدید کننده داشته باشد . دست کم قریب به اتفاق کاربران بورسی به این ستون رجوع روزانه و مکرر دارند و انتظار دارند از لابلای تحلیل کارشناسی شما ایده ای دستگیرشان شود تا بلکه در این بازار پر رمز و راز کمتر ضرر ببینند. متاسفانه سیاست زدگی افراطی آفت اقتصاد کشور است و اینک که سال آخر دولت دهم محسوب می شود نشانه های بارزی از شروع زود هنگام رقابت های سیاسی بین جناح های رقیب مشاهده می شود. در افریقا مثالی است رایج که می گویند "هرگاه فیل ها با هم می جنگند علف های زیر پای خود را له می کنند." اغلب کاربران بورسی صرف نظر از سطح مهارت آنها در داد و ستد بورسی جزو فشر آسیب پذیر جامعه یا همان علف های زیر پای فیل ها محسوب می شوند . اگر ستون نویس شما هم وارد بازی های سیاسی شود و تحلیل های بورسی خود را با رنگ و لعاب سیاسی آمیخته کند آدرس های غلطی به کاربران می دهد که البته بعد از چندگاهی ماهیت آن اشکار می شود و سایت شما اعتبار خود را به عنوان یک رسانه دیجبتال بورسی معتبر از دست می دهد. می دانم که این نظر را منتشر نمی کنید و اصولا علاقه ای هم به آن ندارم ولی شما را به هرچه برایتان مقدس است فسم می دهم لااقل شما قدری کوتاه بیایید و تا می توانید قلم سیاسی خود را کم جوهر کنید تا ما اینقدر شرمنده خانواده خود نشویم
خستگان را چو طلب باشد و قوت نبود
گر تو بیداد کنی شرط مروت نبود
معلم
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
افرین و احسنت .
چه تشبیه زیبایی
علی
TURKEY
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹
سهام رو از دست مردم درمیارن بعد عملی میکنن
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
بازار سرمایه ای که با حل شدن این دوتا موضوع بخواد خوب بشه میخوام که هیچ وقت خوب نشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
اعتبار سازمان بورس با اين عملكرد ضعيف زير سوال است!نقش سازمان در اين شرايط چيست؟ اين همه پرسنل و هزينه براي سامان دهي بازار ميباشد كه متاسفانه شاهد ضعيف ترين عملكرد سازمان در اين دوره ميباشيم. خداوند در اين ماه مبارك از سر تقصيرات همه بگذرد.