بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر : ۱۶۵۲۳۸
رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شهریه مدارس غیردولتی امسال باتوجه به شرایط جغرافیایی هر منطقه تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه خبر مرضیه گُرد گفت: سقف شهریه مدارس غیردولتی برای پایه پیش دانشگاهی حداکثر 10 میلیون و 500 هزار تومان، دوره دوم متوسطه 8 میلیون، دوره اول متوسطه 6 میلیون و 900 و برای دوره ابتدایی حداکثر 5 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اولیای دانش ‌آموزان به پایگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان ها برای رویت شهریه مصوب هر مدرسه مراجعه و پس از آن اقدام به ثبت نام و پرداخت شهریه کنند.

خانم گُرد از برخورد با 100 مدرسه متخلف غیردولتی خبر داد و افزود:‌ لغو ابلاغ مدیر مدرسه، تذکر کتبی و توقف کامل فعالیت مدرسه و یا تعلیق فعالیت مدرسه از یک تا سه سال از جمله جرایمی بود که برای این مدارس متخلف در نظر گرفته شده است.

وی به تخلفات سال تحصیلی گذشته مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: مدارسی که سال تحصیلی گذشته بیش از شهریه مصوب از اولیاء وجه اخذ کرده بودند شامل افزایش شهریه امسال نشده‌اند و مدیران این مدارس نیز اجازه فعالیت در مدارس را برای سال تحصیلی بعد ندارند.

خانم گُرد تاکید کرد:‌ در قانون جدید موسسان مدارس غیردولتی علاوه بر مدیر پاسخگوی عملکردهای نظارتی در حوزه های آموزشی و پرورشی نیز هستند و ما با اجرای این قانون نظارت بیشتری بر مدارس غیردولتی خواهیم داشت.

وی به فعالیت های فوق برنامه مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود:‌ از اولیای دانش آموزان می خواهیم که فعالیت های فوق برنامه مدرسه را به صورت اختیاری و با توجه به توان و ظرفیت دانش‌آموز انتخاب کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کم کم دارم پی میبرم که چطور در قدیمها درس خواندن مختص اشراف و ثروتمندان بود.
ناشناس
GERMANY
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
یعنی بیشتر از این مبالغ از مردم گرفته بودند ؟!یادش بخیر قدیما بابا ها با داشتن 7-8 بچه قدو نیم قد نمی دونستن بچه هاشون کی بزرگ می شن ؛ کلاس چندمن؟؟؟ ولی حالا چی یکیشم زیاده...
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹
فقط بخاطر دولت قبل است. این دولت هیچ گرانی را همراه نداشته است
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
چی ارزون شده که این شده باشه.
تقصیر این دولت نیست. همش برای دولت قبله.
علیرضا
ROMANIA
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
سلام:بااین شهریه های سرسام اورد میخواهید که رشد جمعیت صورت بگیرد ابداحالا یعنی برابر قانون تحصیل تا دیپلم مجانی است.اموزش درایران شده یک کاسبی بی حساب وکتاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
موضوع اینجاست که اکثر خودسران ومدعیان دارای مدارس و مراکز اموزشی بامجوزهای غیر متعارف بوده واز این افزایش سودمیبرند. وشماهم به هیچ وجه شرایط وهزینه اموزشی فعلی را باگذشته مقایسه نفرمایید.
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
ْآب-برق-بنزين-تلفن- شهريه ها و .... گران شد و خواهد شد ولي تورم تك رقمي است؟؟؟؟؟؟؟