بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
در هفته گذشته از میان صنایع مختلف صنعت کاشی و سرامیک با کسب بازدهی مثبت 5.6 درصدی عنوان پر بازده ترین گروه را از آن خود کرد و در جایگاه نخست جدول رده بندی صنایع از نظر کسب بازدهی مثبت قرار گرفت.
کد خبر : ۱۶۵۹۹۰
نویسنده :
جمشیدی

معاملات هفته گذشته بازار سرمایه که با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مصادف بود با کاهش ارزش سهام شرکت ها و افت نماگرهای این بازار همراه شد تا شاخص کل در مدت مذکور با ثبت افت 286 واحدی از انتهای کانال 74 هزار واحدی به ابتدای مدار 73 هزار واحدی نزول یابد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در هفته گذشته از میان صنایع مختلف صنعت کاشی و سرامیک با کسب بازدهی مثبت 5.6 درصدی عنوان پر بازده ترین گروه را از آن خود کرد و در جایگاه نخست جدول رده بندی صنایع از نظر کسب بازدهی مثبت قرار گرفت. بعد از آن گروه محصولات چرمی به مدد رشد قیمتی حدود پنج درصدی تک نماد فعال در آن یعنی "وملی" در جایگاه دوم جدول نشست و پس از آن گروه استخراج کانه های فلزی در پی تحقق کسب بازدهی مثبت 4.4 درصدی در ردیف سوم قرار گرفت.

این در حالی است که صنعت ابزار پزشکی به دلیل افت حدود 10 درصدی سهام تنها شرکت فعال در آن یعنی کنتورسازی ایران به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و در ردیف اول جدول رتبه بندی صنایع از نظر کسب بازدهی منفی جای گرفت. بعد از آن گروه محصولات چوبی بواسطه تحقق بازدهی منفی حدود شش درصدی در ردیف دوم جای گرفت و بعداز آن گروه حمل و نقل با کسب بازدهی منفی بیش از پنج درصدی رتبه سوم کم بازده ترین صنعت را در کارنامه معاملات هفته گذشته این گروه به ثبت رساند.

صنایع کوچک پیشرو در کسب بازدهی مثبت

بر اساس اطلاعات موجود، در خصوص سهام شرکت های فعال در بورس نیز شرکت سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر در نماد "ومشان" در حالی با ثبت بازدهی مثبت 33.6 درصدی عنوان پر بازده ترین سهم طی معاملات هفته گذشته را به خود اختصاص داد که نماد معاملاتی آن در بازار توافقی فرابورس ثبت و معامله می شود.

بر این اساس صرف نظر از مجموعه مذکور، شرکت توکارنگ فولاد سپاهان طی معاملات هفته گذشته بازدهی مثبت حدود 27 درصدی را بدست آورد و صدرنشین جدول پر بازده ترین سهام شد و پس از آن شرکت های چینی ایران و مارگارین رتبه های دوم و سوم را از این نظر از آن خود کردند.

در مقابل اما، شرکت کشتیرانی آریا در نماد "حاریا" بیشترین بازدهی منفی یعنی 45 درصدی را به ثبت رساند و بعد از آن شیشه قزوین در نماد "کقزوی" با کسب بازدهی منفی حدود 14 درصدی به عنوان کم بازده ترین سهام مطرح شد که البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نماد معاملاتی دو مجموعه مذکور در بازار توافقی فرابورس ثبت و معامله می شود.


صنایع کوچک پیشرو در کسب بازدهی مثبت

در پایان این گزارش می افزاید، طی معاملات هفته گذشته بازار سرمایه داد و ستد بیش از پنج میلیارد و 137 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 13 هزار و 91 میلیارد ریال را رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر